کد خبر : 38290

دادگستری آمریکا از تحقیقات علیه هوندا، ب ‌ام ‌و، فورد و فولکس واگن منصرف شد

دادگستری آمریکا از تحقیقات علیه هوندا، ب ‌ام ‌و، فورد و فولکس واگن منصرف شد

سپتامبر سال ۲۰۱۹، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی درباره شرکت‌های خودروسازی هوندا، بی ‌ام‌ و، فورد و فولکس واگن آغاز کرد. دلیل این اقدام، طرفداری این خودروسازان از استانداردهای آلودگی کالیفرنیا در مقابل بازگشت استانداردهای ملی مصرف سوخت توسط دولت ترامپ بود.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، حالا وزارت دادگستری آمریکا از ادامه تحقیقات درباره این شرکت‌ها منصرف شده و به این نتیجه رسیده که آن‌ها هیچ قانونی را زیرپا نگذاشته‌اند.

این دعوا پس از این آغاز شد که ترامپ استانداردهای آلودگی هوای قدیمی را دوباره روی کار آورد و اعلام کرد کالیفرنیا نمی‌تواند قوانین مخصوص خودش را در این زمینه وضع کند.

این ایالت از زمان پیاده‌سازی لایحه هوای پاک در سال ۱۹۷۰ شرایطی ایجاد کرده تا بتواند قوانین مقابله با آلودگی هوای مخصوص خودش را وضع کند. هیچ ایالت دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد، اما می‌تواند به صورت داوطلبانه از قوانین کالیفرنیا پیروی کند.

استانداردهای دوران ریاست جمهوری اوباما خودروسازان را مجبور می‌کرد محصولاتشان تا سال ۲۰۲۶ متوسط مسافت ۵۱ مایل را با هر گالن طی کنند. در دوران ترامپ این رقم به ۴۰ مایل با هر گالن در همان بازه زمانی کاهش یافت.

استاداردهای اختیاری و سختگیرانه کالیفرنیا

در جولای ۲۰۱۹، چهار خودروساز اعلام کردند همچنان از استانداردهای کالیفرنیا پیروی خواهند کرد. وقتی این خبر منتشر شد، سخنگوی سازمان حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا پیروی خودروسازان از قوانین کالیفرنیا را یک اشتباه خطاب کرد که هیچ کمکی به رشد استاندارد ملی که تضمین کننده آرامش و آسایش مصرف‌کنندگان آمریکایی است نخواهد کرد.

چند ماه بعد تحقیقات درباره این اقدام خودروسازان آغاز شد. اما روز جمعه وکلای وزارت دادگستری اعلام کردند این خودروسازان هیچ قانونی را زیرپا نگذاشته‌اند.

قطعا کالیفرنیا و دولت ترامپ همچنان در دادگاه به جدال درباره این موضوع خواهند پرداخت، اما فعلا قرار نیست این خودروسازان به دلیل طرفداری از استانداردهای آلودگی سختگیرانه کالیفرنیا به دادگاه کشیده شوند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها