کد خبر : 71940

طرح مجلس برای شفاف‌سازی وضعیت استخدامی معلمان حق التدریسی و خرید خدمات

طرح مجلس برای شفاف‌سازی وضعیت استخدامی معلمان حق التدریسی و خرید خدمات

نماینده مردم یزد از پیگیری جدی برای رفع مشکل پرداخت حقوق و بیمه معلمان خرید خدمات آموزشی و تعیین تکلیف وضعیت استخدام آنها خبر داد.

به گزارش تسنیم، 7 سالی از فعالیت معلمان خرید خدمات آموزشی می‌گذرد، معلمانی که همپای سایر معلمان در کلاس‌های درس خدمت می‌کنند اما از حیث دسترسی به حداقل حقوق خود مغفول واقع شده‌اند، معلمانی که در جبران خلأ کمبود معلم در آموزش و پرورش نقش دارند اما مسئولان در پرداخت حق و حقوق آنها خلف وعده‌های بسیاری داشته‌اند و سنگ‌اندازی‌های بسیاری برای این معلمان از به رسمیت نشناختن آنها تا نبود امنیت شغلی وجود داشته است.

بر این اساس معلمان خرید خدمات به دفعات تجمعاتی برای احقاق حقوق خود داشته‌اند و سرانجام از سال 1399 قرار شد مطابق ماده 41 قانون الحاق 2، 24 ساعت تدریس هفتگی معلمان خرید خدمات معادل 44 ساعت فعالیت محاسبه و بر این اساس این معلمان تمام وقت محسوب شده و حقوق و بیمه آنها کامل در نظر گرفته شود.

اما این موضوع امسال چرخش 180 درجه‌ای داشت و شرایط پرداخت حقوق و بیمه معلمان به حالت قبل بازگشت هرچند احمدی لاشکی معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش اعلام کرد این موضوع در حال بررسی است تا همان قانون سال 99 برای معلمان خرید خدمات آموزشی اجرایی شود.

به دنبال این موضوع محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم یزد در گفت‌وگو با تسنیم در این باره گفت: طبق اظهارات مسئولان آموزش و پرورش این موضوع برطرف شده است هرچند معلمان خرید خدمات آموزشی همواره با مشکل دریافت حقوق و بیمه مواجه بودند و این موضوع را به طور جدی در مجلس دنبال می‌کنیم و حتی تذکرهایی به مسئولان امر داده شده است.

وی ادامه داد: شخصا پیگیری وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی هستم و در صورت بی‌توجهی به حل مشکلات آنها طرح سوال از مسئولان مربوطه انجام خواهد شد.

نماینده مردم یزد گفت: برای شفاف‌سازی وضعیت استخدامی این معلمان همچنین معلمان حق‌التدریسی و غیردولتی طرحی در کمیسیون آموزش مجلس مطرح است که 6 طرح ساماندهی این معلمان را در قالب یک طرح جامع به اجرا درآورد.

صباغیان اظهار کرد: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش در حال بررسی کارشناسی است و پس از تصویب در صحن مجلس مطرح خواهد شد.

آموزش و پرورش از سال 93، برای جبران کمبود معلم، طرح خرید خدمات آموزشی را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی عملیاتی کرد و براین اساس،‌ تأمین معلم و اداره مدارس دولتی توسط بخش خصوصی و به شیوه پرداخت سرانه هر دانش‌آموز به مؤسس بخش غیردولتی از سوی آموزش و پرورش انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها