کد خبر : 60651

شیوه ‌نامه اشتغال معلمان مدارس خارج از کشور و نحوه پرداخت حقوق

شیوه ‌نامه اشتغال معلمان مدارس خارج از کشور و نحوه پرداخت حقوق

معلمان رسمی وزارت آموزش و پرورش که در خارج از کشور اقامت دارند در صورت تمایل می‌توانند در مدارس ایرانی خارج از کشور با حقوق ریالی و داشتن شرایط مربوطه، تدریس کنند.

به گزارش تسنیم، شیوه‌نامه اشتغال فرهنگیان مقیم در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای سال تحصیلی 1401-1400 به سرپرستی‌های مدارس خارج از کشور ابلاغ شده است.

بر این اساس از ظرفیت معلمان رسمی وزارت آموزش و پرورش که در خارج از کشور اقامت دارند و تمایل به اشتغال در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با حقوق ریالی "واریز در ایران"  دارند، استفاده می‌شود.

نیروهای به تبعیت از همسر غیرفرهنگی که همسران آنها مأمور، کارگزار، نظامی دانشجو و یا شغل آزاد دارند.

 فرهنگیان مقیم خارج از کشور و داوطلب خدمت در مدارس جمهوری اسلامی ایران.

پس از تطبیق نیاز مدرسه با شاخص ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و بررسی درخواست سرپرستی در کمیته نیروی انسانی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، اسامی افرادی که با اشتغال آنان در واحد آموزشی موافقت شده است حداکثر تا مردادماه 1400 به سرپرستی اعلام خواهد شد.

صرفاً درخواست متقاضیانی که دارای ویزا، مجوز و کارت اقامت ( از خرداد 1400 تا پایان خرداد 1401) در خارج از کشور هستند و متعهد می‌شوند از تاریخ اول مهر 1400 تا حداقل 31 شهریور 1401  با مدرسه در دوره تحصیلی و رشته‌ای که نیاز دارد همکاری کند اخذ می‌شود.

صلاحیت فرد متقاضی در ابعاد مختلف به منظور اشتغال در مدرسه به صورت مکتوب باید توسط نمایندگی سیاسی تأیید شود.

تقاضای افراد زیر پذیرفته نمی‌شود:

متقاضی فرهنگی آقا یا خانم که با اخذ مرخصی بدون حقوق از منطقه خدمتی خود در داخل کشور جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده و هم اکنون در کشور محل اقامت دانشجو است. ( برابر مصوبه هیئت وزیران)

از پذیرش تقاضای افرادی که سنوات قبل در مدرسه مشغول به خدمت بوده اما عملکردشان مورد تأیید مدیر مدرسه، اولیا و دانش آموزان  نیست خودداری می‌شود.

افرادی که در دوره‌های ضمن خدمت برگزار شده مربوط به شرکت نکرده‌اند.

به افراد متقاضی در صورت اشتغال صرفاً حقوق و مزایای ریالی داخل کشور از منطقه مبدأ پرداخت می‌شود.

با توجه به نیاز مدارس ایرانی خارج از کشور اولویت با افراد متقاضی خدمت در دوره ابتدایی خواهد بود.

در شرایط مساوی به افرادی که دارای مدارک مثبت، گواهی ضمن خدمت دوره‌های دانش افزایی خصوص کتب جدید التالیف و... باشند اولویت داده می‌شود.

با توجه به محدودیت‌های مالی در بکارگیری نیرو، فرهنگیان مقیم و واجد شرایط طبق شیوه نامه نسبت به نیروهای محلی در اولویت هستند.

از پذیرش تقاضای افرادی که رشته تحصیلی و تدریس آنها مورد نیاز مدرسه نیست خودداری می‌شود.

در صورت ترک محل خدمت توسط هر یک از متقاضیان به کارگیری شده قبل از اتمام سال تحصیلی اختصاص نیرو ممکن نبوده و با فرد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

 مسئولیت اخذ موافقت منطقه مبدا ( حکم مرخصی بدون حقوق)، دریافت حکم نقل و انتقال، اشتغال و ...با ذینفع بوده و مسئولیت بروز هرگونه مشکل در منطقه مبدا با خود ذینفع است. (امکان اشتغال با پست اداری برای افرادی که در پست‌های اداری هستند وجود ندارد و این افراد باید از پست اداری به پست آموزشی ابلاغ ( مدرسه ) تغییر وضعیت بدهند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها