کد خبر : 56825

زمان استخدام معلمان ورودی 99 اعلام شد

زمان استخدام معلمان ورودی 99 اعلام شد

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش زمان استخدام ورودی‌های ۹۹ دانشگاه فرهنگیان را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یار محمد حسین بُر، مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش درباره زمان استخدام ورودی‌های ۹۹ دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: فرآیند جذب و استخدام در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا از طریق کنکور سراسری و برگزاری مصاحبه انجام می‌شود.

حسین بُر ادامه داد: بر این اساس ۲۰ هزار نفر از ۱۸ بهمن ۹۹ وارد دانشگاه می‌شوند و کلاس‌های آن‌ها شروع می‌شود. احکام استخدامی این دانشجو معلمان بلافاصله بعد از شروع به تحصیل آن‌ها صادر می‌شود. در خصوص قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس هم از ۲۶ بهمن تدریسشان شروع می‌شود و پودمان یک ساله را می‌گذرانند و بعد از موفقیت در پودمان، فرآیند استخدام آن‌ها شروع می‌شود.

مدیر کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: دانشجو معلمانی که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و ماده یک اساسنامه دانشگاه شهید رجایی و از طریق آزمون‌های استخدامی در این مرحله شرکت کرده اند بعد از اعلام نتایج آزمون استخدامی توسط سازمان سنجش، طی فرآیندی، مراحل استخدام آن‌ها شروع می‌شود.

جذب ۷۷ هزار و ۸۰۰ معلم در سال ۹۹ 

حسین بُر افزود: از محل دانشگاه فرهنگیان که دانشجو معلمان باید دوره ۴ ساله را بگذرانند امسال ۲۰ هزار نفر جذب، از محل قانون تعیین تکلیف معلمان ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر و از محل استخدام از طریق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان و ماده یک دانشگاه شهید رجایی که از طریق آزمون استخدامی جذب می‌شوند ۲۷ هزار و ۳۰۰ ردیف داشتیم که ۵ هزار ردیف سال‌های قبل هم به آن اضافه شد. در مجموع ۷۷ هزار و ۸۰۰ معلم امسال جذب شدند.

او با بیان اینکه در سال ۹۹ تعداد ۱۹۷ هزار معلم کمبود داشتیم، بیان کرد:کمبود معلمان همیشه وجود دارد که با روش‌هایی مثل حق التدریسان شاغل و آزاد این کمبود را جبران می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها