کد خبر : 31650

استقلال پیشرفت کرد، پرسپولیس در جا زد


استقلال پیشرفت کرد، پرسپولیس در جا زد

استقلال پس از شکست در شهرآورد تحول خیره کننده‌ای داشت و حتی در جام‌حذفی نیز دو مرحله جلو آمد، اما به نظر می‌رسد پرسپولیس در جا زد و بالاتر از رتبه چهارم را تجربه نکرد.

به گزارش خبرورزشی، دو تیم استقلال و پرسپولیس با قرعه‌کشی لیگ در هفته چهارم به دیدار هم رفتند و در این بازی که متعادل دنبال می‌شد، پرسپولیس توانست به لطف گل عجیبی که مهدی عبدی با کمک مستقیم سیدحسین حسینی ثبت کرد، به برتری خفیف یک بر صفر و کسب سه امتیاز برسد.

این شکست برای آبی‌ها گران تمام شد زیرا شعار‌ها علیه امیرحسین فتحی افزایش چشمگیری یافت، حمایت پیشکسوتان از بازیکنان به صورت کامل قطع شد، استراماچونی در موقعیت همکاری با تردید قرار گرفت و هواداران نسبت به آینده باشگاه دچار بدبینی شدند، اما پس از آن بازی، استقلال دوران تحول خود را آغاز کرد و به تیمی شکست‌ناپذیر و مبارز بدل شد. تیمی که حالا به راحتی می‌تواند با ارائه یک فوتبال مدرن، مقابل هر حریفی قد علم کند.

در سمت مقابل با پرسپولیسی مواجه می‌شویم که بدون شک، صاحب پرمهره‌ترین تیم این فصل است. آن‌ها در هر پستی که فکرش را کنید، صاحب حداقل دو بازیکن بسیار خوب و تأثیرگذار هستند و آنقدر ستاره در لیست‌شان می‌بینند که نسبت به ادامه همکاری با شایان مصلح و سروش رفیعی در ابتدای فصل اعلام عدم نیاز کردند. گابریل کالدرون با شیرین‌ترین شعار‌های ممکن وارد پرسپولیس شد و بیش از نیمی از بازی‌های تیمش را با برد پشت‌سر گذاشت، اما شکست‌های عجیبی هم وارد کارنامه پرسپولیس کرد. پرسپولیس بعد از شهرآورد، نه تنها پیشرفت محسوسی نداشت بلکه وارد دوران پیچیده‌ای شد؛ دورانی که از دست دادن امتیازات در آن به صورت پررنگی به چشم می‌آید.

پرسپولیسی‌ها پس از آن شهرآورد، در هفته پنجم در مقابل سپاهان به میدان رفتند. این بازی در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی برگزار شد و در روزی که پرسپولیس به لحاظ فنی هیچ نکته قابل بحثی نداشت، با حساب ۲ بر صفر شکست خورد. کالدرون فوراً مسئولیت شکست را به گردن مدافعان و دروازه‌بانش انداخت و یادش رفت که تعویض‌های سؤال برانگیزش باعث رقم خوردن این نتیجه شده بود. در همان هفته، استقلال به اصفهان رفت و مقابل تیم ذوب‌آهن به تساوی ۲ – ۲ رسید آن هم در شرایطی که کارشناسان فوتبال، تعریف و تمجید‌های زیادی از عملکرد استراماچونی داشتند و گل تساوی ذوبی‌ها هم نیز در موقعیت مشکوک به آفساید رقم خورد.

در هفته ششم، پرسپولیسی‌ها به مشهد سفر کردند تا به قول گابریل کالدرون با پیروزی مقابل شهرخودرو، امتیازات از دست رفته برابر سپاهان را جبران کنند، اما سهم آنها، بار دیگر تعویض اشتباه و بازی دادن به حسین ماهینی و به تبع آن، هدیه کردن کرنر در آخرین ثانیه‌های بازی با شهرخودرو بود. همان موقعیت با ارسال محمدامین قاسمی‌نژاد و ضربه سر فرشاد فرجی، پرسپولیس را زمین‌گیر کرد و سه امتیاز دیگر هم دود شد و به آسمان رفت. دست پرسپولیس از رسیدن به پیروزی دیگری خالی ماند و برای دومین هفته پیاپی، بدون گل زده و امتیاز به خانه برگشت. در سمت مقابل، استقلال در هفته ششم با پیروزی سخت و خفیف برابر گل‌گهر به کارش پایان داد. هنوز هم بر سر گلی که گل‌گهر از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، بحث‌هایی به گوش می‌رسد، اما به هر حال استقلالی‌ها کار را به سود خود تمام کردند و بعد از آن بازی در رختکن، گل گفتند و خندیدند.

پرسپولیس به آزادی برگشت و این بار مقابل پیکان نمایش بهتری نشان داد و به برتری رسید. این برد سه امتیازی، بار دیگر هواداران را نسبت به آینده تیم امیدوار کرد. بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد و پرسپولیس با گل‌های مهدی ترابی و احمد نوراللهی به برتری ۲ بر یک رسید. استقلال، اما در هفته هفتم ۴ بار دروازه سایپا را فرو ریخت. این بازی برای آبی‌ها شیرین بود زیرا اعتماد به نفس بازیکنان و کادر فنی این تیم را تا چندبرابر افزایش داد و از آن پس، استقلالی‌ها از روی سکو توانستند برای سایر تیم‌ها دوباره کری بخوانند و جشن‌های خود را شروع کنند.

هفته هشتم برای پرسپولیس جذاب و دوست‌داشتنی بود. موتور گلزنی علی علیپور روشن شد و با کمک وحید امیری و شجاع خلیل زاده و به لطف هت‌تریک علیپور، پرسپولیس با نتیجه پر گل ۵ بر صفر به برتری رسید. یک نقطه امیدوارکننده برای آینده و یک بازی جذاب برای همه پرسپولیسی ها. این تیم با برد برابر تیم ته جدولی و کاملاً ناامید شاهین، دوباره مدعی شد و فریاد بازگشت به جمع مدعیان را سر داد. البته استقلالی‌ها نیز توانستند پارس جنوبی جم را در تهران شکست بدهند. یک برد پیچیده برای تیمی که تا دقایق پایانی عملکرد خوبی از خود برجای گذاشته بود، اما در آن دقایق، گل حریف مردود اعلام شد و به گفته بسیاری از کارشناسان، یک پنالتی پارس جنوبی را نیز نادیده گرفتند. با هر شرایطی که بود، استقلال از این هفته نیز به سلامت عبور کرد و سه امتیاز را به جیب زد.

این هفته هم شرایطش مشخص است. پرسپولیس در خانه برابر ماشین‌سازی حتی توانایی گلزنی از روی نقطه پنالتی را هم نداشت، اما در سمت مقابل، استقلال در تبریز توانست هرچه طلسم و ناکامی مقابل تراکتور طی سال‌های اخیر داشت را بشکند و با رقم زدن ۴ گل، همه چیز را تغییر بدهد. این استقلال با آن فوتبالی که ارائه کرد، جذابیت دوباره‌ای به لیگ بخشید و هواداران تیم آبی‌پوش پایتخت را از ته دل خنداند. حالا استقلال به آن غول جذابی تبدیل شده که طرفدارانش سال هاست منتظر بیدار شدنش بودند.

حالا ۵ هفته از شهرآورد در تقویم لیگ برتر گذشته و در این ۵ هفته و از مجموع ۱۵ امتیاز ممکن، استقلال صاحب ۱۳ امتیاز شده و پرسپولیس فقط ۷ امتیاز کسب کرده است. جالب اینکه استقلال ۳ بازی خارج از ورزشگاه آزادی و ۲ بازی در استادیوم آزادی داشت و با ۴ برد و یک تساوی کار خود را دنبال کرد. پرسپولیس، اما در این ۵ بازی، ۳ بار در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان، پیکان و ماشین‌سازی به میدان رفت و تنها دو سفر به مشهد و بوشهر داشت، اما ۲ برد، یک مساوی و ۲ شکست سهم آن‌ها پس از پیروزی در شهرآورد بود. حالا بهتر و راحت‌تر می‌توان به تیتر این مطلب رسید؛ استقلال پس از شکست در شهرآورد تحول خیره کننده‌ای داشت و حتی در جام‌حذفی نیز دو مرحله جلو آمد، اما به نظر می‌رسد پرسپولیس در جا زد و بالاتر از رتبه چهارم را تجربه نکرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها