کد خبر : 38043

جنسیس مورد اعتمادترین برند خودرویی در آمریکا

جنسیس مورد اعتمادترین برند خودرویی در آمریکا

یافته‌های موسسه جی‌دی پاور در ارزیابی VDS 2020 حکایت از آن دارد محصولات جنسیس در مقایسه با رقبا کمتر دچار عیب و ایراد می‌شوند. این برند لوکس کره‌ای در ارزیابی VDS امسال با ۸۹ مشکل در هر صد مدل به فروش رسیده در جایگاه اول ایستاده است.

به گزارش خودروتک به نقل از دیجی کالا ، جنسیس به عنوان شاخه لوکس هیوندای به لقبی تازه درست یافته است. جی‌دی پاور (J.D. Power) یک موسسه آمریکایی است که در زمینه ارائه خدمات آماری و تحلیل بازار فعالیت می‌کند.

این موسسه در سال ۱۹۶۸ پایه‌گذاری شده و مقر آن در شهر لس آنجلس قرار دارد. میزان قابل اعتماد بودن خودروها که به اختصار با عنوان VDS شناخته می‌شود، یکی از ارزیابی‌هایی است که جی‌دی پاور هر ساله نتایج آن را منتشر می‌کند.

در ارزیابی VDS، تجربه مالکین خودروهای جدید با عمر سه ساله و همچنین تعداد عیوبی که در ۱۲ ماه اخیر بروز کرده‌اند، مورد مطالعه قرار می‌گیرند. پس از استخراج داده‌های لازم، خودروسازان بر مبنای شاخص تعداد مشکل در هر صد دستگاه اتومبیل فروخته شده رتبه‌بندی می‌شوند.

جنسیس

یافته‌های موسسه جی‌دی پاور در ارزیابی VDS 2020 حکایت از آن دارد محصولات جنسیس در مقایسه با رقبا کمتر دچار عیب و ایراد می‌شوند.  این برند لوکس کره‌ای در ارزیابی VDS امسال با ۸۹ مشکل در هر صد مدل به فروش رسیده در جایگاه اول ایستاده است. پس از جنسیس، لکسس با اختلاف نسبتا قابل توجه و با ۱۰۰ مشکل در هر صد دستگاهی که به فروش می رساند، در رتبه دوم حضور دارد. برند آمریکایی بیوک هم با ۱۰۳ مشکل موفق به کسب رتبه سوم شده؛ رتبه های چهارم و پنجم نیز با ۱۰۴ و ۱۱۳ مشکل به ترتیب به برندهای پورشه و تویوتا رسیده‌اند. در آن سوی جدول رتبه‌بندی نام برندهای GMC، ولوو، جگوار، کرایسلر و لندرور دیده می‌شوند. از بین این برندها لندرور با ۲۲۰ مشکل در هر صد مدل در قعر جدول جای گرفته است.

جنسیس قابل اعتمادترین برندهای خودروساز

به گفته جی‌دی پاور به طور کلی در ارزیابی امسال، میانگین شاخص مشکلات موجود در هر صد دستگاه به اندازه ۲ واحد بهبود پیدا کرده و به ۱۳۴ مورد کاهش یافته است. این امر نشان می‌دهد که خودروسازان اگر چه آهسته، اما پیوسته در حال ارتقای کیفیت محصولات خود هستند.

نکته حائز اهمیت در ارزیابی امسال که سی و یکمین دوره محسوب می‌شود، رضایت بیشتر دارندگان خودروهای سواری نسبت به مالکین مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور است. طبق آمار خودروهای سواری در هر صد دستگاه به طور میانگین دارای ۱۲۷ مشکل هستند، اما این رقم برای شاسی‌بلندها و کراس‌اوورها برابر با ۱۳۴ است. از آنجایی که بیش از ۵۰ درصد خودروهای فروخته شده در بازار ایالات متحده را مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اوور تشکیل می‌دهند، خودروسازان برای ارتقای جایگاه خود باید تمرکز ویژه‌ای بر بهبود کیفیت این دسته داشته باشند.

قابل اعتمادترین برندهای خودروساز

در مقایسه با ارزیابی سال گذشته، امسال کادیلاک با کاهش ۳۵ واحدی در تعداد مشکلات بوجود آمده در هر صد دستگاه، بیشترین پیشرفت را داشته است. از این لحاظ مزدا با ۲۹، لینکلن با ۲۸، فورد با ۲۰ و بیوک و فولکس واگن هر دو با ۱۵ واحد کاهش تعداد ایرادات در رده‌های بعدی قرار دارند.

از میان تمامی مدل‌های بررسی شده، این لکسس ES است که با ۵۲ مشکل در هر صد دستگاه کم ایرادتر از بقیه بوده و به عنوان قابل اعتمادترین خودروی سال ۲۰۲۰ آمریکا دست پیدا کرده است. با ثبت این رکورد، سدان لوکس ژاپنی‌ها عنوان کم ایرادترین خودرو در تاریخ ۳۱ ساله ارزیابی VDS را نیز به خود اختصاص داده است.

دستیابی نیسان لیف به عنوان قابل اعتمادترین خودروی کلاس کامپکت‌ها دیگر نکته جالب توجه ارزیابی VDS 2020 به شمار می‌رود، چرا که این نخستین بار است در این کلاس یک اتومبیل تمام الکتریکی بهتر از بقیه رقبا ظاهر می‌شود.

بطور کلی نمایندگان تویوتا (شامل محصولات لکسس) عملکردی عالی به نمایش گذاشته و این کمپانی با کسب رتبه نخست در شش کلاس مختلف، بیش از هر شرکت دیگری موفق به دریافت جایزه شده است. به غیر از لکسس ES، سایر مدل‌هایی که در کلاس خود به برتری رسیده اند عبارتند از لکسس GX، تویوتا ۴Runner، تویوتا آوالون، تویوتا سینا و تویوتا توندرا.

قابل اعتمادترین برندهای خودروساز

پس از تویوتا هم جنرال موتورز با کسب پنج جایزه در کلاس‌های مختلف در رتبه دوم قرار دارد. نمایندگان موفق جنرال موتورز هم عبارتند از بیوک Encore و Regal، شورولت Equinox، سیلورادو HD و Tahoe.

جنسیس

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها