کد خبر : 35307

مازراتی به خانواده برقی ها می پیوندد

مازراتی به خانواده برقی ها می پیوندد

بر اساس آنچه در نقشه راه محصول شرکت مازراتی آمده، این برند محبوب قصد دارد تا بزودی به جمع تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی بپیوندد.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، فیات، شرکت مادر مازراتی، با انتشار گزارشی جدید اعلام کرد که یک مدل الکتریکی از تمامی‌خودروهای تحت برند مازراتی تولید و به بازار عرضه خواهد شد. تصمیمی‌که آینده روشنی را پیش روی مازراتی قرار خواهد داد و می‌تواند خودروهایی با سروصدای کمتری را از این برند روانه خیابان‌ها کند.

با توجه به حرکت شرکت‌های بزرگ دنیا به سمت تولید خودروهای الکتریکی، مازراتی نیز برای جا نماندن از این موج، تولید حداقل یک مدل مجهز به موتور الکتریکی از محصولات آتی خود را در دستور کار قرار داده است.

طبق اطلاعات منتشر شده، این برند قصد دارد تا خودرویی تمامی‌اسپرت را در سال 2020 عرضه کند که این محصول جدید، جایگزین گرن توریسمویی خواهد شد که قرار است در سال 2021 به خط تولید بازگردد. این خودروی جدید مازراتی در یک نسخه الکتریکی نیز تولید خواهد شد.

مازراتی قصد دارد تا در سال 2021، از مدل کابریو خودروی اسپرت خود رونمایی کند که البته باید در کنار این محصول، خودروی به اصطلاح DU-V و همچنین مدل بازطراحی شده گرن توریسمو را نیز اضافه کرد. مدل DU-V  این شرکت ایتالیایی از طراحی و یا به اصطلاح DNA مشابهی همانند Stelvio DU-V برخوردار خواهد بود که احتمالا در سال 2021 معرفی خواهد شد. گرن توریسمو نیز لباسی مدرن را بر تن خواهد کرد.

مازراتی همچنین تولید مدل‌های الکتریکی گرن توریسمو را در سر می‌پروراند اما هنوز مشخص نیست که چند نسخه از این محصول تولید خواهد شد. گفته می‌شود که در سال 2023 نیز شاهد رونمایی از مدل الکتریکی شاسی‌بلند لوانته مازراتی خواهیم بود.

طبق گفته این شرکت ایتالیایی، تمامی‌مدل‌های جدید به قابلیت رانندگی خودران سطح 3 (Level 3) مجهز خواهند بود که قابلیتی پیشرفته محسوب می‌شود و امکان رانندگی خودران را بزرگراه‌ها، جاده‌های فرعی و همچنین مسیرهای داخل شهری را نیز فراهم می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها