کد خبر : 46395

دعای کنعانی‌زادگان برای استقلالی ها

دعای کنعانی‌زادگان برای استقلالی ها

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس به خبرورزشی گفت: من نمی‌خواهم وارد حاشیه جدید شوم، ولی متأسفانه این روز‌ها فوتبال ایران پر از حاشیه شده است.

به گزارش خبرورزشی، این روز‌ها محمدحسین کنعانی‌زادگان در کنار شجاع خلیل زاده زوج مرکز خط دفاع پرسپولیس را تشکیل داده‌اند؛ زوجی که اعتماد کامل یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس را جلب کرده و باعث نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی کاپیتان این تیم شده‌اند.

با این وجود کنعانی‌زادگان بسیار با احترام از سیدجلال یاد می‌کند و...

فکر می‌کردی بازی با شاهین بوشهر گره بخورد؟‌

می‌دانستیم بازی سنگینی است و تیم حریف دست و پا بسته نیست. شاهین بوشهر برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد و فوق العاده با انگیزه وارد میدان می‌شود. ضمن آنکه از همان اول بازی خیلی بسته و دفاعی بازی می‌کند. خدا را صد هزار مرتبه شکر برنده از زمین خارج شدیم و این ۳ امتیاز خیلی می‌تواند به قهرمانی ما کمک کند.

از دقیقه ۴۳ هم با اخراج کمال کامیابی‌نیا ۱۰ نفره شدید که این کار را سخت‌تر کرد.

من کارشناس داوری نیستم، اما کمال در حالی اخراج شد که چند دقیقه قبل بازیکن شاهین خطای مشابهی روی او انجام داده بود. من متوجه نشدم که چرا بازیکن حریف اخراج نشد ولی کمال با همان خطا اخراج شد؟

یحیی گل‌محمدی، اما در نشست خبری پس از بازی مدعی شد که ۱۰ نفره شدن پرسپولیس به شاگردانش شوک مثبت وارد کرد. تو هم موافقی؟

به هر حال وقتی دیدیم همبازی ما اخراج شده در رختکن هم‌قسم شدیم به خاطر کمال کامیابی‌نیا بازی را ببریم و خدا را شکر برنده شدیم. می‌خواستیم ببریم و به همبازی خودمان تقدیم کنیم و این انگیزه مضاعف خیلی به تیم کمک کرد. حتی به نظرم غیر از گل مهدی ترابی، داور می‌توانست یک پنالتی هم برای ما بگیرد.

به موضوع خوبی اشاره کردی. واقعاً قرار بود علی علیپور پنالتی را بزند یا خود مهدی ترابی؟

فکر می‌کنم علی علیپور می‌خواست بزند.

ولی پنالتی‌زن اول تیم مهدی ترابی است. او توپ را به علی می‌داد که پنالتی بزند؟

در تیم پرسپولیس ماشاءا... رفاقت وجود دارد و مطمئن باشید مهدی ترابی توپ را به علی می‌داد، چون همه دوست داریم به آقای گل شدن علیپور کمک کنیم.

اتفاقی که در چند هفته اخیر خیلی سر و صدا داشته نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی بوده است. کاپیتان باتجربه پرسپولیس با تصمیم یحیی گل‌محمدی روی نیمکت می‌نشیند تا تو و شجاع خلیل زاده بازی کنید. در این رابطه صحبتی نداری؟

آقاسید (سیدجلال حسینی) بزرگتر و کاپیتان ماست. من همیشه چه زمانی که قرار است کنارش بازی کنم یا به جای او زمین بروم از آقاسید رخصت می‌گیرم. او الگوی خود من است و یک بازیکن بزرگ درتاریخ فوتبال ماست.

یکی مثل کی؟

یکی مثل پائولو مالدینی است. اسطوره ایتالیایی در آث میلان و تیم ملی ایتالیا بزرگی کرده و افتخاراتی به دست آورده و سیدجلال حسینی هم همین طور است. من به شخصه از تداوم فوتبال، سبک زندگی و حرفه‌ای‌گری او الگوبرداری کرده و آموخته‌ام.

مهم‌ترین چیزی که در این چند وقت آموختی؟

به نظرم در بازی با پیکان وقتی در دقیقه ۱+۹۰ بدون کوچکترین اعتراضی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد فقط یک تعویض برای وقت تلف کردن نبود. اعتراضی هم نکرد و فقط دوید سمت دروازه خودمان و یک گل صدردرصد هم از حریف گرفت. واقعاً آن لحظه را هرگز فراموش نخواهم کرد.

کنعانی‌زادگان: دعا می‌کنم استقلالی‌هایی که کرونا گرفته‌اند، شفا پیدا کنند

شما هروویه میلیچ را قبل بازی با شاهین بوشهر در هتل اوین دیدید؟

بله، ما در هتل اوین اردو داشتیم و میلیچ هم ظاهراً دراین هتل زندگی می‌کند. سر صبحانه دو تا میز آن طرف‌تر از ما بود و...

ظاهراً هیچ مشکل خاصی هم نداشت و شنیدیم بعد از پایان بازی با شاهین وقتی به هتل رفتید و به میلیچ گفتید کرونا گرفتید عصبانی شد و گفت سالم سالم است؟!

من نمی‌خواهم وارد حاشیه جدید شوم ولی متأسفانه این روز‌ها فوتبال ایران پر از حاشیه شده است. من امیدوارم و دعا می‌کنم اگر استقلالی‌ها واقعاً کرونا گرفته‌اند، خوب شوند و شفا پیدا کنند. به هر حال آن‌ها هم مثل ما فوتبالیست و از آن بالاتر انسان هستند. وقتی خبر مبتلا شدن چند استقلالی به کرونا را شنیدم واقعاً ناراحت شدم. ان‌شا‌الله هر چه زودتر خوب شوند.

تو کرونا گرفتن استقلالی‌ها را باور کردی؟

من خیلی دوست ندارم در این رابطه صحبت کنم.

اختلاف ۱۰ امتیازی شما با تیم دوم جدول الان ۱۲ امتیاز شده است.

این فاصله امتیازی هم به بچه‌های پرسپولیس اعتماد به نفس می‌دهد و هم انگیزه که نباید اجازه بدهیم فاصله امتیازات کم شود.

کمال کامیابی‌نیا برخلاف علی کریمی هنگام خروج از زمین خیلی اعتراض نکرد.

من نباید نظر بدهم. تصویر تلویزیونی را دیدید. خطای وحشتناکی روی کمال انجام دادند، اما کارت قرمزی به همراه نداشت درحالی که بلافاصله پس از تکل کامیابی‌نیا داور کارت قرمز نشان داد.

پنالتی را هم وحید کاظمی، داور مسابقه پس از مشورت با کمک خود پس گرفت. به نظرت پنالتی بود؟

من کارشناس داوری نیستم ولی فکر می‌کنم داور مسابقه می‌توانست حداقل یک پنالتی به سود ما بگیرد. با این حال به نظرات داور مسابقه احترام می‌گذاریم.

شما هفته بعد با ماشین‌سازی تبریز بازی دارید تیم سابق خودت!

من یک فصل در ماشین‌سازی بازی کردم و خیلی خوب این تیم را می‌شناسم. ماشین‌سازی بهتر از شاهین دفاع و بسته بازی می‌کند. به دلایل زیادی ماشین‌سازی انگیزه وحشتناکی جلوی ما دارد و باید مراقب باشیم. از طرفی هوای شهر تبریز خیلی سنگین است و این هم می‌تواند از لحاظ تنفسی بچه‌های ما را دچار مشکل کند، اما ما پرسپولیس هستیم. تیم اول ایران که باید دست پر از تبریز به تهران برگردیم.

بازی سپاهان و سایپا را دیدی؟

بله، با توجه به اینکه سپاهان اصفهان رقیب نزدیک تیم ماست بنابر این نشستم و بازی را دیدم. به نظرم دوست خوبم حامد فلاح زاده کولاک کرد.

و به تیم شما هم کمک کرد که فاصله امتیازی شما و سپاهان بیشتر شود؟

بله، دست حامد فلاح زاده گلر سایپا هم درد نکند! البته تیم جوان سایپا به سرمربیگری ابراهیم صادقی خیلی دونده و جنگنده بازی می‌کند. این تیم از شروع مسابقه تا سوت پایان بازی می‌دود و این بار هم با پرس شدید و دفاع مستحکم خیلی سپاهان را اذیت کرد. هرچند تیم اصفهانی هم واقعاً موقعیت‌های خوبی داشت که حامد (فلاح زاده) گرفت.

عملکرد بوژیدار رادوشویچ در این دیدار چطور بود؟

خیلی خوب بود. رادو گلرخوب و مسلطی است که از تجربه کافی هم برخوردار است.

در چند نوبت هم داد و بیداد‌هایی داشت. با فریاد‌های رادوشویچ حین بازی که مشکلی نداری؟

نه، چه مشکلی؟ دروازه‌بان از بقیه بازیکنان عقب‌تر بازی می‌کند و در همه صحنه‌ها رو به دروازه حریف است. همه چیز را خوب می‌بیند و می‌تواند نظر بدهد. رادو هم شاید در آن صحنه‌ها احساس می‌کرد باید محکم بازی کنیم یا اجازه فکر کردن و نزدیک شدن به دروازه پرسپولیس را به آن‌ها ندهیم. به همین خاطر داد و بیداد می‌کرد و هشدار می‌داد. من یکی با این موضوع هیچ مشکلی ندارم. ضمن آنکه رادو فارسی را با لهجه شیرینی صحبت می‌کند و من هم عاشق فارسی حرف زدنش هستم. الان دیگر می‌توانم بگویم او یک ایرانی است و نه خارجی!

می‌دانیم سال‌ها در تیم ملی و این اواخر پرسپولیس جلوی علیرضا بیرانوند بازی کردی. او را چطور دروازه‌بانی دیدی؟

ششدانگ و با اعتماد به نفس فراوان! علیرضا بیرانوند سال‌ها برای پرسپولیس و تیم ملی زحمت کشیده و باید قدرش را دانست. برای او خوشحالم که بالاخره به آرزویش رسید و توانست به لیگ‌های اروپایی برود.

خودت دوست داری به کدام لیگ اروپایی بروی؟

همین پرسپولیس را بیشتر از هر تیمی دوست دارم. امیدوارم سال‌ها بتوانم به این تیم کمک کنم و در خدمت هوادارانش باشم.

تیم مورد علاقه خارجی‌ات کدام تیم است؟

معلوم است رئال‌مادرید!

حتماً بازیکن محبوب تو هم بعد از کمپانی (کاپیتان سابق منچسترسیتی) سرخیو راموس است. این‌طور نیست؟

دقیقاً همین‌طور است!

اما راموس خیلی خوب گل می‌زند!

وظیفه اصلی ما مدافعان دفاع کردن است. اول سعی می‌کنم در خط دفاعی مثمرثمر باشم و بعد اگر فرصتی پیدا شد گل بزنم. در بازی با شاهین هم دو موقعیت خوبی داشتم که متأسفانه نتوانستم ضربات سرخوبی بزنم و هدر رفت.

در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟

واقعاً جای تماشاگران پرسپولیسی در ورزشگاه‌ها خالی است. طرفدارانی که نقش پررنگی در قهرمانی‌های ۳ سال اخیر و به ویژه همین نیم‌فصل اول داشتند. می‌دانم همه این هواداران پرسپولیس در منزل و پای تلویزیون ما را دعا می‌کردند و خوشحالم توانستیم با دو برد متوالی دل این عزیزان را شاد کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها