کد خبر : 58152

همکاری فورد و زوتی به پایان رسید

همکاری فورد و زوتی به پایان رسید

شرکت خودروسازی فورد موتورز به برنامه تولید خودروی برقی با زوتی چین خاتمه داد

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، فورد موتورز آمریکا تصمیم گرفت به برنامه راه‌اندازی تولید خودروهای برقی در جوینت ونچر با شرکت خودروسازی چینی زوتی پایان دهد. فورد می‌گوید از زمان توافق‌نامه و یادداشت تفاهمی که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به امضا رسید، صنعت خودروی برقی چین و سیاست‌های این کشور با تغییرات بسیار مهمی مواجه شده و همین عامل باعث این تصمیم جدید شده است.

 هر چند فورد از ذکر جزئیات در این باره خودداری کرده است. در عوض هفته گذشته فورد در جوینت ونچر دیگرش در چین با شرکت خودروسازی چانگان در جونچینگ، قرار است خودروی تمام برقی موستانگ مک- ‌ای (Mach-E) را در خطوط تولید چانگان تولید کند. فورد می‌گوید به دنبال «یک مدل کسب و کار منعطف در چین» است که بتواند از عملیات و فعالیت‌های جاری‌اش در چین و کشورهای دیگر بهره‌برداری کند و مراکز کسب و کار مرتبط بسازد. زوتی از اظهار‌نظر خودداری کرده است. در سال ۲۰۱۷، حین دیدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از چین، فورد و زوتی اعلام کردند که با سرمایه‌گذاری ۷۵۶ میلیون دلاری،‌ جوینت ونچری برای ساخت خودروهای سواری برقی شکل خواهند داد.

حالا با رفتن ترامپ، ظاهرا فورد دیگر لزومی به ادامه نمی‌بیند. یک سال بعد، دو خودروساز یادداشت تفاهمی برای یک سرمایه‌گذاری مشترک دیگر هم امضا کردند که به اتفاق برای ناوگان تاکسی‌های اینترنتی، خودروهای برقی بسازند. یکی از برندهای ایجاد شده در مورد خودروهای برقی در چین Nio نام دارد که در حال افزایش ظرفیت‌های تولیدی در زمینه خودروهای برقی در چین است و همان‌طور که می‌دانید تسلا چین را به‌عنوان اولین کشور خارجی برای تولید خودروهای خود انتخاب کرده است.

دلیل آن هم این است که سیاست‌گذاران چینی برای کاهش آلودگی هوا، به شدت روی فناوری‌های سبز و خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا، چین است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها