کد خبر : 22117

با توصیه های تویوتا برای آفرود آشنا شوید (فیلم)

با توصیه های تویوتا برای آفرود آشنا شوید (فیلم)

شرکت تویوتا که سابقه طولانی در ساخت خودروهای مخصوص پیمایش خارج جاده ای دارد، به رانندگان توصیه های مهمی ارائه کرده است.

به گزارش خودروتک ، قبل از عزیمت حتماً به کسی اطلاع دهید کجا می روید و چه زمانی باز می گردید.هرگز تنها و بدون اطلاع کسی سفر نکنید و تجهیزات ، غذا و آب آشامیدنی اضافی به همراه داشته باشید.

مکان ها آفرود ممکن است مورد استفاده سایر ورزشکاران نیز باشند یا جزو املاک خصوصی و حفاظت شده باشند ، همیشه با دقت و اطمینان به محل آفرود وارد شوید.

در آفرود شتاب گیری های ناگهانی ، چرخش های شدید و کنترل نشده فرمان زیر فشار ، پریدن و ضربه زدن روی دست اندازها و امثالهم می توانند به خودرو شما آسیب جدی وارد کنند.همیشه :

با آرام ترین سرعت ممکن و بیشترین سرعت مورد نیاز

در آفرود رانندگی کنید.

بسیاری از خودروهای آفرود ، فاصله محوری زیادتر ، مرکز ثقل بالاتر و لاستیک های نسبتاً کوچک تری از خودروهای اسپرت دارند ، این شرایط باعث افزایش ریسک چپ شدن خودرو در شیب می شود.در صورت بارزدن روی خودرو هرگز بار را روی سقف قرار ندهید و سعی کنید وزن بار را در حجم خودرو تقسیم نمائید.

 خودروهای آفرود آپشن ها و امکانات متنوعی برای آفرود دارند ،حتماً امکانات و قابلیت های خودرو خود را بشناسید.

کمربند ایمنی خود و سرنشین را ببنید ، روی جاده تمرکز داشته باشید و و فرمان را با تسلط بگیرید.هرگز دست را از میان فرمان رد نکنید ، رد شدن از روی یک سنگ ممکن است موجب چرخش سریع و ناگهانی فرمان شود و اگر دست شما در میان فرمان باشد حتماً آسیب خواهد دید.

بصورت مستقیم به مسیر سنگلاخ و ناهموار شیب دار وارد یا از آن خارج نشوید و به راهنمای خود دقت کنید تا مسیر مناسب عبور را به شما نشان دهد.

همچنین مراقب تغییرات ناگهانی آب و هوا باشید.

با پدال گاز با کنترل و آرامی رفتار کنید ، گاز دادن ناگهانی می تواند موجب گیر کردن خودرو یا پریدن آن و برخورد با موانع شود.بسیاری از خودروهای آفرود سیستم های کمکی برای کنترل نیروی گاز و جلوگیری از هرزگردی دارند.با سرعت آرام و ثابت حرکت کنید.اگر چرخ دچار هرزگردی شد پای خود را به آرامی و با کنترل از روی پدال گاز بالا بیاورید و پس از فرمان دادن و موقعیت گرفتن به آرامی آن را مجدداً به پائین فشار دهید.

پس از هربار آفرود خودرو خود را به دقت بررسی نمائید ، دانه های کوچک شن در بسیاری از قطعات مثل ترمز نفوذ می کنند و موجب کاهش سطح عملکرد و آسیب دیدن آن ها می شوند.در اولین فرصت بدنه ، شاسی و زیر خودرو را کامل شسته و برای هرگونه آسیب بازرسی نمائید.

منبع: کارگیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها