کد خبر : 19452

تونل زیر زمینی ایلان ماسک به شهر گناه رسید

تونل زیر زمینی ایلان ماسک به شهر گناه رسید

آژانس دولتی گردهمایی ها و گردشگری لاس وگاس که به اختصار با نام LVCVA شناخته می شود، با برگزاری یک رای گیری امضای قرارداد 48.6 میلیون دلاری با شرکت بورینگ (Boring) را تصویب کرد.

به گزارش خودروتک ، احتمالا می دانید که بورینگ در سال 2016 توسط ایلان ماسک پایه گذاری شده و زیرمجموعه اسپیس اکس (SpaceX) به شمار می رود. برخلاف کمپانی مادر، این شرکت در زمینه توسعه و ساخت تونل های پیشرفته فعالیت می کند.

طبق قرارداد امضا شده، بورینگ وظیفه دارد دو تونل اختصاصی برای خودروها، سه ایستگاه و یک تونل مخصوص افراد پیاده در لاس وگاس احداث کند. این پروژه سنگین قرار بود تا ژانویه 2021 و افتتاح نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) تکمیل شود، اما ایلان ماسک چندی پیش با انتشار توئیتی از احتمال به تعویق افتادن اتمام پروژه تا اواخر سال 2021 خبر داد.

آنطور که بندهای عمومی قرارداد LVCVA و بورینگ نشان می دهند، تست های اولیه تا نوامبر 2020 آغاز خواهند شد. جالب اینکه فارغ از زمان تکمیل، دو سوم مبلغ قرارداد پیش از پایان پروژه به شرکت بورینگ پرداخت نمی شود.

 

boring loop

 

 

از میان پروژه های مهمی که در اختیار بورینگ است، به نظر می رسد تونل لاس وگاس زودتر از بقیه پایان خواهد یافت، زیرا سایر پروژه ها یا با موانعی روبرو شده اند و یا هنوز در مراحل رایزنی به سر می برند.

تا به این تاریخ، کمپانی بورینگ توانسته یک تونل 1.4 مایلی (معادل 2.25 کیلومتر) را در هاوتورن کالیفرنیا احداث کند. در زمان افتتاح ایلان ماسک از هزینه 10 میلیون دلاری و زمان یک و نیم ساله برای تکمیل این پروژه پرده برداشت.

هنوز مشخص نیست که در تونل زیرزمینی لاس وگاس چه نوع خودروهایی اجازه تردد خواهند داشت، با این حال در مارس گذشته رئیس LVCVA اعلام کرد تسلا مدل X، مدل 3 و دیگر خودروهای برقی تغییر شکل داده شده برای اتصال به واگن 16 نفره، جزو گزینه های موجود هستند.


منبع: دیجیاتو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها