کد خبر : 15432

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تصویب نشود بودجه‌ای برای آن داده نمی‌شود

لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان تصویب نشود بودجه‌ای برای آن داده نمی‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه روال قانونی باید طی شود، اختصاص بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان را در گرو تصویب لایحه آن در مجلس دانست.

​داود محمدی با اشاره به بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان در سال 98 گفت: با توجه به بودجه اندکی که برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال 98 پیش‌بینی شده، باید به منظور منتفع شدن فرهنگیان از این قانون، اعتبار مصوب مجلس هر چه سریعتر و در ماه‌های ابتدایی سال اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اظهارات کارشناسی و علیرغم نگرانی معلمان و فرهنگیان، پس از بررسی بسیار نهایتا بودجه 2 هزار میلیاردی برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شد که رقم بسیار پایینی محسوب می‌شود و جوابگوی بسیاری از موضوعات مرتبط نیست.

بودجه نظام رتبه‌بندی معلمان در ابتدای سال پرداخت شود

وی ادامه داد: با این حال، آموزش و پرورش باید هر چه سریعتر تکلیف نظام رتبه‌بندی را روشن و جزئیات آن را مشخص کند؛ ضمن آنکه با دولت تعامل داشته باشد که همین اعتبار اندک را در ابتدای سال دریافت کند تا به بهترین نحو اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اختصاص همین رقم اندک نیازمند تصویب لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان در مجلس است، افزود: باید روال قانونی این امر طی شود؛ دولت قول داده لایحه را هر چه زودتر تقدیم مجلس کند و در آخرین جلسه کمیسیون آموزش مجلس، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که زمان زیادی طول نخواهد کشید.

به زودی لایحه نظام رتبه‌بندی به مجلس تقدیم خواهد شد

محمدی با تاکید بر اینکه اجرای هر چه سریعتر نظام رتبه‌بندی به نفع معلمان است، توضیح داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزیر آموزش و پرورش خواسته تا هر چه زودتر در ارائه آن به مجلس اقدام کنند؛ طی قول‌هایی که داده‌اند این کار به زودی انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره طولانی شدن این روند گفت: اگر این لایحه به دست مجلس برسد، تمهیداتی در مجلس اتخاذ خواهد شد تا هر چه سریعتر تکلیف آن مشخص شود./

منبع:خانه ملت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها