کد خبر : 45902

آشنایی با مدیرعامل جدید رنو

آشنایی با مدیرعامل جدید رنو

مدیر عامل جدید رنو که از اول ژوئیه (11 تیر) زمام امور این خودروساز فرانسوی را به دست می گیرد می گوید آمادگی رو به رو شدن با چالش دگردیسی در این خودروساز را دارد.

به گزارش خودروتک سایپانیوز، لوکا دو مئو Luca de Meo که از گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان به خودروسازی فرانسوی می آید، روز جمعه با اطمینان گفت می تواند برای سرمایه گذاران در رنوی بداحوال که با سیاست های کاهش هزینه دست و پنجه نرم می کند، شگفتی بیافریند و دوره پرفراز و نشیب کاهش فروش و کاهش حاشیه سود را پشت سر بگذارد.

این مدیر ارشد که از فولکس می آید، درست زمانی سکان را به دست می گیرد که رنو بعد از روزگار تیره و تار با متحد ژاپنی خود نیسان، با ویروس کرونا دست به گریبان بوده است. حال او باید مسیر رفته چند ساله ای را بازگردد که بی پایه و اساس روی بسط و گسترش و افزایش ظرفیت، تلاش و سرمایه گذاری شده بود.

دو مئو در نشست سالانه ی سهامداران روی «حس فوریت» تأکید کرد و از تجدید ساختار سخن گفت. دو مئو در این نشست گفت: «من همیشه دوست داشتم به جایی بروم که پر از چالش باشد» با این سخن او می خواست تأکید کند که می داند رنو با چه معضلاتی رو به رو است. وی در ادامه گفت: «این را هم می دانم که با کمک همه می شود رنو را به یکی از شگفتی های سبد سرمایه گذاری تبدیل کرد.»

شیوع ویروس کرونا‌،‌ خودروسازان را در سرتاسر جهان وادار به توقف تولید کرد،‌ نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را به تعطیلی کشاند و بر پیچیدگی مشکلات رنو افزود، آن هم درست در زمانی که می خواست بازتعریفی از اتحاد خود با شرکت نیسان ژاپن ارائه نماید. حالا دو مئو قرار است تا پایان سال 2020،‌ راهبردی جدید را در رنو اعلام نماید یا شاید هم اوایل سال 2021 و در آن مشخص کند که رنو از این به بعد روی چه مدل هایی تمرکز خواهد کرد.

دو مئو از اصل،‌ زاده کشور ایتالیا است. این که تا به حال طول کشیده و این قدر دیر کار خود را در رنو شروع می کند،‌ دلیلش رعایت یک بند قانونی تحت عنوان «بند غیررقابتی» است که می بایست به مفاد قراردادش در شرکت قبلی اش احترام بگذارد. ضمن آن که در فرانسه، تغییرات و جابه جایی ها بسیار تدریجی است و دو مئو وظیفه دارد چند ماهی را در کنار کلوتیلده دلبُس،‌ مدیر عامل موقت کنونی رنو و ژان دومنیک سنارد رئیس هیئت مدیره رنو سپری کند تا آمادگی لازم را به دست آورد.

همین اواخر هم دو مئو از کارکنان رنو خواسته است که عملکرد و یادمان برندهای مختلف رنو را برای وی تهیه و تنظیم کنند و علاقه خاصی به بخش خودروهای ورزشی برند آلپاین رنو نشان داده است. چند کارخانه رنو در فرانسه در حال بازنگری و احتمال تعطیلی و تعدیل نیرو هستند،‌ از جمله کارخانه خودروهای آلپاین در دییپ Dieppe

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها