کد خبر : 76286

معرفی ۱۰ فیلم برتر ژانر ورزشی و مسابقه ای

معرفی ۱۰ فیلم برتر ژانر ورزشی و مسابقه ای

فیلم های ورزشی و مسابقه ای یکی از پرطرفدار ترین ژانر سینما در جهان بشمار میرود. هرساله تهیه کنندگان سینمایی بخشی از تولیدات خود را صرف آثار مسابقه ای و ریسینگ میکنند، در این مقاله 10 فیلم جذاب تماشایی را که در ژانر ورزشی تولید شده اند را برایتان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

فورد در برابر فراری

Ford v. Ferrari (2019)

فورد در برابر فراری یک فیلم اکشن، زندگینامه‌ای و ,ورزشی به کارگردانی جیمز منگولد است که از سوی فاکس قرن بیستم در سال 2019 منتشر شد. بازیگرانی چون کریستین بیل در نقش کن مایلز، مت دیمون در نقش کرول شلبی، کترینا بلف در نقش مالی مایلز، نوآ جوپ در نقش پیتر مایلز، جان برنثال در نقش لی لاکوکا، جی‌جی فیلد در نقش روی لون، جاش لوکاس در نقش لئو بیبی، تریسی لتس در نقش هنری فورد دوم، بنجامین ریگبی در نقش بروس مک لارن دراین فیلم به ایفای نقش میپردازند.

داستان این فیلم خارجی درباره‌ی مسابقات ماشینرانی بیست و چهارساعته میان فورد و فراری می‌باشد. کارول شلبی طراح بی‌نظیر خودرو به همراه کن مایلز راننده‌ی نترس بریتانیایی با یکدیگر همکاری می‌کنند تا با استفاده از قوانین فیزیک و جاه‌طلبی شخصی خودشان ماشین مسابقه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای کمپانی فورد بسازند که بتواند در مسابقه ماشین فراری را شکست دهد.

سریع و خشن ۱ 

The Fast and the Furious (2001)

سریع و خشمگین فیلمی به کارگردانی راب کوهن محصول سال ۲۰۰۱ آمریکا است این فیلم اولین فیلم از سری فیلمهای سریع و خشمگین است که از بازیگران اصلی آن می‌توان به پل واکر، وین دیزل، جوردانا بوروستر، میشل رودریگز، ریک یان، چاد لیندبرگ، مت کلاوس، تد لواین، جا رول، ویتو روگینز، رجی لی و نیل اچ. موریتز اشاره کرد. یک مامور پلیس به نام برایان اوکانر زمانی که به عنوان مامور مخفی وارد مسابقات ماشین سواری خیابانی می شود ، باید تصمیم بگیرد ماموریتش را که نابودی آنجا هست ، انجام دهد یا خیر .

معرفی ۱۰ فیلم برتر ژانر ورزشی و مسابقه ای

روزها تندر

Days of Thunder (1990)

روزهای تندر فیلمی مسابقه ای محصول سال ۱۹۹۰ به کارگردانی تونی اسکات است. در این فیلم تام کروز، رابرت دووال، نیکول کیدمن، رندی کواید، کری الویس، مایکل روکر، جان سی ریلی، کارولین ویلیامز، کریس الیس، للانی سارل، دن سیمپسون بازی کردند.  

کول تریکل (تام کروز)، جوان بی تجربه اما جویای نام و علاقمند راندن اتوموبیل های مسابقه ای، مورد حمایت تیم دولن قرار میگیرد. از طرف دیگر هری هاگ، راننده ی سابق، نیز نقش مربی او را به عهده میگیرد. پس از حادثه ی تراژیکی که برای هری پیش می آید، «کول» خود را کشف میکند.

فیلم شب های تالداگا

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (2006)

شب های تالداگا، فیلمی در ژانر کمدی-اکشن و ورزشی، به کارگردانی آدام مک کی است که محصول سال 2006 آمریکا و تولید کمپانی کلمبیا پیکچرز می باشد. این فیلم با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی متعدد، موفق شد نامزد دریافت 17 جایزه در بخش های مختلف شود که در این بین، 8 جایزه همچون «بهترین فیلم ورزشی» را از آن خود کرده است. 

بازیگرانی چون ویل فرل، جان سی ریلی و ساشا بارون کوهن در این فیلم به هنرنمایی پرداخته اند. دانلود فیلم، داستان این فیلم روایتگر زندگی راننده شماره یک تیم ناسکار، ریکی بابی است که به خاطر پیمانی که با بهترین دوست و هم تیمیش بسته است، همیشه در اوج می ماند. اما با ورود راننده فرانسوی فرمول یک به میدان، استعداد و از خود گذشتگی ریکی بابی در بوته آزمایش قرار می گیرد.

ماشین ها

Cars (2006)

ماشین‌ها انیمیشنی در ژانر کمدی ورزشی است که توسط استودیوی پویانمایی پیکسار ساخته شده و والت دیزنی آن را منتشر کرده‌است. جان لستر کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده دارد. از دیگر نویسندگان این فیلم می‌توان به جو رنفت، دن فوگلمن، کیل موری، فیل لورین و یورگن کلوبین اشاره کرد. اوون ویلسون، پل نیومن، بانی هانت، لری د کیبل گای، مایکل کیتون، جان راتزنبرگر، تونی شالهوب، چیچ مارین، جرج کارلین، جنیفر لوئیس و کاترین هلموند صداپیشگی شخصیت‌های انیمیشن (دانلود انیمیشن) را انجام می‌دهند. ماریو اندرتی، میشائیل شوماخر و جی لنو در نقش‌های خودشان صداپیشگی می‌کنند. 

گسستن

Breaking Away (1979)

گسستن فیلمی در ژانر مسابقه ای ورزشی محصول سال ۱۹۷۹ به کارگردانی پیتر ییتس با بازی دنیس کریستوفر محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. یک پسر از یکی از شهرهای کوچک، که با دوستان خود به تازگی از دبیرستان فارغ التحصیل شده، با وسواس و علاقه زیادی که به تیم دوچرخه سواری ایتالیایی دارد تلاش میکند.

مسیر کاننبال

The Cannonball Run (1981)

مسیر کاننبال فیلمی در ژانر اکشن و ورزشی به کارگردانی هل نیدهام است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد. طیف گسترده ای از رقبای عجیب و غریب در یک مسابقه جاده ای وحشی و غیرقانونی جاده ای شرکت می کنند. با این حال، شرکت کنندگان عجیب و غریب برای پیروزی در مسابقه جاده ای ، از جمله ترفندهای کثیف و کم حرکت ، تلاش خواهند کرد.

سنا

Senna (2010)

فیلم سنا در ژانر مستند و ورزشی محصول کشور های انگلستان، فرانسه و آمریکا  با کسب امتیاز بالا از سوی مخاطبان، برنده 2 جایزه فیلم بفتا، برد ۲۰ جایزه و ۱۹ نامزدی در کل توانست در رده فیلم و مستند های برتر جای گیرد. این فیلم مستند در مورد زندگی آیرتون سنا Ayrton Senna قهرمان و اسطوره نام آشنای برزیلی مسابقات فرمول یک می باشد که جام مسابقات قهرمانی جهانی F1 را سه مرتبه قبل از مرگش در 34 سالگی برد. او در جریان مسابقات سان مارینو در سال 1994 به شدت آسیب دید که منجر به مرگ او در بیمارستانی در بولونیا ایتالیا شد.

معرفی ۱۰ فیلم برتر ژانر ورزشی و مسابقه ای

شتاب

Rush (2013)

شتاب فیلمی زندگی‌نامه‌ای اکشن به کارگردانی ران هاوارد است. این فیلم در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد. داستان فیلم بازسازی واقعه مسابقه فرمول یک دهه ۱۹۷۰ میان جیمز هانت و نیکی لائودا است که در سال ۱۹۷۶ در یک تصادف فاجعه بار در مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ آلمان به شدت مجروح می‌شود و تا سر حد مرگ پیش می‌رود. اما او چند هفته پس از حادثه به میدان‌ها باز می‌گردد تا با رقیبش، جیمز هانت، برای دست یابی به مقام قهرمانی جهان در سال ۱۹۷۶ در فوجی ژاپن به رقابت بپردازد.

 لامانش

Le Mans (1971)

فیلم لامانش به کارگردانی لی اچ کاتزین در سال 1971 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی می‌باشد. در این فیلم استیو مک کوئین، زیگفیغید راو، الگا اندرسون، رونالد لی هانت و فرد هالتینر به هنرمندی پرداخته‌اند. فیلم یک مسابقه اتومبیلرانی در دهه 70 در بزرگترین مسابقات دنیا یعنی "لامانش" فرانسه به تصویر می کشد.مسابقه به مدت بیست و چهار ساعت و در طول 14.5 کیلومتر برگذار می شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها