کد خبر : 22791

پورشه 935 کلاسیک با بدنه تمام فیبر کربنی

پورشه 935 کلاسیک با بدنه تمام فیبر کربنی

شرکت پورشه به‌تازگی نمونه‌ای از مدل 935 مسابقه‌ای با بدنه‌ی ساخته‌شده از فیبرکربن را به‌نمایش گذاشته که فقط ۷۷ دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

به گزارش خودروتک ، بدون شک رنگ تیره‌ی بدنه بر جذابیت ظاهری هر خودرویی می‌افزاید. حال اگر بدنه از فیبرکربن ساخته‌شده باشد، کاملا با خودرویی منحصربه‌فرد سروکار خواهیم داشت. پورشه 935 مدل ۲۰۱۹، تمامی مشخصات هیولای خیره‌کننده را دارد که با ترکیب فناوری و انحصار و ایرودینامیک فوق‌العاده‌ی بدنه ساخته‌ شده است.

پورشه 935 فیبرکربنی

935 برپایه‌ی پورشه 911 GT2 RS ساخته‌ شده؛ اما تنها شباهت بین این دو، پیشرانه‌ی آن‌ها است. بدنه‌ی 935 کاملا از نو طراحی‌ و قطعات آلومینیومی و فلزی بدنه‌ی 911، با فیبرکربن تعویض‌ شده است. شاید 935 محصول جدید شرکت پورشه محسوب شود؛ ولی این شرکت برای ادای احترام به خودرو مسابقه‌ای 935، قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته لمان در سال ۱۹۷۹، مدلی جدید از آن را معرفی‌ کرده است.

پورشه 935 فیبرکربنی

پورشه 935 فقط در ۷۷ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام ۸۱۷ هزار دلار قیمت خواهند داشت. با بهره‌مندی از بدنه‌ی فیبرکربنی، وزن این خودرو به ۱,۲۱۶ کیلوگرم می‌رسد. ازآنجاکه تردد 935 در خیابان‌ها ممنوع است، خریداران این خودرو فقط می‌توانند آن را در پیست مسابقه و همایش‌های خودرو برانند.

پورشه 935 فیبرکربنی

پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری تویین‌‌توربوشارژ ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و قدرت به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه‌ به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. کابین خودرو هم کاملا براساس قوانین FIA و خودروهای مسابقه‌ای طراحی‌ شده و شاهد صندلی‌ها و فرمان مسابقه‌ای و رول‌کیج هستیم.

پورشه 935 فیبرکربنی

علاوه‌براین، برای حفاظت راننده کمربند ایمنی ۶ نقطه‌ای هم به‌کاررفته است. هنوز مشخص نیست چه تعداد از ۷۷ دستگاه پورشه 935 تولید شده  و چه تعدادی همانند خودرو مذکور، از بدنه‌ی فیبرکربن بهره خواهند برد؛ اما مشخص است پورشه‌ 935 تیره‌رنگ با بدنه‌ی فیبرکربنی خالص، برای بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو مانند رؤیا توصیف می‌شود.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها