کد خبر : 50880

جدال لفظی میان دومین و چهارمین فرد ثروتمند جهان

جدال لفظی میان دومین و چهارمین فرد ثروتمند جهان

جدال لفظی میان دومین و چهارمین فرد ثروتمند جهان زمانی آغاز شد که بیل گیتس چندی پیش با انتشار مطلبی اعلام کرد که نسبت به استفاده از خودروهای الکتریکی به عنوان کامیون و برای پیمودن مسافت‌های طولانی خوشبین نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، وی افزود که باتری‌های به کاررفته در این خودروها، بزرگ و سنگین هستند. حتی اگر بتوانیم در زمینه تولید باتری به فناوری‌های جدیدی هم دست یابیم، باز هم ن‌می‌توان از این محصولات در قالب کامیون‌های 18 چرخ، کشتی‌های حمل بار و یا جت‌های مسافربری استفاده کرد. استفاده از انرژی الکتریسیته برای پیمودن مسافت‌های کوتاه مناسبند و برای سایر محصولات ‌می‌بایست چاره دیگری اندیشید.

اگره گیتس هیچ اشاره‌ای به تسلا نداشت اما این صحبت‌ها به مذاق ایلان ماسک خوش نیامد و وی در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد که گیتس چیز زیادی از فناوری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی ن‌می‌داند. اگر خاطرتان باشد شرکت تسلا در سال گذشته از پیکاپ الکتریکی خود به سایبرتراک و مدل سه موتوره چهارچرخ متحرک آن نیز پرده برداشت. تسلا اعلام کرد که تولید سایبرتراک را از اواخر سال آینده میلادی و مدل پیشرفته سه موتوره آن را نیز در سال 2022 آغاز خواهد کرد.

سخنان تند ماسک علیه گیتس تازگی ندارد و او در در ماه فوریه در توییتی اعلام کرد که صحبت با گیتس بی‌فایده است و هیچ نتیجه‌ای ندارد. ماسک این صحبت‌ها را در حالی مطرح کرد که گیتس در مصاحبه‌ای گفته بود که در خرید خودروی الکتریکی، پورشه تایکان را به مدل‌های تسلا ترجیح داد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها