کد خبر : 21351

5 دلیل استارت نخوردن خودرو

5 دلیل استارت نخوردن خودرو

استارت نخوردن خودرو و دلایل استارت نخودرن خودرو را در این مقاله برسی خواهیم کرد. آیا باتری خوابیده است؟ استارت مشکل دارد؟ ذغال ها تمام شده اند؟ و یا … . هر مشکلی که هست در حال حاضر خودرو روشن نمی شود واصلا استارت نمی خورد. مشکل چیست؟

به گزارش خودروتک ، ما وقتی ارزش حقیقی چیزی را می فهمیم که از دستمان رفته باشد. اتوموبیل ما نیز یکی از این چیزهای با ارزش زندگیمان است. از آن برای رساندن بچه ها به مدرسه، سر کار رفتن، خرید کردن، سفر به اطراف شهر و غیره استفاده می کنیم. بنابراین اگر ماشین ما یک دفعه از کار بیافتد، باعث دردسر زیادی برایمان می شود.

حتما شما هم پیش آمده صبح از خواب بلند شده اید و با اینکه عجله دارید خودرو شما را یاری نمی کند. سریع نگاهی به داشبورد می اندازید تا ببینید اصلا برق پشت فرمان می آید یا نه؟ سیستم برقی خودرو دچار اشکال شده است یا استارت دچار مشکل است؟ احتما تنها کاری که از دستتان بر می آید در همین حد است؟ و نمی توانید عیب یابی و نسبت به رفع عیب اقدام کنید.

یک ماشین ممکن است به دلایل مختلفی استارت نخورد، اما در این میان چند دلیل شایع تر است. در ادامه، با 5 تا از شایع ترین علل استارت نخوردن ماشین به همراه راهکارهایی برای اطمینان از عملکرد مناسب ماشین آشنا می شویم.

6باطری اتومبیل از کار افتاده است

اگر ماشین شما استارت نخورد، به احتمال زیاد باطری ماشین از کار افتاده است. قبل تر در رابطه با خوابیدن یا از کار افتادن باتری خودرو در هاو کن یو صحبت کردیم. می دانید منبع تامین برق مورد نیاز تمام اجزای خودرو (چراغ ها، رادیو ضبط و غیره) باطری ست. زمانی که ماشین در حالت حرکت است، دینام باطری را به طور مداوم شارژ می کند. اگر باطری به خوبی شارژ نشود دیگر ماشین روشن نمی شود.

باطری ماشین ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیافتد. دلایلی از قبیل:

  • روشن ماندن چراغ جلو برای مدت طولانی
  • وجود قطعی در سیم ها
  • تبخیر آب موجود در ترکیبات باطری که باعث ضعف در برق رسانی می شود
  • اتمام تاریخ انقضای باطری

شایع ترین نشانه باطری از کار افتاده:

  • عمل نکردن اجزای برقی ماشین، مثل چراغ ها و رادیو ضبط
  • روشن شدن چراغ باطری
  • با استارت زدن می توانید دریابید که مشکل از باطری ست یا نه:
  • اگر استارت سالم باشد، به احتمال زیاد باطری رو به اتمام است یا دینام در برق کشی از باطری مشکل دارد. باطری یا دینام را عوض کنید، اتصالات را تمیز کنید و از یک متخصص بخواهید ماشین شما را سرویس کند

5استارت نخوردن ماشین

 

حال که بالاتر مطمئن شید مطمئن باطری ماشین سالم است ولی هرچه سعی می کنید ماشین روشن نمی شود، احتمالا مشکل از عملکرد سوییچ است. با روشن کردن چراغ ها منبع این مشکل را مشخص کنید. این کار به این دلیل است که باطری ماشین، چراغ های جلو و داشبورد را تامین می کند، اگر چراغ ها روشن شوند باطری سالم است ولی یا موتور خرودرو قادر به روشن کردن خودرو نیست و یا عملکرد سوییچ مشکل دارد.

4استارت خراب

یکی از دلایل روشن نشدن ماشین، استارت خراب است.

استارت یک موتور الکتریکی ست که به باطری متصل است. وظیفه ی استارت به کار انداختن موتور است. اگر وقتی سوییچ را می چرخانید و موتور روشن شود و روشن بماند، استارت انجام شده است. اگر استارت مشکل داشته باشد، با چرخاندن سوییچ موتور به کار نمی افتد. اگر هنگام استارت زدن صدای تق تق بشنوید، علت روشن نشدم ماشین می تواند استارت خراب باشد. این مشکل شباهت زیادی به مشکل قبل دارد.

مواردی دیگر از نشانه های شایع این مشکل:

  • با چرخش سوییچ ماشین روشن نمی شود
  • شنیدن صدای تق تق بلند هنگام چرخاندن سوییچ و روشن نشدن موتور
  • استارت زدن پر سر و صدا

3کثیفی فیلتر سوخت

اگر فیلتر سوخت مسدود باشد، بنزین به موتور نمی رسد. و این باعث می شود ماشین نتواند سوخت مورد نیازش را دریافت کند. فیلترهای سوخت باید هر 15-20 هزار کیلومتر عوض شوند. پس حواستان به تعویض فیلتر سوخت باشد.

2خالی بودن باک بنزین

 

ممکن است این مشکل به نظرتان احمقانه بیاید، ولی در حقیقت خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید اتفاق می افتد! وقتی برای مدت طولانی رانندگی می کنید ممکن است حواستان به پر یا خالی بودن باک بنزین نباشد. راه حل این مشکل خیلی آسان است: بنزین بزنید!

منبع: هاو کن یو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها