کد خبر : 15369

موفقیت دختر کارتینگ سوار ایرانی در مسابقات انگلیس

موفقیت دختر کارتینگ سوار ایرانی در مسابقات انگلیس

کارتینگ پایه و مادر کل ورزش های اتومبیلرانی است. مسابقات کارتینگ قهرمانى در کل دنیا رایج است و مسابقات روتکس مکس نامیده می شود. این مسابقات در تمام دنیا با استانداردی مشابه استاندارد های ایران، برگزار می شود. نفرات برتر نیز به مسابقات جهانی روتکس مکس اعزام می شوند. مسابقات قهرمانی کارتینگ کشور بر اساس نوع موتور و در کلاس ۱۲۵ سی سی برگزار می شود.

به گزارش خودروتک ، رانندگان در سطوح جونیور (نوجوانان زیر ۱۸ سال)، سینیور (۱۸سال بالا)، مستر (۳۳ سال به بالا و بزرگسالان) و رانندگان ماشین های دنده ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این تفاوت به قدرت موتور ها بستگی دارد.

بر خلاف نگاه کلیشه‌ای و پیش داوری‌های معمول که بانوان را رانندگان خوبی نمی‌دانند، در ایران علاقه دختران به کارتینگ بیش از پیش افزایش یافته است.

سیده دنیا موسوی نماینده بانوان ایران در کارتینگ که چندی پیش برای ادامه تحصیل راهی لندن شده است، برای نخستین بار در این رقابت‌ها شرکت کرد.

وی در تایم گیری قبل از مسابقه و تمرین رتبه پنجم را بدست آورد، اما در حین رقابت در کورس پایانی و در حالی که در جمع سه شرکت کننده برتر بود پس از برخورد ناخواسته یکی از شرکت کنندگان با خودرو او موجب شد تا وی تا رتبه چهاردهم نزول کند، ولی با وجود همه تلاش به خرج داده شده برای جبران عقب ماندگی، در جای ششم ایستاد که خود یک موفقیت برای این کارتینگ سوار موفق ایران بود. این دختر جوان ایرانی سابقه عنوان نایب قهرمانی کشور را دارد.

کارتینگ

رانندگی ماشین های کارت، جسارت و پشتکار را کنار هم می طلبد، که بانوان کشورمان هر دو در اختیار دارند. جنسیت کارتینگ سواران ایرانی با توجه با پوششی که در اختیار دارند مشخص نیست . اگر سری به پیست های کارتینگ زده باشید دختران فعالی را در آن جا می بینید که رانندگی فوق العاده ای را از خود به نمایش می گدارند.

راننده ماشین های کارت با دیگر رانندگان متفاوت است. در این ورزش چالش هایی تجربه می شود که موقع رانندگی در خیابان هرگز اتفاق نمی افتد. قدرت تصمیم گیری در این رشته ورزشی باید بالا باشد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها