کد خبر : 18373

مشکل نشتی روغن جعبه دنده خودرو چیست؟ + راهکار

مشکل نشتی روغن جعبه دنده خودرو چیست؟ + راهکار

مشکل نشتی روغن گیربکس یک مشکل رایج در بین دارندگان خودرو است مخصوصا خودروهای پژو 206 ایران خودرو که دارای گیربکس اتومات هستند.

به گزارش خودروتک ، مشکل نشت روغن و ریختن روغن گیربوکس هم می تواند در گیربکس های دستی و هم در گیربکس های اتومات اتفاق بیفتد. نکته اینجاست که در زمان نشتی و روغن ریزی چگونه از این موضوع آگاهی پیدا کنیم و پس از آگاهی یافتن چطور با این مشکل رو به رو شویم. در این مقاله قصد داریم درباره همین موضوع گفت و گو کنیم.

ریختن روغن گیربکس اتوماتیک

نشتی روغن گیربکس که اصطلاحاً به آن ریختن روغن گیربکس نیز گفته می شود، نشان دهنده یک مشکل اساسی در ساختمان داخلی گیربکس ماشین شما است. نشانه های فراوانی برای شناسایی دلایل نشتی روغن گیربکس وجود دارد. مشخص ترین نشانه وقتی است که بتوانید آن را با چشم ببینید. اگر میزان نشتی گیربکس ماشین تان زیاد باشد و در جایی پارک کرده باشید، ممکن است روغن از سطح گیربکس چکه کرده و روی زمین جاری شود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که مایع جاری شده زیر خودرویتان روغن گیربکس است یا مایعی دیگر، باید به بررسی رنگ ظاهری و بوی آن بپردازید. روغن گیربکس در حالت عادی قرمز رنگ و ظاهری روشن دارد. روغنی که کارایی خود را از دست داده باشد هم قهوه ای و تیره رنگ است و اینکه بوی سوختگی می دهد. پس اگر هنگامی که ماشین خود را پارک کرده اید متوجه جاری شدن مایعی با مشخصات فوق شدید این احتمال را بدهید که گیربکس شما دچار روغن ریزی شده است. در این حالت بهترین راه کار مراجعه سریع به یک تعمیرکار است.

ریختن روغن گیربکس اتوماتیک

ریختن روغن گیربکس اتوماتیک


منبع: گیربکس فیکس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها