کد خبر : 13846

انتخاب داور برای دربی 89 به چالش تبدیل شد

انتخاب داور برای دربی 89 به چالش تبدیل شد

در فاصلۀ 8 روز مانده تا برگزاری شهرآورد پایتخت، کمیته داوران هنوز تکلیف قاضی این نبرد را مشخص نکرده است.

داود رفعتی، رئیس کمیتۀ داوران سازمان لیگ به نظر می‌رسد برای انتخاب داور شهرآورد 89 دچار مشکلاتی جدی شده است! چرا که در فاصلۀ 8 روز مانده تا این نبرد سرنوشت‌ساز او هنوز نتوانسته گزینۀ مناسبی را برای قضاوت این بازی انتخاب کند و از اعلام نام نهایی، به عناوین مختلف طفره می‌رود.

در آخرین خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها و جراید، اینگونه نقل شده است که رفعتی برای انتخاب داور این دیدار از رئیس فدراسیون فوتبال، یعنی مهدی تاج مشاوره خواهد گرفت تا پس از جمع‌بندی‌های نهایی، نام داور این بازی اعلام عمومی شود! مسئله‌ای که در گذشته به ندرت شاهد آن بودیم و هرگز اینچنین حساسیتی را در آن لمس نکرده بودیم.

اشتباهات داوری صورت گرفته در هفته‌های گذشته که به ضرر اکثر مدعیان، از جمله: تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و سپاهان و حتی پدیده شکل گرفته است، یکی از دلایل این تعلل در انتخاب ایده‌آل‌ترین گزینۀ مناسب برای قضاوت شهرآورد 89 می‌باشد؛ مشکل اینجاست که حتی علیرضا فغانی داور مشهور و باصلابت کشورمان نیز از مدت‌ها پیش به کمیتۀ داوران اعلام داشته است که در این دیدار قضاوت نخواهد کرد و بر روی نامش باید خط قرمز بکشند! چرا که فغانی از تبعات کوچک‌ترین اشتباه ممکن در امر قضاوت دربی‌ سرخآبی کاملاً  آگاه بوده و خواستار دوری جستن از حواشی است.

داود رفعتی مدعی شده است که اکنون 2 گزینۀ نهایی متشکل از: اشکان خورشید و پیام حیدری، مدنظر کمیتۀ داوران برای قضاوت این بازی حساس می‌باشند؛ اما آیا اتفاقات و حواشی که می‌تواند دامن‌گیر فغانی شود، نمی‌تواند حیدری و خورشیدی را آزار بدهد؟! حساسیت کورس قهرمانی و فریادهای معترضانه نسبت به اشتباهات بعضاً فاحش داوران، فضایی نا امن را ایجاد کرده که حتی خود کمیتۀ داوران با ترس و لرز در این راستا قدم برمی‌دارد و بزرگ‌ترین دغدغه‌اش در این روزها، انتخاب داور برای یک بازی سنتی است!

آیا قرار است به عقب بازگردیم؟! حضور داوران خارجی در دربی؟ روزهایی که بزرگ‌ترین داوران دنیا مانند: روزتی ایتالیایی، روشن ایرماتوف ازبک، فلیکس بریش آلمانی، مارکوس مرک و...که دوره‌شان پس از تساوی‌های شک برانگیز به پایان رسید و پس از تلطیف‌سازی فضای دربی، برای همیشه حضورشان در ایران به پایان رسید و داوران داخلی دوباره سکان کار را در دست گرفتند؛ شاید سازمان لیگ و کمیتۀ داوران در این مقطع حساس بی‌تقصیر نباشند! در روزهایی که با افتخار و شعارهای حماسی از سیستم کمک داور ویدیویی بسیار بی‌کیفیت داخلی رونمایی می‌شد و وعده‌های بکارگیری در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر را می‌دادند، آیا در ذهن مخاطبین و حتی خود انتظاراتی بزرگ را ایجاد نکردند؟ امروز آنها خود در برابر انتظاراتی که به‌وجود آوردند، اسیر شده و حتی دیگر تمرکز کافی بر روی یک انتخاب ساده را هم ندارند! کلکسیونی از اشتباهات درون میدان و خارج از گود، باعث شده است تا دربی 89، هنوز آغاز نشده، جنجالی‌ترین روزهای خود را سپری کند، روزهایی که هیچ بویی از آرامش را نمی‌دهد...

منبع:ورزش11

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها