کد خبر : 40391

حداقل حقوق کارگران در سال 99 کمتر از این مبلغ نیست

حداقل حقوق کارگران در سال 99 کمتر از این مبلغ نیست

پرونده حداقل حقوق یا همان حداقل دستمزد کارگران در سال 99 هنوز باز است. مذاکرات فعلا به نتیجه نهایی نرسیده است اما از میان صحبت ها مشخص شده که حداقل دستمزد کارگران در سال 99 دست کم چقدر خواهد بود.

موضوع حداقل دستمزد کارگران هر سال یکی از چالش های میان نمایندگان کارگران و کارفرماها به حساب می آید. حداقل حقوق کارگران برای سال 99 باوجود برگزاری جلسات فشرده تا آخرین روز سال 98 به نتیجه قطعی نرسید. اما گفته شده که حداقل حقوق کارگران در سال 99 از 2 میلیون و 800 هزار تومان کمتر نخواهد بود.

علیرضا حیدری، نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان اینکه امسال هیچ کارگری کمتر از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت نمی‌کند، گفت: موکول شدن تعیین دستمزد کارگران به فروردین ماه مشکلی ایجاد نمی‌کند و اگر به فاصله چند روز بخشنامه مزد در فروردین ماه صادر شود، باز هم جزو تعهدات کارفرما و از اول سال ۹۹ قابل اعمال است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره جزییات آخرین نشست شورای عالی کار در اسفند ماه سال گذشته گفت: اگرچه از آن جلسه مصوبه مکتوبی بیرون نیامد و به فروردین ماه امسال موکول شد ولی حاصل مذاکرات این شد که مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حداقل دستمزد به تایید همه شرکای اجتماعی رسید، منتها بحث سر توزیع این رقم روی اقلام تشکیل دهنده درآمد کارگران بود که برای توافق بیشتر مقرر شد فروردین ماه به آن بپردازیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها