کد خبر : 16226

زمان پایان سال تحصیلی برای دانش آموزان و معلمان اعلام شد

زمان پایان سال تحصیلی برای دانش آموزان و معلمان اعلام شد

معاون آموزشی و برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، زمان پایان سال تحصیلی و اتمام فعالیت مدارس را اعلام کرد.

حسین صادقی، معاون آموزشی و برنامه‌ریزی و مقررات دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره زمان پایان سال تحصیلی در دوره‌های مختلف تحصیلی اظهار کرد: آیین‌نامه اجرایی مدارس به ما اجازه نمی‌دهد که پایه‌های تحصیلی مختلف را از هم جدا کنیم و برنامه درسی ملی با صراحت عنوان می‌کند که پایان خردادماه پایان دوره آموزش است. 

وی افزود: با توجه به اینکه در خردادماه امتحانات دانش‌آموزان برگزار می‌شود و در عمل فصل امتحانات است، پایان اردیبهشت، زمان اتمام دوره آموزش در مدارس اعلام شده است البته در دوره ابتدایی آزمون کتبی وجود ندارد و ارزشیابی دانش‌آموزان توصیفی است که در طول سال انجام می‌شود بنابراین در پایان اردیبهشت سال تحصیلی تمام می‌شود.

صادقی گفت: در دوره متوسطه اول و دوم با توجه به اینکه خرداد ماه فصل برگزاری امتحانات است در پایان پایان خرداد، فعالیت مدارس به اتمام می‌رسد.

فعالیت مدارس در مناطق سیلزده نیز تا پایان اردیبهشت ادامه دارد.

پیشتر، آموزش‌وپرورش از پایان زودهنگام سال تحصیلی در مناطق سیلزده استان خوزستان خبر داده بود اما با تأکید رئیس‌جمهور مقرر شد در مناطقی از خوزستان که امکان تشکیل کلاس درس فراهم نیست حتی با تشکیل چادر در مناطق استقرار هموطنان سیل‌زده، کلاس‌های درس برگزار شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها