کد خبر : 38099

5 رقابتی که فصل 2020 فرمول یک را آتشین می کنند! (تصاویر)

 5 رقابتی که فصل 2020 فرمول یک را آتشین می کنند! (تصاویر)

تا 25 اسفند و آغاز فصل جدید فرمول یک با گرند پری استرالیا زمان زیادی باقی نمانده و بازار پیشبینی‌های مختلف راجع به فصل 2020 داغ‌تر از همیشه است.

به گزارش خودروتک به نقل از ورزش سه، رقابت و کشمکش بر سر پیروزی چیزی‌ست که به فرمول یک رنگ و بو می‌بخشد، مثل محرکی که باعث می‌شود صدف مروارید بسازد!

خوشبختانه برای آنهایی که فرمول یک را میدان مبارزه می‌بینند چندین نبرد جانانه در این فصل فرمول یک در جریان خواهد بود.

پنج رقابتی که چشم‌ها را در فصل 2020 فرمول یک خیره خواهند کرد از این قرار است:

دنیل ریکاردو علیه استبان اوکان

وقتی از سیریل ابیتبول مدیر تیم رنو پرسیدند که انتظار دارد زوج ریکاردو و اوکان در فصل 2020 چطور عمل کند، پاسخ داد: "می‌دانم که ما چالش‌هایی از نظر مدیریت راننده‌ها خواهیم داشت... اما این مشکل خوبیه." شاید او باید از اوتمار زافنور مدیر تیم ریسینگ پوینت بپرسد که وقتی اوکان و سرجیو پرز در 18-2017 پوست همدیگر را روی پیست می‌کندند، چقدر این مشکل "خوب" برایشان از آب درآمد!

اوکان به عنوان یک راننده، ترکیبی قدرتمند از سرعت سرسام‌آور و سازش‌ناپذیری مطلق است، فاکتوری که باعث شد میانه‌اش با پیر گسلی رفیق کودکیش در مسابقات کارتینگ به هم بخورد، یک رابطه‌ی یخی و شکننده با چکو پرز در فورس ایندیا/ریسینگ‌پوینت داشته باشد و همچنین موجب شد پس از برخورد با مکس ورستپن در اینترلاگوس 2018 خودش را هدف مشت‌های عصبانی این هلندی آتشی بیابد!

حال اوکان را بگذارید کنار راننده‌ی سریع، هوشمند و زرنگی مثل دنی ریکاردو که پیشتر نشان داده کسی نیست که در مبارزه‌ها پا پس بکشد؛ امسال احتمالا چند باری شاهد با جرثقیل بیرون رفتن ماشین داغون شده‌ی رنو از پیست‌های مختلف جهان خواهیم بود...

چارلز لکلرک علیه سباستین وتل

فراری در پی برخورد وتل و لکلرک در گرندپری 2019 برزیل یک چهره‌ی متحد از خود نشان داد و مدیر تیم ماتیا بینوتو گفت که از خوش‌شانسی‌شان بوده که این برخورد در انتهای فصل رخ داده تا آنها بتوانند چاره‌ای بیندیشند که این اتفاق در  سال 2020 که برای کسب عنوان قهرمانی خواهند جنگید، تکرار نشود.

این نگاه مثبتی به قضیه است، اما تاریخ فرمول یک نشان داده که اولین جرقه‌ی اختلاف در رقابت بین دو راننده‌ی هم‌تیمی بیشتر می‌تواند منجر به یک انفجار بزرگ شود تا اینکه خودش را اصلاح کرده و به خاموشی بگراید. با توجه به تمدید قرارداد فراری با لکلرک تا پایان سال 2024 و اتمام قرارداد وتل در پایان 2020 حساسیت این فصل از همین حالا در گاراژ فراری حسابی بالا رفته.

با جنگ لکلرک و وتل برای آلفا شدن در فراری، انتظار یک زورآزمایی حسابی را از ماشین‌های قرمز در طول فصل 2020 داشته باشید.

 

چارلز لکلرک علیه مکس ورستپن

درست است که لکلرک هم‌تیمی خود را به یک نبرد جانانه کشانده، اما او قرار است که در 2020 در بیش از یک جبهه بجنگد. ما مشتاقانه منتظر تماشای رقابت خصمانه‌ی راننده‌ی فراری و مکس ورستپن هستیم.

2019 اولین فرصت این دو برای آزمودن یکدیگر پس از آخرین دوئلشان در رقابت‌های کارتینگ در 2013 بود و این زورآزمایی ابدا ما را ناامید نکرد. نبردهای درخشان و به یادماندنی در اتریش، سیلوراستون و ژاپن به اضافه‌ی پل‌پوزیشن‌ها و بردهای هر دو راننده، هیچ شکی باقی نگذاشت که فرمول یک قرار است به لطف این دو در دهه‌ی جدید حسابی جذاب و غران باشد.

سوالی که باقی می‌ماند این است که این دو جوانِ در انتظار قهرمانی جهان، که هر دو در تلاشند تا اولین راننده‌ی غیر مرسدس فرمول یک باشند که از 2014 به بعد توانسته لوییس همیلتون را از روی تخت پادشاهیش به زیر بکشد، در 2020 چگونه روی پیست با یکدیگر تا خواهند کرد؟ ما مشتاقیم تا هر چه زودتر به پاسخ این سوال برسیم.

مک‌لارن علیه رنو

پس از نتایج خوب سال 2018، فصل 2019 یک تجربه‌ی ناامیدکننده برای رنو بود که تنها توانست بایستد و نگاه کند چگونه به راحتی به مک‌لارن می‌بازد و در رده‌ی پنجم قرار می‌گیرد. اینکه مک‌لارن با موتور خودِ رنو توانست این تیم را شکست دهد، تحقیر را نیز به درد شکست رنو اضافه کرد. این امر چهره‌ی خوبی از گروه رنو به نمایش نگذاشت.

اما تغییراتی در رنو صورت گرفته و به خصوص می‌توان به سازماندهی مجدد تیم فنی رنو با حضور درک دی‌بیر به عنوان سرپرست بخش آیرودینامیک اشاره کرد. همچنین معاون مدیر فنی فراری و یکی از اعضای سابق تیم مک‌لارن، پت فری نیز قرار است امسال به تیم رنو اضافه شود. زوج راننده‌های فوق‌العاده‌ی رنو را نیز به این ترکیب اضافه کنید...

پس از یک فصل فضایی در 2019، مک‌لارن نیز چندان بی‌تغییر نبوده؛ موتور جدید MCL35 اولین موتوری است که زیر نظر مدیر فنی‌شان جیمز کی روی آن کار خواهد شد، همچنین لاندو نوریس اخیرا گفته که باور دارد تیمش در سال 2020 قدم دیگری رو به جلو بر خواهد داشت.

نبرد دیگری نیز البته در میانه‌ی جدول خواهد بود، با تیم‌هایی مثل ریسینگ‌پوینت، آلفارومئو و هاس که همگی امید دارند بتوانند مدعی اقتدار خود در این قلمرو شوند. اما به کشمکش مک‌لارن/رنو قرار است تب و تاب تازه‌ای نیز اضافه شود؛ این آخرین فصلی است که مک‌لارن از موتورهای رنو استفاده می‌کند و در سال 2021 این تیم دوباره به موتورهای مرسدس برخواهد گشت.

این کار رنو است که ثابت کند مک‌لارن در انتخاب خود اشتباه کرده است.

مرسدس علیه فراری علیه ردبول

هر چند هیجان و جنجال در مورد تغییرات عمده‌ی قوانین فرمول یک در 2021، حتی اخبار پیشرفت تیم‌های شرکت‌کننده در 2020 را تحت‌الشعاع قرار داده، اما ثبات بخش بزرگی از قوانین فصل گذشته به این معناست که نبرد برای برتری و قهرمانی در بین تیم‌های سازنده حداقل در تئوری باید در 2020 بسیار نزدیک‌تر باشد.

مرسدس در فصل 2019 فرمانروای بلامنازع فرمول یک بود. تیرهای نقره‌ای توانستند 15 پیروزی به دست بیاورند در حالی که فراری و ردبول هرکدام تنها سه برد کسب کردند. اما نیمه‌ی دوم سال صحنه‌ی پیروزی‌های موازی هر سه تیم در کسب پل‌پوزیشن‌ها و بردها بود، هر کدام از این سه تیم در پیست‌های خاصی توانستند سرعت غالب را از خود نشان دهند. اگر فراری و ردبول بتوانند در 2020 به سرعت از لاک خود بیرون آمده و مانع محکم شدن پای مرسدس و بردن هشت مسابقه‌ی ابتدایی فصل توسط این تیم شوند -کاری که در 2019 مرسدس به خوبی از عهده‌ی آن برآمد-، این امر می‌تواند شروع خوبی برای این دو تیم باشد و بتوانیم بالاخره برای اولین بار از 2014  شاهد پایین آوردن مرسدس از جایگاهش بر تارک آسمان فرمول یک باشیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها