کد خبر : 18127

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت / روند کاهشی محسوس

امروز در بازار ارز و سکه چه گذشت / روند کاهشی محسوس

امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ بازار طلا و ارز تهران روی مدار نزولی حرکت کرد و تا عصر قیمت‌ها به میزان قابل توجهی کاهش یافتند. صبح امروز صرافی ملی نرخ خرید و فروش دلار و یور را ۱۰۰ تومان کاهش داد و دلار در میانه کانال ۱۴ هزار تومان و یورودر میانه کانال ۱۶ هزار تومانی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، دلار در بازار آزاد از محدوده ۱۴۷۰۰ تومانی به محدوده ۱۴۶۰۰ تومانی منتقل شد. سکه طرح جدید تا نزدیکی مرز ۴.۹ میلیون تومان عقب نشینی کرد. مثقال طلای آبشده با با نزدیک به ۴۰ هزار تومان کاهش در محدوده ۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومانی قرار گرفت.

 بازار طلا و ارز پایتخت در اولین روز از آخرین هفته اردیبهشت‌ماه در مسیر کاهشی قرار گرفت و با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات شیب کاهش قیمت تندتر شد و قیمت‌ها به میزان قابل توجهی  کاهش یافتند

فعالان و کارشناسان بازار معتقدند که علاوه بر عوامل اقتصادی برخی سیگنال‌های ناشی از اخبار سیاسی تاثیر زیادی بر آرامش بازار در روز شنبه داشته است. امروز بیشتر خبرهای نفتی به کرات در کانال‌های نوسان‌گیران دست به دست شد. نوسانگیران افزایشی سعی داشتند با مانور روی خبر یکی از رسانه‌های خارجی مبنی بر کاهش صادرات نفت ایران به زیر 500 هزار بشکه در ماه می، و به تبع آن کاهش درآمد ارزی جو بازار را افزایشی کنند. همچنین اخبار مربوط به سفارشات نفتی شرکت‌های هندی از عربستان سعودی در میان افزایشی‌ها زیاد دست به دست شد.

از سوی دیگر خبرهایی مانند از سرگیری واردات نفت چین از ایران در مقابل اخبار فوق قرار گرفت و مجموعه خبرهایی که حاکی از کاهش تنش میان ایران و آمریکا بود سیگنال‌های سیاسی منفی به بازار ارز را خنثی کرد. در روزهای اخیر اظهارنظرها و خبرهای زیادی از دو طرف نقل شد که احتمال وقوع درگیری نظامی را به شدت کاهش داد. همچنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر میانجی‌گری کشور سوئیس برای کاهش تنش میان دو کشور ایران و آمریکا شکل گرفته است.

با این وجود اغلب بازیگران و فعالان بازار نقش عرضه بازارساز را مهمتر از سایر فاکتورها می‌دانند. امروز نرخ حواله درهم امارات در بازار دوبی مرز مقاومتی 4000 تومان را شکست و تا 3980 تومان عقب‌نشینی کرد. تحت تاثیر این کاهش قیمت شاخص ارزی در بازار داخلی نیز کاهشی شد. همچنین صرافی ملی صبح امروز با کاهش 100 تومانی نرخ خرید و فروش دلار و یورو انتظارات کاهشی در بازار را افزایش داد.  در بازار آزاد نیز قیمت دلار آمریکا حدود 100 تومان کاهش داشته است.

قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح جدید) هفته گذشته با قیمت 4 میلیون و 950 هزار تومان به کار خود پایان داد و صبح امروز با نرخ 4 میلیون و 960 هزار تومان آغاز به کار کرد و تا 4 میلیون و 975 هزار تومان نیز بالا رفت. اما با نزدیک شدن به ظهر قیمت سکه روی مدار نزولی قرار گفت و عصر برای لحظاتی به زیر مرز 4.9 میلیون تومانی هم رفت. در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 7 عصر) هر قطعه سکه امامی روی رقم 4 میلیون و 900 هزار تومان ثبت شد.

سکه بهار آزادی (طرح قدیم) امروز بدون تغییر به قیمت 4 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز نهایتاً تغییری نسبت به نرخ پنجشنبه نداشتند و به ترتیب 2 میلیون و 750 هزار تومان و 1 میلیون و 750 هزار تومان ثبت شدند. سکه گرمی هم روی رقم 1 میلیون تومان بدون نوسان نرخ‌گذاری شد.

مثقال طلای آب‌شده هفته گذشته نهایتاً قیمت 1 میلیون و 967 هزار تومان را ثبت کرد و امروز هر مثقال طلای 17 عیار با نرخ 1 میلیون و 950 هزار تومان کار خود را آغاز کرد و تا 1 میلیون و 926 هزار تومان نیز کاهش یافت. اما در لحظه تنظیم گزارش (حوالی ساعت 7 عصر) رقم 1 میلیون و 930 هزار تومان را ثبت  کرد.

اونس طلا در بازار جهانی امروز 1278 دلار شد. همچنین امروز در بازار داخلی گرم طلای 18 عیار در محدوده 440 هزار تومانی قرار گرفت.

قیمت دلار و ارزهای رایج

صرافی ملی امروز قیمت رسمی خرید دلار آمریکا را 14.450 تومان، و قیمت فروش آن 14,550 تومان اعلام کرد. همچنین صرافی ملی قیمت خرید و فروش یورو را به ترتیب 16,400 تومان و 16,500 تومان اعلام کرد.

در بازار غیررسمی دلار آمریکا که هفته گذشته در محدوده 14700 تومانی قرار گرفته بود امروز با کاهش حدود 100 تومانی در محدوده 14600 تومانی قرار گرفت و عصر بین 14610 تا 14630 تومان قرار گرفت.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها