کد خبر : 16754

نگاهی به تاریخچه تویوتا لندکروز + تصاویر

نگاهی به تاریخچه تویوتا لندکروز + تصاویر

بی‌شک با شنیدن نام تویوتا لندکروزر در ذهن همه چیزی فراتر از قدرت و هیجان تداعی می‌شود که وصف شدنی نیست. این خودرو از بدو تولد خود تاکنون لقب پرقدرت‌ترین خودرو در جاده‌های آفرودی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خودروتک ، در طول بیش از 70 سال تولید، فروش تویوتا لندکروزر به بیش از 6.5 میلیون نسخه در جهان رسیده است. باگذشت زمان تویوتا این جنگجوی سامورایی عظیم خود را در هر نسل مجهزتر و پیشرفته‌تر به بازار معرفی می‌کرد و در پی آن نیز خریداران بیشتری جذب این خودرو تمام‌عیار می‌شدند.

در ایران نیز این خودرو طرفداران بسیاری دارد. اما به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارد هرکسی توان پرداخت قیمت خرید تویوتا لندکروزر را ندارد. شهرت و قدرت عملکرد این خودرو به‌قدری بالاست که در تمامی لیست‌ها و رتبه‌بندی‌های قدرتمندترین خودروهای جهان هرساله نام تویوتا لندکروزر در بین 10 خودرو اول درخشد.

تویوتا با تولید تویوتا لندکروزر ترکیبی از توانایی‌های بالا و لوکس بودن را به جهانیان ارائه کرد. از سال 1980 تویوتا لندکروزر طراحی کاملاً متفاوتی به خود گرفت و از یک خودرو صرفاً آفرودی به یک خودرو لوکس با توانایی‌های بالای آفرودی تبدیل شد که چشم هر خریداری را به خود جذب می‌کرد. از آن زمان تاکنون هرسال شاهد ظاهری جذاب‌تر با امکانات و توانایی‌های بیشتر برای این جنگجوی جاده‌ها هستیم. در ادامه نگاهی به سرنوشت این شاسی‌بلند لوکس آفرودی خواهیم انداخت.

نگاهی به تویوتا لندکروزر؛ پرچمدار سامورایی

تویوتا لندکروزر 1980-1989: شالوده‌ای از توانایی و مدرنیته

درواقع لندکروزر کنونی برای اولین بار در سال 1980 از باهدف ترکیبی از ظاهر و کابینی لوکس به همراه توانایی‌های بالای آفرودی تولید شد. در این نسل تویوتا لندکروزر با تغییرات زیادی در طراحی داخلی و خارجی خود همراه شد و به‌طورکلی زبان طراحی جدید و منحصربه‌فردی برای خود داشت. این سخت‌جان غول‌پیکر در نسل جدید خود رقبای جدیدی مانند لندرور رنجرور نیز داشت. لندکروزر جدید با بدنه‌ای بزرگ‌تر و مدرن‌تر وارد بازار شد. موتور 4.2 دیزلی این خودرو با تکنولوژی تزریق سوخت همراه بود که قدرت بیشتری برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این برای اولین بار این لندکروزر از یک گیربکس اتوماتیک و شیشه‌های برقی بهره می‌برد. این ویژگی برای رانندگان راحتی بسیاری را به همراه داشت به همین دلیل خریدوفروش تویوتا لندکروزر در دهه 80 میلادی به رقم قابل‌توجهی رسید.

 


 

نگاهی به تویوتا لندکروزر؛ پرچمدار سامورایی

تویوتا لندکروزر 1989-1997: توانایی‌های بیشتر با کابینی به‌روزتر

اگر با خودروهای آفرودی سفر کرده باشید حتماً در جریان هستید که این خودروها اکثراً فرمان پذیری و سیستم تعلیق بسیار خشکی دارند و هندلینگ آن‌ها نیز نیاز به مهارت‌های آفرودی دارد. تا آن زمان نیز اکثر خودروهای آفرودی با اتاق‌های بسیار سطح پایین ساخته می‌شد و در سفرهای طولانی سرنشینان خود را خسته می‌کرد. چراکه برای ساخت آن‌ها بیشتر روی توانایی‌های آفرودی خودرو تمرکز می‌شد. اما تویوتا با ارائه نسل جدید تویوتا لندکروزر در سال 1990 به جهانیان ثابت کرد که می‌توان توانایی‌های آفرودی و قدرت و عملکرد بالای یک خودرو را به همراه یک کابین راحت و صندلی‌های نرم داشت. به همین دلیل نیز خیلی زود آفرود سواران سراسر دنیا به فکر خرید تویوتا لندکروزر برای سفرهای دست جمعی و طولانی خود افتادند.


 

نگاهی به تویوتا لندکروزر؛ پرچمدار سامورایی

تویوتا لندکروزر 1998-2007: افزایش قدرت در عملکرد

در این نسل تویوتا بازهم شگفتی‌های جدیدی برای طرفداران عاشق هیجان خود داشت. سیستم تعلیق جلو مستقل لندکروزر در نسل جدید توانایی‌های آن را به‌شدت بالا برده بود. علاوه بر این موتور 4.7 لیتری V8 جدید قدرت بیشتری را به چرخ‌ها منتقل می‌کرد و با تولید گشتاور بیشتر به لندکروزر توانایی مانور در مسیرهای سخت‌تر و صعب‌العبور را می‌داد. تغییرات این نسل تنها به اینجا ختم نمی‌شود. لندکروزر نسل هفتم در داخل کابین خود از تمام تکنولوژی‌های به‌روز تویوتا در آن زمان بهره می‌برد. برخی از این تکنولوژی‌ها شامل سیستم مسیریابی، کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق باقابلیت تنظیم ارتفاع و کنترل ارتفاع فعال الکتریکی می‌باشد. حال این خودرو ایمنی بیشتری را برای طرفداران آفرودی خود به ارمغان می‌آورد که باعث افزایش فروش تویوتا لندکروزر 2007 شد.


نگاهی به تویوتا لندکروزر؛ پرچمدار سامورایی

تویوتا لندکروزر 2007 تاکنون: نمایشی از تجمل و قدرت

در نسل‌های آخر بیشتر شاهد تکمیل تحولات تویوتا در این غول عظیم و پرقدرت هستیم. این خودرو در سال 2007 با سیستم چهارچرخ متحرک، گیربکس اتوماتیک 2 سرعته و قفل دیفرانسیل وارد بازار شد. در سال 2008 حجم موتور این خودرو به 5.7 لیتر افزایش پیدا کرد. در سال 2016 لندکروزر با تغییرات بسیار بیشتر و کابینی هم چنان مدرن و به‌روز به همراه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک پا به بازار جهانی گذاشت. در این سال در مصرف سوخت این خودرو کاهش چشمگیری اتفاق افتاد. درواقع هرسال که از تولید تویوتا لندکروزر می‎گذرد، این خودرو بیشتر به یک شاسی‌بلند شهری با توانایی‌های فوق‌العاده آفرودی تبدیل می‌شود و هرسال نیز شاهد وضعیت بهتر در بازار خریدوفروش تویوتا لندکروزر در جهان هستیم.

منبع: ویرلن

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها