کد خبر : 15360

تسلا توقف سرمایه گذاری در پروژه گیگافکتوری را تکذیب کرد

تسلا توقف سرمایه گذاری در پروژه گیگافکتوری را تکذیب کرد

تسلا در واکنش به خبری مبنی بر تصمیم این شرکت برای توقف سرمایه‌گذاری در گیگافکتوری ۱ در نوادا، آن را کاملاً تکذیب کرد.

به گزارش خودروتک ، تسلا گزارش نشریه Nikkei Asian Review مبنی بر تصمیم این شرکت به همراه پاناسونیک برای توقف توسعه گیگافکتوری ۱ در نوادا را تکذیب کرد. نشریه یادشده روزهای گذشته در گزارشی بدون اشاره به منبع خبر، از تصمیم سازنده آمریکایی خودروی الکتریکی و شریک ژاپنی‌اش برای توقف سرمایه‌گذاری در کارخانه گیگافکتوری خبر داده بود.

تسلا / tesla

نشریه Nikkei Asian Review روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پاناسونیک و تسلا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت این کارخانه به میزان ۵۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ هستند، چرا که سرمایه‌گذاران به‌طور فزاینده ای درباره احتمال کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی تسلا نگران هستند. در پی انتشار این گزارش، سهام تسلا حدود ۳ درصد در بازار بورس کاهش یافت.

کارخانه ۴.۵ میلیارد دلاری گیگافکتوری در نوادا، جایی است که پاناسونیک و تسلا به‌طور مشترک باتری خودروهای برقی و محصولات ذخیره‌سازی انرژی تسلا را به همراه قطعاتی از تسلا مدل ۳ را تولید می‌کنند. تسلا در نامه سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به سهام‌داران گفته بود که احتمالاً خودروی برقی جدید مدل Y مدل نیز در این کارخانه تولید خواهد شد.

مسئولان تسلا می‌گویند که سفارش‌های خرید محصولات این شرکت از جمله تسلا مدل ۳ در آمریکا، به‌طور درخورتوجهی فراتر از آن چیزی است که می‌توانست در سه‌ماهه اول سال جاری عرضه کند. پیش از این تسلا پیش‌بینی کرده بود که در سال ۲۰۱۹ بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی به خریداران تحویل دهد. 

tesla gigafactory

بیانیه کامل تسلا به این شرح است: تسلا و پاناسونیک همچنان به سرمایه‌گذاری در گیگافکتوری ادامه می‌دهند. به اعتقاد ما، خروجی ارتقای تجهیزات تولید کارخانه بیش از آن است که قبلاً تصور می‌شد. بهبود تجهیزات به تسلا و پاناسونیک اجازه می‌دهد که خروجی پیشین را با صرف هزینه‌های کمتر برای خرید تجهیزات جدید به دست بیاورند. با این وجود ما به سرمایه‌گذاری جدید در گیگافکتوری ۱ ادامه خواهیم داد. مهم‌تر از همه و برخلاف گزارش اخیر رسانه‌ها، تقاضای ما برای سلول‌های باتری همچنان بیشتر از میزان عرضه است. در نتیجه این موضوع محدودیت اساسی برای تولید محصولات تسلا و پاورپک/پاوروال ایجاد می‌کند.

پاناسونیک از ارائه هرگونه نظر درباره‌ی این گزارش خودداری کرد.


منبع: زومیت

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها