کد خبر : 52130

توضیح‌ فورد درباره توقف تولید مدل های سدان

توضیح‌ فورد درباره توقف تولید مدل های سدان

بسیاری از مردم هنوز تعجب می‌کنند که چه عواملی منجر به تصمیم دو سال پیش فورد برای تغییر خط تولید خود در ایالات‌متحده شد.هنگامی که فورد گفت سدان‌ها دیگر بخشی از محصولاتش نیستند، بسیار مصمم بود. آخرین فیستا، تا‌روس و فیوژن از خطوط مونتاژ خارج شده بودند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، فقط موستانگ و فورد GT به عنوان سدان در کنار کراس اوورها و شاسی بلندها باقی مانده‌اند.کومار گالوترا، رئیس فورد آمریکای شمالی و معاون اصلی شرکت فورد موتور در مصاحبه‌ای گفت: «بخش سدان برای مدت زمان طولانی در حال سقوط است و فروش آن طی چند سال گذشته روند نزولی داشته است.

تولید هر خودرو به وجود منابع بستگی دارد و باید توسط تا‌مین‌کنندگان، نیروی کار و کارخانه با هزینه‌هایی بیش از میلیاردها دلار پشتیبانی شود. «این سوال مطرح شد که در آن شرایط، سرمایه محدود را می‌خواهیم کجا سرمایه‌گذاری کنیم؟ آیا می‌خواهیم آن را در یک بخش رو به کاهش سرمایه‌گذاری کنیم یا یک بخش در حال رشد؟»

این بخش در حال رشد به فورد اجازه داد تا‌ تلاش خود را در جاهای دیگر متمرکز کند و به او این امکان را می‌دهد تا‌ با تولید انبوهی از محصولات جدید، توقف تولید سدان‌ها را جبران کند. علاوه‌بر این، تعداد فروش کراس اوورها و شاسی‌بلندها دروغ نیست و خودروهایی مانند برونکو، برونکواسپرت، موستانگ Mach-E و ماوریک جایگزین خودروهای سدان شدند. این مساله از نظر تجاری کاملا منطقی است و واضح است که این روزها خودروسازان نمی‌توانند منابع خود را برای بخشی که طرفداران کمی دارد، هدر دهند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها