کد خبر : 48151

آشنایی با آپشن عجیب Sentry در خودروهای تسلا

آشنایی با آپشن عجیب Sentry در خودروهای تسلا

تسلا در نظر دارد بعد از مدتها انتظار قابلیت مرور فیلم های دوربین خودرو ها را در داخل خودرو فراهم کند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نظر می رسد که این خبر یک شوخی آوریل برای همه باشد، اما اینگونه که به نظر می رسد ، تسلا قد دارد به درخواست شماره یک دارندگان خودرو های تسلا پاسخ دهد و توانایی جدیدی را در خودرو های خود فراهم کند.

این قابلیت، امکان مشاهده تصاویر حالت Sentry خودرو و دوربین داشبورد به طور مستقیم روی داشبورد خودرو ها است.

این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا بدون اینکه فلش USB خود را به خودرو وصل کنند تا فیلم های ضبط شده را در آن بریزند و بعد از آن در رایانه شخصی خود، آن ها را مرور کنند، این کار را در خودرو و روی نمایشگر داشبورد انجام دهند.

 

حالت Sentry چیست؟

حالت سنتری یا همان Sentry Mode سیستمی شبیه سیستم هشدار خانگی است. با فعال کردن این حالت، ابتدا در حالت آماده به کار قرار می گیرد و از دوربین های خارجی خودرو استفاده می کند تا تهدید ها را تشخیص دهد. اگر این سیستم کوچکترین تهدید را مانند تکیه دادن یک شخص به خودرو را تشخیص دهد، در حالت هوشیاری قرار می گیرد و یک پیام را در نمایشگر خودرو نشان می دهد که هشدار می دهد دوربین های خودرو در حال ضبط هستند. در صورتیکه کسی تلاش کند که وارد خودرو شود، سیستم در حالت هشدار قرار می گیرد که روشنایی نمایشگر خودرو بالاتر می رود و با بالاترین صدا موسیقی پخش می شود. این سیستم همچنین یک پیام به صاحب خودرو می فرستد تا بتواند ویدیوی ضبط شده را دانلود کند و از حادثه باخبر شود. با تجهیز شدن خودرو ها به Sentry Mode سرقت خودرو ها به حداقل خواهد رسید و نیرو های پلیس در یافتن سارقان خودرو راحت تر عمل خواهند کرد.

 

خبر مرور فیلم های ضبط شده توسط Sentry Mode در نمایشگر خودرو ها توسط یکی از صاحبان ماشین های تسلا که در حال ازمایش نرم‌افزار خودروی خود بود، تأیید شده است. وی توانسته تصویر زیر را از نمایشگر خودروی خود بفرستد:

 

قابلیت های جدید خودرو تسلا,جدیدترین تجهیزات خودروهای تسلا,مرور فیلم های دوربین خودروها توسط تسلا

 

مرور فیلم های ذخیره شده در Sentry Mode داخل خودرو

در این متن ثبت شده :کلیپ های دوربین داشبورد ذخیره شده یا رویداد های حالت سنتری را بصورت مستقیم از صفحه لمسی روی داشبورد خود مرور کنید. برای راه اندازی این قابلیت، روی نماد Dashcam لمس کنید و در حالیکه ماشین پارک است، نمایشگر را راه اندازی کنید. اگر اتومبیل در حال حرکت است، میتوانید کلیپ ها را ذخیره کنید. برای مشاهده ویدیو های ذخیره شده روی نماید فهرست در گوشه سمت چپ نمایشگر لمس کنید. هر ویدیو بصورت اتوماتیک با زمان، مکان و تاریخ سازمان دهی می شوند.

 

مرور فیلم های ذخیره شده در Sentry Mode داخل خودرو

به نظر میرسد این قابلیت بتواند تمام نیاز های صاحبان خودرو های تسلا را پاسخ دهد. طبق کاربرانی که نسخه آزمایشی این قابلیت برای آنها فعال شده، نسخه رسمی مرور فیلم های ذخیره شده در Sentry Mode بزودی بصورت سراسری عرضه خواهد شد.

 

قابلیت های جدید خودرو تسلا,جدیدترین تجهیزات خودروهای تسلا,مرور فیلم های دوربین خودروها توسط تسلا

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها