کد خبر : 15865

پایان همکاری دایملر و نیسان

پایان همکاری دایملر و نیسان

دایملر و گروه رنو نیسان پس از سال‌ها همکاری، تصمیم گرفته‌اند به همکاری‌شان پایان دهند. این تصمیم را دایملر گرفته است.

به گزارش خودروتک ، در اویل سال ۲۰۱۰، دایملر توافقی جامع با اتحاد رنو نیسان امضا کرد. در این توافق، این دو خودروساز بزرگ برای همکاری‌های فنی و تکنولوژیکی در ساخت پلتفرم‌های مشترک با یکدیگر به‌تفاهم رسیدند و قرار شد از پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های مشترکی در برخی از مدل‌هایشان استفاده کنند.

یکی از آخرین جلوه‌های این همکاری در طراحی و تولید پیشرانه‌ی ۱.۳۳ لیتری ۴ سیلندر بنزینی بود که در سال ۲۰۱۷ معرفی و در خودروهای مرسدس بنز A کلاس، رنو کلیو، نیسان قشقایی و داچیا داستر به بازار عرضه شد. دیگر خودروهایی که در طی این همکاری تولید شدند، مرسدس بنز سیتان و مدل‌های اسمارت را شامل می‌شدند که دایملر برای ساخت آن‌ها با رنو همکاری کرده بود و حتی این مدل‌ها نیز در کارخانه‌ی رنو در فرانسه تولید می‌شد. بااین‌حال، اخیرا یکی از نشریات معروف آلمان گزارش داده دایملر به‌‌طور یک طرفه قصد دارد به این همکاری پایان دهد و به زمان دقیق پایان این همکاری نیز اشاره‌ای نکرده است.

مشخص نیست این تصمیم دایملر به توافق اخیر این شرکت با بی‌ام‌و نیز ربط دارد یا نه. دایملر و بی‌ام‌و به‌تازگی توافقی امضا کرده‌اند تا در بخش اشتراک خودروها، اجاره‌ی خودرو و استفاده‌ی مشترک از زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی باهم همکاری کنند. همچنین، برخی اخبار می‌گویند این دو خودروساز بزرگ آلمانی با همکاری یکدیگر پلتفرم‌های مخصوصی برای خودروهای برقی طراحی خواهند کرد که البته این موضوع را بی‌ام‌و انکار کرده است.

به‌گفته‌ی مجله‌ی Manager، اولا کالنیوس سوئدی که قرار است به‌زودی مدیریت دایملر را از دکتر دیتر زیتچه تحویل بگیرد، این تصمیم‌ها را اتخاذ کرده است. وی وعده داده تا دو سال آینده، هزینه‌های مرسدس بنز را ۶ میلیارد یورو و هزینه‌های خودروهای سنگین دایملر را نیز ۲ میلیارد یورو کاهش خواهد داد. برای رسیدن به این اهداف، دایملر باید ۱۰,۰۰۰ نفر یا ۳ درصد از ۳۰۰,۰۰۰ نفر کارکنان خود را اخراج کند. دلیل این تصمیمات دایملر افزایش هزینه‌های تجارت جهانی و گران‌بودن توسعه‌ی خودروهای برقی عنوان شده است.


منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها