کد خبر : 45721

بی تجربگی استقلال را بیچاره کرد/ اعتراض حق کادر فنی است ولی نه به هرشکلی!

بی تجربگی استقلال را بیچاره کرد/ اعتراض حق کادر فنی است ولی نه به هرشکلی!

پیشکسوت استقلال با انتقاد از رفتار کادرفنی این تیم مقابل فولاد گفت: اعتراض کردن حق کادر فنی است ولی نه بیش از اندازه و به هر شکلی! هر کاری راه و روش خودش را دارد.

به گزارش مشرق – شکست تیم ۹ نفره استقلال در اهواز در شرایطی که فرهاد مجیدی سرمربی این تیم هم در اواخر نیمه اول همزمان با اخراج علی کریمی از زمین بازی این تیم را تحت تأثیر شوک جدی قرار داده بود به مذاق کارشناسان فوتبالی به ویژه استقلالی های قدیمی خوش نیامد.

آرش برهانی در گفت و گو با مشرق، بابت آینده این استقلال نگران بود.

مهاجم اسبق استقلال هر چه سعی می کرد درباره دیدار فولاد – استقلال حرف فنی بزند ولی باز هم حواشی ایجاد شده در این دیدار مانع از این موضوع می شد. او با ذکر یک خاطره از دیدار استقلال – تراکتور حرفش را کامل بیان کرد.

 

 

 

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* استقلال به لیگ برنگشته باخت! نظرتان درباره بازی اهواز چیست؟

- بازی اینقدر اتفاقات حاشیه ای داشت که مسایل فنی این مسابقه را زیر سایه خودش برد و اجازه نمی دهد ما درباره بازی حرف بزنیم. اخراج زودهنگام علی کریمی در نیمه اول باعث شد تا کار استقلال مشکل شود ولی پس از آن اتفاقاتی رخ داد که بیشتر از اخراج علی کریمی به استقلال لطمه زد.

* چه اتفاقاتی؟

- ما در دیدار چهارشنبه شب شاهد موج آزار دهنده ای از بی تجربگی بیرون و درون زمین استقلال بودیم! اتفاقاتی که باعث شد کار تیم استقلال از آنچه انتظار می رفت به مراتب سخت تر شود.

* داور چه سهمی در این موضوع داشت؟

- داور هم بی تجربگی کرد و سوتهایی داشت که اشتباه بود و این را کارشناسان داوری هم در ساعات پس از بازی گفتند ولی این دلیل نمی شود این همه بی تجربگی را در تیمی به اسم استقلال شاهد باشیم. این قبیل اتفاقات برای هر تیمی رخ می دهد و بخشی از فوتبال همین اشتباهات است. این هم اولین اشتباه داوری نبوده  قطعا آخرین اشتباهات هم نیست. مهمترین چیز این است که بتوان این وضعیت را مدیریت کرد. واجب شد من یک خاطره در همین ارتباط تعریف کنم.

* درباره اشتباه داوری؟

- هم اشتباه داوری و هم مدیریت کادر فنی بیرون زمین و بازیکنان درون زمین. دیدار استقلال و تراکتور در استادیوم آزادی بود. جواد نکونام ما را در دقیقه ۱۳ از تراکتور پیش انداخت. ۷ دقیقه پس از آن داور بازی مرا اخراج کرد. اخراجی که همه دنیا دیدند من مرتکب خطایی نشده بودم و فقط به دلیل تمارض بازیکن تراکتور داور دچار اشتباه شد. یک تمارض مسخره!

* بعد چه شد؟

- اما مهمترین اتفاق پس از اخراج من در دقیقه ۲۰ بود که تیم مان باید ۷۰ دقیقه ۱۰ نفره روبروی تراکتور بازی می کرد. کادر فنی از بیرون زمین به خوبی اوضاع را جمع کرد و از طرفی بازیکنان درون زمین اینقدر خوب با این موضوع برخورد کردند که ما از آن دقیقه به بعد حتی بهتر کار کردیم و تا پایان با همان یک گل از تراکتور عبور کردیم و هر ۳ امتیاز را گرفتیم. حتی می توانم بگویم که پس از اخراج من کارهای تاکتیکی مان بهتر هم شد.

* سرمربی آن استقلال امیر قلعه نویی بود؟

- بله! من نمی دانم در اهواز این همه سروصدا برای چه بود؟ اتفاقات بیرون زمین استرس زیادی به بازیکنان درون زمین وارد می کند و از طرفی تمرکز آنها را هم از هم می پاشد. اعتراض کردن حق کادر فنی است ولی نه بیش از اندازه و به هر شکلی! هر کاری راه و روش خودش را دارد. معمولا در این قبیل لحظات بازیکنان بزرگتر تیم جلو می روند و همه خودشان را وسط نمی اندازند. متأسفانه این بی تجربگی در بازی با فولاد به قدری به چشم آمد که مسایل فنی بازی را کاملا از دید دور کرد.

* اصلا درباره مسایل فنی حرفی ندارید؟

- تنها به این موضوع اشاره می کنم که استقلال در همه دیدارهای دوستانه ماقبل ورود به لیگ گل خورد! این برای تیمی مثل استقلال بد است که دفاع تیمی اش ایراد دارد. دفاع تیمی فقط مختص بازیکنان خط دفاع نمی شود بلکه از آن جلو و خط حمله تا دروازه بان را شامل می شود. تیمی که نتواند از گلش محافظت کند شکننده می شود. من نگرانم!

* چطور؟

- اگر استقلال بخواهد با این وضعیت پیش برود من خیلی نگرانش می شوم.

* یعنی سهمیه هم نمی گیرد؟

- بحث سهمیه نیست. امیدوارم که سهمیه اش را بگیرد، من نگران رویه بی تجربگی هایی هستم که در این بازی شاهدش بودم!

* با این چند اخراجی و مصدومیت ها وضعیت استقلال برای دیدار با سایپا را چطور ارزیابی می کنید؟

- وضعیت خوبی نیست! امیر ارسلان مطهری که مصدوم شد! دیاباته هم شاید نباشد! تبریزی هم که مصدوم شده و غلامی و علی کریمی هم که محروم هستند! فکر می کنم مقابل سایپا استقلال باید با ترکیبی جوانتر به میدان برود و از طرفی بازیکن خاصی را هم روی نیمکت ندارد!

* جای دیاباته و مطهری چه بازیکنی باید به میدان برود؟

- قطعا بلبلی در این دیدار به بازی خواهد رفت. او باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرد. بالاخره خواسته یا ناخواسته روزهای حساسی برای بازیکنان ایجاد می شود که باید قدرش را بدانند. البته این به صلاحدید کادر فنی است ولی در کل فکر می کنم استقلال برای دیدار با سایپا روز سخت تری در پیش دارد.

* با این باخت، هنوز بختی برای قهرمانی استقلال قایل هستید؟

- من ابتدای حرفهایم هم گفتم که خیلی نگران استقلالم! ولی امیدوارم که فرهاد بتواند تیم را جمع کند و آرزویم این است که استقلال از این شرایط بیرون برود. این تیم بازیکنان بزرگی دارد که هر یک اعتبار فوتبال ایران هستند. چرا که نه! استقلال هنوز هم بخت قهرمانی دارد و در فوتبال هر غیرممکنی می تواند ممکن شود.

* کمی خوشبینانه نیست؟

- خیر! استقلال ۹ فینال در پیش دارد و این را بدانید که مثل استقلال دیگر رقبا هم دچار لغزش می شوند. پس به عنوان یک هوادار می گویم که استقلال همچنان بخت قهرمانی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها