کد خبر : 15634

طرح عجیب نیویورک برای کاهش ترافیک

طرح عجیب نیویورک برای کاهش ترافیک

در راستای کاهش ترافیک، قانون‌گذاران نیویورک طرحی را برای دریافت عوارض به‌ازای تردد در مناطق شلوغ تصویب کردند که تا سال ۲۰۲۱ اجرایی می‌شود.

به گزارش خودروتک ، به‌تازگی قانون‌گذاران ایالت نیویورک برنامه‌ای را برای اولین‌بار در این کشور تصویب کردند که در بخش‌های شلوغ شهر از خودروها هزینه دریافت شود. قانون‌گذاران امیدوار هستند که دریافت عوارض جدید در طی شلوغ‌ترین قسمت‌های روز بتواند باعث کاهش ترافیک شود و مردم را به‌جای رانندگی با خودرو یا سوار شدن بر موتورسیکلت، به استفاده از سرویس حمل‌ونقل عمومی تشویق کند.

به‌زودی رانندگانی که بخواهند طی ساعت‌های اوج ترافیک و شلوغی در منطقه منهتن نیویورک تردد کنند، باید به‌ازای هر سفر ۱۰ دلار عوارض بپردازند. البته هنوز قیمت‌ها قطعی نشده است و به نظر می‌رسد که معافیتی برای هیچ نوع وسیله نقلیه‌ای اعم از خودرو یا موتورسیکلت لحاظ نشود. البته صحبت‌هایی از اعمال معافیت برای رانندگان کم‌درآمد یا معلول وجود دارد که نتیجه‌ی آن در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

ترافیک نیویورک

شهرداری نیویورک قصد دارد از درآمد عوارض ترافیکی برای کمک به تعمیر مترو شهری و همچنین کاهش ترافیک استفاده کند. مسئولان نیویورک می‌خواهند استفاده از آن را برای کسانی که این نوع سرویس را بر رانندگی با خودروی شخصی ترجیح می‌دهند، آسان‌تر کنند. البته این عوارض ترافیکی تا سال ۲۰۲۱ اجرایی نخواهند شد.

بدون شک این عوارض به‌صورت الکترونیکی جمع‌آوری می‌شود؛ از جمله روش‌های دریافت عوارض می‌توان به استفاده از فرستنده‌های RFID در وسایل نقلیه یا آنتن‌های نصب‌شده روی ساختارهای موجود اشاره کرد. شاید شیوه پرداخت الکترونیکی عوارض را بتوان باتوجه‌به زیرساخت‌های موجود، بهترین روش دانست که امتحان خود را نیز در بسیاری از محورهای مواصلاتی ایالات متحده آمریکا پس داده است. البته موقعیت مکانی فرستنده در موتورسیکلت نیز هنوز جای بحث دارد که با وجود دشواری اجرا، می‌تواند از دزدیده شدن جلوگیری کند.

ترافیک نیویورک موتورسیکلت

چند شهر اروپایی و آسیایی هم‌اکنون دریافت عوارض برای تردد در مکان‌های شلوغ را اجرا می‌کنند. چنین طرحی باعث کاهش ترافیک و همچنین آلودگی هوا می‌شود. از جمله شهرهایی که به‌عنوان نمونه‌های درخشان و موفقیت‌آمیز استفاده از دریافت عوارض تردد در ترافیک مطرح می‌شوند، می‌توان به لندن، سنگاپور و استکهلم اشاره کرد. در این شهرها مسیرهای ویژه‌ای برای تردد موتورسیکلت ایجاد شده که به کاهش ترافیک کمک می‌کنند. اما در مورد نیویورک نمی‌توان باتوجه‌به سیستم حمل‌ونقل متراکم آن که در شرایط شکننده قرار دارد، امیدی به کاهش سریع مشکل داشت.

منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها