کد خبر : 37479

همکاری دوباره تویوتا و پاناسونیک

همکاری دوباره تویوتا و پاناسونیک

تویوتا و پاناسونیک شرکت جدید Prime Planet Energy & Solutions را تشکیل داده‌اند تا باتری خودرو برقی تولید کنند. فعالیت این شرکت از آوریل سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، اواخر سال ۲۰۱۷ بود که مقام‌های تویوتا و پاناسونیک از همکاری در تولید باتری خودروهای برقی خبر دادند. حالا پس از گذشت دو سال، این دو برند مطرح ژاپنی، شرکتی جدید و مشترک تشکیل داده‌اند که هدفش، تولید باتری‌های پریسماتیک است.

تویوتا در ادامه‌ی فعالیت‌هایش با تمرکز بر فناوری‌ و آینده‌ی خودروهای برقی و پاک، با متخصص‌های پاناسونیک همکاری می‌کند. شرکت جدید تویوتا و پاناسونیک Prime Planet Energy & Solutions نام دارد و به‎طور رسمی از آوریل سال ۲۰۲۰ (چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۹) فعالیتش را آغاز می‌کند.

شرکت Prime Planet Energy & Solutions تنها برای خودروهای تویوتا باتری تولید نخواهد کرد، بلکه براساس تصمیم مدیران ارشد پاناسونیک و بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن، تأمین‌کننده‌ای باکیفیت برای تمام برندها خواهد بود. تویوتا و پاناسونیک پیش از این هم همکاری داشته‌اند. برای مثال پاناسونیک تولیدکننده‌ی پنل خورشیدی سقف تویوتا پریوس بود. همچنین مدل مفهومی تویوتا FT-EV محصول سال ۲۰۱۲ هم با همکاری پاناسونیک تولید شده بود، اما اولین همکاری این دو برند به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد.

شرکت جدید تویوتا و پاناسونیک با ۵۱۰۰ کارمند آغاز به‌کار می‌کند. علاوه بر تولید باتری‌های پریسماتیک (منشوری)، متخصص‌های این شرکت به‌دنبال طراحی و توسعه‌ی نمونه‌های حالت جامد هم خواهند بود. هدف اصلی از شکل‌گیری این شرکت که ۵۱ درصد سهم آن در اختیار تویوتا قرار دارد و ۴۹ درصد هم به پاناسونیک رسیده، حضور پررنگ ژاپنی‌ها در بازار خودروهای برقی و باتری است.

پاناسونیک تأمین‌کننده‌ی انحصاری باتری‌های استوانه‌ای خودروهای تسلا است اما قصد دارد که با تولید نمونه‌های پریسماتیک، مشتری‌های بیشتری جذب کند. ماه گذشته مدیران ارشد تسلا اعلام کردند که این شرکت آمریکایی از باتری‌های ساخت LG Chem و CATL هم استفاده خواهد کرد. تویوتا برای رسیدن به هدفِ تبدیل کردن ۵۰ درصد از محصولاتش به خودروهای برقی تا سال ۲۰۲۵، نیازمند تولید و فروش باتری است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها