کد خبر : 58129

تغییرات جدید دامنه نوسان بورس را جذاب کرد

تغییرات جدید دامنه نوسان بورس را جذاب کرد

مصطفی صفاری گفت: با اجرایی شدن طرح تغییر دامنه نوسان جذابیت بازار برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌یابد.

مصطفی صفاری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرآنلاین افزود: حتی با شیوع کرونا، امارات نیز نسبت به تغییر دامنه نوسان اقدام کرد.پبش از این دامنه نوسان مثبت و منفی ١٠ درصد بود که به مثبت ١٠ و منفی ۵ درصد تغییر کرد. 

وی گفت: باید در انتظار ١٠ اسفند باشیم تا تکلیف برجام روشن شود و البته با شفاف شدن وضعیت اقتصادی و سیاسی، دورنمای بازار نیز مشخص خواهد شد. 

او با تاکید بر اینکه با تغییر فضای سیاسی این دستورالعمل نیز قابل تغییر است اما در شرایط کنونی، این تصمیم درستی است که اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه تزریق پول و افزایش حجم معاملات زمینه را برای مثبت شدن بورس در دو روز اخیر فراهم کرد، گفت: البته ابهامات تا حدی اصلاح شده و هر چه به پایان سال نزدیک شویم جذابیت بورس بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: البته بعد از تصمیمات اختیار آزادسازی قیمت ها دست مجلس و شورای رقابت است پس در حیطه تصمیمات شورای بورس خوب عمل کرد. 

وی با اشاره به اینکه در هفته آینده دستورالعمل های جدید اجرایی می‌شود، ادامه داد: به نظر می‌رسد سهم‌های شاخص ساز در حال حمایت شدن هستند .

او تاکید کرد: در شرایط فعلی من بازار را دچار نوسان کاهشی یا افزایشی شدید  نمی‌بینم و این وضعیت بی‌تردید تا دهم اسفند ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها