کد خبر : 48321

جزئیات سهامدار شدن بازنشستگان کشوری

جزئیات سهامدار شدن بازنشستگان کشوری

افتخاری گفت: ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان در صندوق ETF ثبت‌نام کردند و وام‌هایی با اقساط یکساله به آن‌ها پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴ شرکت در مسیر ورود به بازار سرمایه و بورس هستند.

افتخاری بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال شرکت پگاه گیلان در بورس عرضه شد و به تازگی نیز صندوق ETF را در بورس عرضه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان در صندوق ETF ثبت‌نام کردند و ما وام‌هایی را با اقساط یکساله به آن‌ها پرداخت کردیم تا بتوانند سهامدار شوند، افزود: قرار است در عرضه اولیه خود بازنشستگان در شرکت‌های زیرمجموعه سهامدار شوند که البته به طور دلخواه این اتفاق رخ می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: علاوه بر ۹۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان، ۸۴ هزار نفر نیز در ETF دولت ثبت‌نام کرده و سهامدار شدند.

افتخاری با بیان اینکه برنامه «جهش تولید» به تمامی بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری ابلاغ شده است، ادامه داد: با استفاده از این برنامه، بهره‌وری بهتر و تولید بالاتری ایجاد می‌شود که ما نیز بتوانیم از منافع آن‌ها در جهت بهبود وضعیت بازنشستگان استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره افزایش قدرت خرید بازنشستگان کشوری گفت: طرح‌های مختلفی را آغاز کرده‌ایم و تا پایان سال نیز چندین طرح دیگر ارائه می‌شود تا بازنشستگان برای خرید کالا مشکلی نداشته باشند و قدرت خریدشان نیز بالاتر برود.

وی ادامه داد: همچنین سبدی را برای جهیزیه فرزندان بازنشستگان طراحی کرده‌ایم که آن‌ها بتوانند چند کالای مهم فرزندان خود را قسطی بخرند.

افتخاری با اشاره به اینکه طرح‌های رفاهی بازنشستگان که شامل تخفیف و تقسیط است، ادامه خواهد داشت، گفت: همچنین به منظور سرگرم کردن و توانمندسازی بازنشستگان با حوزه هنری تفاهمنامه‌ای منعقد کرده‌ایم که بازنشستگان بتوانند علاوه بر استفاده از فضا‌های هنری، از آموزش‌های مختلف هنری نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره پرداخت وام ضروری بازنشستگان خاطرنشان کرد: در طول سال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ۳۵۰ هزار فقره وام پرداخت می‌شود که پرداخت وام ضروری هر ماه انجام می‌شود. همچنین وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز به صورت فصلی پرداخت خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها