کد خبر : 61569

نمایشگاه خودرو توکیو هم لغو شد

نمایشگاه خودرو توکیو هم لغو شد

افزایش موارد ابتلا به کرونا در ژاپن و شرایط ناشی از همه گیری در این کشور سبب شد نمایشگاه اتومبیل توکیو در سال ۲۰۲۱ لغو شود. این اتفاق برای اولین بار در ۶۷ سال گذشته رخ می دهد.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، از سال ۱۹۵۴ میلادی تا کنون، نمایشگاه اتومبیل توکیو همواره در موعد مقرر خود برگزار شده و به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای حوزه فناوری های مرتبط با صنعت خودرو سازی شناخته می شد.

امسال و برای نخستین بار از زمان نخستین مراسم افتتاحیه این رویداد، به دلیل همه گیر بودن بیماری کرونا، این نمایشگاه لغو شده است. 

در همین رابطه  آکیو تویودا، مدیر عامل شرکت خودروسازی تویوتا که همچنین به عنوان رئیس سازمان دهنده رویداد انجمن تولیدکنندگان اتومبیل ژاپن نیز فعالیت می کند، اعلام کرد: ما نتیجه گرفتیم که ارائه برنامه های اصلی که بسیاری از بازدید کنندگان تجربه می کنند در شرایط کرونا دشوار خواهد بود.

در حقیقت با توجه به همه گیری ویروس کرونا امکان ارائه ویژگی های جذاب تحرک در یک محیط امن برای این رویداد نمایشگاهی وجود ندارد.

این رویداد دوسالانه که معمولاً یکی از بزرگترین رویدادها در نوع خود در سطح جهانی است تاکنون همیشه طبق برنامه پیش رفته است.

با این حال، افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ طی هفته های اخیر در ژاپن باعث بروز نگرانی های زیادی شده است و یوشیهیده سوگا، نخست وزیر این کشور گفت که در حال اعلام وضعیت اضطراری در شهرهایی از جمله توکیو و اوزاکا است.

لازم به توضیح است که لغو نمایشگاه اتومبیل توکیو فقط سه ماه قبل از شروع بازی های المپیک که به میزبانی ژاپن میزبان انجام می شود، بسیار نگران کننده ارزیابی می شود زیرا این بازی ها قبلا یکبار در سال گذشته کنسل شده بود.

مسوولان برگزار کننده نمایشگاه اتوموبیل توکیو اعلام کردند این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ و با عنوان «نمایش تحرک» تغییر نام می یابد تا زمینه متنوعی از راه حل های حمل و نقل ارائه شده از تولید کنندگان ژاپنی را نشان دهد.

به گزارش سیناپرس، تویودا در این رابطه تاکید کرد: ما می خواهیم برای نمایشگاه بعدی یک رویداد بهبود یافته برگزار کنیم که Tokyo Mobility Show نامیده می شود. وی همچنین احتمال برگزاری آنلاین و مجازی این رویداد را منتفی دانسته و اعلام کرد: ما دوست داریم بازدیدکنندگان، این وسایل نقلیه را در دنیای واقعی مشاهده کنند و به همین دلیل تصمیم گرفته ایم که این رویداد را لغو کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها