کد خبر : 18378

موتو جی پی / قهرمانی بی دردسر مارک مارکز در گرندپری فرانسه

موتو جی پی /  قهرمانی بی دردسر مارک مارکز در گرندپری فرانسه

موتوجی‌پی فرانسه با پیروزی مارک مارکز به پایان رسید، موتورسواران دوکاتی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

به گزارش خودروتک ، مارک مارکز موفق شد سومین پیروزی فصل خود را کسب کند. دویزیوسو و پتروچی بر روی سکوهای دوم و سوم ایستادند.

سیصدمین پیروزی تیم هوندا در مسابقات موتوجی‌پی (500 سی سی)، در گرندپری فرانسه به دست آمد. مارک مارکز اسپانیایی، جلوتر از موتورسواران تیم دوکاتی، آندره‌آ دویزیوسو و دنیلو پتروچی از خط پایان پیست لومان عبور کرد. نکته جالب آنکه، الکس مارکز، برادر مارک مارکز نیز موفق شد پیش از مسابقه در رقابت کلاس موتو 2 مقام اول را به دست بیاورد.

مارکز که مسابقه را از پول پوزیشن آغاز می‌کرد، پیش از آنکه کنترل کامل مسابقه را در دست بگیرد و دومین پیروزی متوالی خود در لومان را به دست بیاورد، در ابتدا با دنیلو پتروچی و جک میلر رقابت داشت. در هنگام استارت، پتروچی مارکز را به چالش کشید و هر دو موتورسوار در کنار یکدیگر وارد پیچ یک شدند که مارکز با پیشروی از داخل پیچ پیشتازی را به دست آورد. کمی بعد، جک میلر از تیم پرامک دوکاتی موفق شد از مارکز سبقت بگیرد، اما مارکز دو دور بعد برتری را در شیکِین دانلوپ از میلر پس گرفت. از آن نقطه به بعد بود که مارکز تا انتهای مسابقه پیشتازی را در دست گرفت. آندره‌آ دویزیوسو از تیم کارخانه دوکاتی که در زمان استارت به رده هفتم سقوط کرده بود، موفق شد تا رده سوم و پشت سر میلر صعود کند و سپس در پیچ دست چپ لَموزه از موتورسوار استرالیایی سبقت گرفت. دویزیوسو که با مارکز پیشتاز فاصله‌ای سه ثانیه‌ای داشت و نمی‌توانست به او نزدیک شود از جانب هم‌تیمی خود، دنیلو پتروچی تهدید می‌شد. پتروچی چندبار برای سبقت اقدام کرد اما هر بار، دویزیوسو بود که نبرد بر سر رده دوم را به نفع خود تمام می‌کرد. مسابقه با همین ترتیب در بین سه نفر برتر پایان یافت.

جک میلر در رده چهارم و والنتینو روسی نیز در مکان پنجم قرار گرفت. هم تیمی روسی در تیم اصلی یاماها، ماوریک وینیالس که در ابتدای مسابقه به رده چهاردهم سقوط کرده بود و سپس موفق به پیشروی شد، در دور هفتم با پکو بانیایای سال اولی تصادف کرد و از دور مسابقه خارج شد. در ادامه رده‌بندی کامل مسابقه موتوجی‌پی 2019 فرانسه را در عکس‌های زیر مشاهده خواهید کرد:


منبع: طرفداری

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها