کد خبر : 28284

زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان / جزئیات جدید از زبان وزیر

زمان صدور احکام رتبه بندی معلمان / جزئیات جدید از زبان وزیر

وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه به اعلام جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد.

محسن حاجی میرزایی درباره تنظیم قانون خاص اداری مالی برای اجرای نظام هماهنگ پرداخت فرهنگیان گفت: تلاش می‌کنم این کار انجام و لایحه‌ای تصویب و به مجلس ارائه شود. مصمم هستم این امر در دستورکار قرار بگیرد زیرا به این کار باور دارم.

وی افزود: معلم باید حقوق و دریافتی کافی داشته باشد تا با آرامش خاطر مسئولیت خویش را ایفا کند. طرح رتبه بندی پیش بینی و آیین نامه مربوط تهیه شده تا معلمان در رتبه‌های مختلف، متناسب با سابقه و عملکرد و صلاحیتشان قرار بگیرند که اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در دستور بررسی است و بعد از تصویب در دولت اجرا خواهد شد و امید داریم گامی در جهت اصلاح حقوق فرهنگیان باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: آیین نامه رتبه بندی در دولت باید به تصویب برسد و برای اجرا به دست ما برسد. تلاش ما تسریع فرایند است. رتبه بندی قطعا از اول مهر اجرا می‌شود و احکام از اول مهر خواهد بود، اما شاید مصوبه دیرتر به دستمان برسد. ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخصیصی فقط برای رتبه بندی است و در جای دیگری هزینه نمی شود.

وی در ادامه گفت: منابع انسانی فوق العاده اهمیت دارد. هماهنگی‌هایی با سازمان برنامه انجام شده تا وضعیت نیروی انسانی مورد مطالعه قرار بگیرد. باید به درک مشترکی برای نیروی انسانی برسیم. امیدواریم نتایج آن کمک خوبی به ساماندهی نیروی انسانی کند. برای استخدام۱۸ هزار و ۳۰ نفر فراخوان در مهر اعلام می شود.

حاجی میرزایی افزود: ارتباط منظم با اعضای دولت داشته و از ظرفیت‌ها آگاهم و امیدوارم آن را به خدمت آموزش و پرورش در بیاورم تا اهداف به شکل مناسبتری پیش برود.

وی درباره شهریه‌های مدارس غیردولتی نیز گفت: شهریه آنچه تحت عنوان خدمات آموزشی الزامی، ارائه می‌شود، مشخص است و مدارس حق ندارند رقمی افزون‌تر بگیرند اما مابقی ربطی به خدمات آموزشی آموزش و پرورش ندارد و خدمات اضافی است که الزامی نیست. در مجموع این مباحث مربوط به تعداد معدودی از مجموعه ۱۶ هزار مدرسه غیردولتی است و کمتر از صد مدرسه شهریه های اینگونه دارند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش ۵۰ درصدی فوق العاده شغل کارکنان دولت و اعمال رتبه بندی به جای این فوق العاده شغل برای فرهنگیان صحت دارد؟ گفت: ۵۰ درصد افزایش فوق العاده شغل پیشنهادی بود که هنوز به دولت نیامده و تایید نشده است و متفاوت با رتبه بندی است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها