کد خبر : 32227

مراقب باشید/ اردنی‌ها به شدت عراقی هستند

مراقب باشید/ اردنی‌ها به شدت عراقی هستند

سرمربی اسبق تیم ملی ب کشورمان گفت: بازی در اردن شاید بیرون از عراق باشد ولی جو استادیوم به قدری به سود آنهاست که فرقی با عراق ندارد.

به گزارش مشرق – در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران روبروی عراق در اردن، فوتبالی ها به یاد برتری تیم ملی کشورمان در آن کشور در دیدار فینال مسابقات غرب آسیا می افتند.

تورنمنتی که به دلیل درگیر بودن تیم ملی، تیم دوم کشورمان در آن مسابقات با هدایت پرویز مظلومی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.

او که سرمربی اسبق استقلال هم بوده درباره این تیم و نتایج خوب هفته های اخیرش حرف زد.

پرویز مظلومی در گفت و گو با مشرق ، درباره استقلال و بازی پیش روی تیم ملی با عراق حرف زد.

*گزیده صحبتهای پرویز مظلومی با مشرق:

*استراماچونی می داند استقلال چطور از تعطیلات لطمه نبیند

*عراقی ها هر کاری می کنند تا ایران را شکست بدهند

*اردنی ها مثل عراقی ها از عراق حمایت می کنند!

*مقابل بحرین هم به حاشیه ها باختیم

*ایران یک سروگردن از عراق سرتر است، اما...!

 

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

 

* درباره تیم ملی و بازی با عراق صحبت کنید. شما به عنوان سرمربی تیم ملی در یک تورنمت دو بار رودرروی عراق بازی کردید؟

- بله! سال ۱۳۸۶ بود که تیم دوم ایران تحت عنوان ایران ب در مسابقات غرب آسیا که اتفاقا در همین امان پایتخت اردن برگزار می شد شرکت کرد.

* درباره آن دو بازی حرف می زنید؟

- ما تازه رسیده بودیم که باید با عراق بازی می کردیم. تیم مان شرایط خوبی نداشت ولی با این وجود روبروی تیم آماده عراق ۰-۰ کردیم و پایه صعود از گروه را بنا گذاشتیم. آخرین بازی مان هم در فینال باز به عراق خورد. آن تیم ملی عراق همان تیمی بود که مدتی بعد در جام ملتهای آسیا قهرمان شد. یک تیم سرحال و خیلی آماده.

* جو اردن چطور بود؟

- جو کاملا به سود عراقی ها بود. از همان بازی اول اردنی ها از عراق حمایت می کردند و انگار تیم دوم شان عراق بود. در فینال هم که ما باز به عراق خوردیم و ۱-۲ شکست شان دادیم شرایط برای ما خیلی سخت شد. ما ۰-۲ با گلهای بادامکی و بیک زاده جلو بودیم ولی جو خیلی پرفشار شد و یک گل خوردیم ولی در نهایت بازی را بردیم. اینقدر سخت که حتی نگذاشتند بچه ها با جام دور افتخار بزنند و سریع مراسم را تمام کردند و تیم مان را به رختکن فرستادند.

* فکر می کنید فردا هم در اردن جو به همین شکل باشد؟

- قطعا! بچه های تیم ملی باید حواسشان را جمع کنند. درست است که ما از نظر سیاسی با عراقی ها رفیق و دوستیم و ارتباطمان خوب است ولی از نظر ورزشی آنها برای شکست دادن تیم ملی ایران هرکاری می کنند.

* راهکار چیست؟

- نباید اسیر حاشیه سازی هایی شویم که قطعا قبل و در حین بازی برای ملی پوشان مان ایجاد می کنند. در دیدار با بحرین هم اتفاقاتی از این دست برای تیم ملی راه افتاد که بچه های تیم اسیرش شدند و در نهایت بازی را وادادیم. اگر تمرکز بچه های تیم ملی بالا باشد می توانیم عراق را ببریم.

* چطور؟

- ما از هر نظر بر تیم عراق برتری داریم. بازیکنان ما یک سروگردن از بازیکنان عراق برتر هستند ولی نگران تصمیمات ویلموتس هستم.

* به خاطر بازی قبلی؟

- بله! ما در آن دیدار اشتباهات تاکتیکی زیادی داشتیم. اگر دچار اشتباه شویم کار برای مان سخت می شود. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی می افتد به سود تیم ملی باشد.

* استقلال ۴ تا و ۵ تا به رقبایش گل می زند! چه اتفاقی در این تیم رخ داده است؟

- مشخص است که تیم از نظر تاکتیکی به هارمونی که لازم داشت دست پیدا کرده و استراماچونی نفراتش را به درستی شناسایی کرده است.

* بیشتر توضیح می دهید؟

- هر مربی وقتی تیم جدیدی را در دست می گیرد بازی تدارکاتی لازم دارد تا ابتدا با نفراتش آشنا شود و بعد بازی های ابتدای لیگ را لازم دارد تا بتواند تاکتیک مدنظرش را با نفراتی که در اختیار دارد پیاده کند. استراماچونی از هر دو منظر شناخت کمی از تیم و بازیکنانش داشت و در بین راه یکی دو نفر مانند روزبه چشمی و میلیچ به تیمش اضافه شدند و چند نفری هم به دلیل مصدومیت از لیستش خارج شدند که اینها هم کارش را دشوار کرد ولی از آنجا که او می دانست برای تیم چه برنامه ای بهتر جواب می دهد و با توجه به شناخت دقیقی که خودش و دستیارانش از تیم داشتند توانست کار را به نحوی پیش ببرد که دوست داشت و لازم بود.

* استقلال در این تعطیلات لطمه نمی بیند؟

- این شرایط برای همه یکسان است. فقط استقلال نبود که روی دور برد بود. پرسپولیس هم فولاد را در اهواز برده بود و می توانست با ادامه لیگ روندش را ادامه بدهد. ولی در کل تعطیلات لیگ روی همه تأثیر می گذارد اما قطعا روی تیم هایی مانند استقلال که اوج خوبی گرفته بودند تأثیر بدتری دارد.

* فکر می کنید استراماچونی می تواند تیم را در شرایط خوب نگه دارد؟

- او از فوتبال حرفه ای ایتالیا آمده و آنجا هم فیفادی دارند و لیگ شان به همین منوال تعطیل می شود. با توجه به اینکه دستیارانش هم نشان داده اند در بدنسازی تجربه بالایی دارند بعید می دانم تیم از نظر بدنی افت کند. در اینکه تیم بتواند هارمونی تاکتیکی اش را از دست ندهد هم استراماچونی بی تجربه نیست.

* استقلال بهترین خط حمله لیگ را دارد. با این همه باز هم مهاجم لازم دارد؟

- استقلال در نبود داریوش شجاعیان که فوتبالی تهاجمی دارد و البته محسن کریمی که او هم رو به جلو و پشت مهاجم بازی می کرد حتما باید یک یا دو بازیکن با خصوصیت های تهاجمی داشته باشد تا در ادامه مسابقات فرسایشی لیگ و لیگ قهرمانان آسیا دچار مشکل نشود. استقلال با اضافه شدن یکی دو بازیکن خوب حتی مدعی قهرمانی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها