کد خبر : 67985

5 روش جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت

5 روش جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت

آیا می‌دانستید که بیش از ۴۰ درصد از سرقت‌های داخل ایران مربوط به خودروها است؟ متأسفانه بسیاری از افراد برای تأمین امنیت خودروی خود فقط از دزدگیر استفاده می‌کنند. بسیاری از دزدگیرها نیز توسط سارقین به‌راحتی غیرفعال شده و این افراد می‌توانند در سریع‌ترین زمان اتومبیل یا وسایل داخل آن را به سرقت ببرند.

تعداد این دزدی‌ها در حین مسافرت به دلیل قرارگرفتن خودروها در خیابان بیشتر از مکان‌های دیگر است. البته در پارکینگ‌های عمومی می‌توان احتمال به سرقت رفتن اتومبیل را کاهش داد اما بازهم در برخی از این مکان‌ها مشکلات امنیتی وجود دارد.

ما در این مقاله به ۵ روش جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت خواهیم پرداخت. با انجام روش‌های گفته شده می‌توانید سفری لذت‌بخش و ایمن‌تری داشته باشید. تا آخر مقاله همراه ما باشید تا بتوانید امنیت خودروی خود را در سفرها بالاتر برده و از سرقت اتومبیل خود جلوگیری نمایید.

1- سوئیچ مخفی؛ ابزاری کاربردی برای جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت

یکی از راهکارهای جلوگیری از دزدی ماشین استفاده از سوئیچ مخفی است. پیاده‌سازی این سیستم باعث می‌شود تا در صورت عدم اتصال سوئیچ مخفی به خودرو، برق‌رسانی به سیستم احتراق قطع شود.

نمونه‌ای از سوئیچ مخفی در خودرو

با این کار سارق نمی‌تواند برای روشن‌کردن و سرقت خودروی شما اقدامی انجام دهد. همچنین به دلیل مخفی بودن این سوئیچ همانند جی پی اس خودرو، سارق قادر به پیداکردن آن نخواهد بود. البته این روش کمی قدیمی بوده و پیشنهاد می‌شود تا سیم‌کشی خودروهای خارجی را برای پیاده‌سازی این سیستم دست‌کاری نکنید. اما اگر از اتومبیل‌های داخلی استفاده می‌کنید این سیستم می‌تواند یکی از تجهیزات مناسب برای جلوگیری از سرقت اتومبیل شما باشد.

2- قفل پدال؛ ابزار امنیتی مناسب برای غافل‌گیر کردن سارق

بر اساس گفته فروشندگان تجهیزات امنیتی خودرو، قفل پدال برخلاف قفل فرمان امنیت بیشتری داشته و همچنین وقت بیشتری را نیز از سارق خواهد گرفت. دزدهای حرفه‌ای به‌راحتی می‌توانند غربیلک فرمان را تعویض کنند. در نتیجه قفل فرمان هیچ مانعی برای این افراد جهت جلوگیری از سرقت خودرو نخواهد بود.

قفل پدال زرنگ رنگ مدل ACC16

 

اگر از قفل پدال استفاده کنید، سارق برای بازکردن آن مجبور به نشستن یا خم شدن به سمت پدال خودرو است. با این کار دید کافی نسبت به بیرون خودرو نداشته و نمی‌تواند سریعاً فرار کند.

3- ردیاب خودرو؛ بهترین روش جلوگیری از سرقت اتومبیل

ردیاب‌های اتومبیل یکی از جدیدترین تجهیزات امنیتی خودرو به‌حساب می‌آیند. در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان ماشین‌های سبک ‌و سنگین سعی کردند تا بهترین مدل ردیاب خودرو را تهیه کرده و بر روی اتومبیل خود پیاده‌سازی کنند.

متأسفانه تجهیزات امنیتی اتومبیل‌ها نمی‌توانند امنیت ۱۰۰ درصدی را برای خودروها به وجود بیاورند. اما شما می‌توانید توسط خرید ردیاب خودرو از سایت "ایران رهیاب" از لحظه‌به‌لحظه موقعیت ماشین خود اطلاع کسب کنید. در واقع با وجود این ابزار امنیتی دیگر نیازی به نگرانی دررابطه‌با دزدیده شدن خودرو نخواهید داشت؛ زیرا به‌صورت آنلاین و در تمامی ساعات روز از موقعیت اتومبیل خود اطلاع دارید.

نمایش مسیرهای حرکتی خودرو در پنل رهیاب اتومبیل

 

علاوه بر موقعیت‌یابی ماشین در نقشه، شما امکان خاموش و روشن‌کردن اتومبیل، ضبط صدای کابین، تعیین محدوده حرکتی و سرعت را نیز خواهید داشت. توسط این ویژگی‌ها عملاً شما می‌توانید از راه دور به‌صورت کامل بر روی تجهیزات اصلی خودروی خود کنترل داشته باشید. استفاده از این دستگاه‌ها بهترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو خواهد بود.

جهت خرید این نوع از دستگاه‌های امنیتی، می‌توانید به صفحه محصول پرفروش‌ترین ردیاب خودرو در سایت "ایران رهیاب" مراجعه کنید.

4- نوار درب؛ جلوگیری از سرقت خودرو ۲۰۶ و رانا در مسافرت

یکی از مشکلات بسیار بزرگی که در خودروهای 206 و رانا وجود دارد، خم شدن راحت درب این اتومبیل‌ها با کمی فشار است. سارق می‌تواند انگشتان دست خود را بین لبه بالایی درب و بدنه خودرو قرار داده و با فشار به سمت بیرون، درب اتومبیل را خم کند. سپس با بازکردن قفل درب از داخل کابین، به‌راحتی وارد ماشین خواهد شد. این مشکل در مسافرت‌هایی که خودرو در بیرون از منزل پارک می‌شود بسیار خطرناک است.

برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از نوار درب خودرو استفاده کنید. این نوار باعث پرکردن فاصله بین درب و بدنه اتومبیل می‌شود.

5- پارک خودرو در محل مناسب؛ اتومبیل خود را در معرض دید قرار ندهید

پیداکردن یک مکان امن برای پارک، کاربردی‌ترین روش جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت به‌حساب می‌آید. در واقع اگر دزد یا شخص خاصی متوجه خودروی شما نشود، امکان به سرقت رفتن اتومبیل نیز از بین می‌رود.

سعی کنید ماشین خود را در مکانی پارک کنید که میزان جرم و جنایت در آن منطقه بسیار کم یا در حد صفر است. همچنین پارکینگ‌هایی که دارای نور، فضای بزرگ و نگهبان‌های متعددی هستند نیز مکان مناسبی برای پارک خودرو خواهند بود.

اگر به مسافرت یا مهمانی رفتید می‌توانید اتومبیل را در مکان‌هایی مانند جلوی درب یا پنجره منزل قرار دهید. با این کار حتی با شنیدن کوچک‌ترین صدایی از خودرو می‌توانید در سریع‌ترین زمان نسبت به جلوگیری از به سرقت رفتن خودروی خود اقدام کنید.

به‌هرحال دزدی اتومبیل همیشه قابل اجتناب نیست و اگر خودروی شما به سرقت رفت می‌توانید با راه‌های گفته شده در مقاله استعلام خودرو سرقتی پیدا شده، اتومبیل خود را پیدا کنید.

با تهیه تجهیزات مناسب از ایران رهیاب، نگران سرقت خودرو نباشید

در این مقاله سعی کردیم ۵ روش جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت را که کاربرد زیادی دارند، به شما معرفی کنیم. این روش‌ها شامل موارد زیر بودند:

  1. استفاده از رهیاب خودرو
  2. پارک اتومبیل در مکان امن و مناسب
  3. استفاده از نوار درب
  4. قفل پدال
  5. سوئیچ مخفی برای قطع جریان برق

بهترین راهکار نیز استفاده از رهیاب خودرو است. شما نمی‌توانید امنیت خودروی خود را با انواع تجهیزات مختلف به‌صورت صددرصدی تأمین کنید. اما با استفاده از رهیاب خودرو خواهید توانست تا از راه دور بر روی مسیر حرکت، حداکثر سرعت، خاموش یا روشن شدن اتومبیل خود کنترل داشته باشید.

سایت "ایران رهیاب" یکی از بهترین مراجع فروش انواع رهیاب و جی‌پی‌اس‌های خودرو است. همچنین تمامی محصولات این سایت با قیمتی مناسب به فروش می‌رسند. رهیاب‌های ارائه شده در فروشگاه "ایران رهیاب" دارای قابلیت‌های ویژه‌ای مانند کنترل سرعت بوده که می‌توانید با مراجعه به آدرس iranrahyab.com نسبت به تهیه این تجهیزات اقدام کنید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها