کد خبر : 13317

پژو در آستانه هیبریدی شدن تمام عیار

پژو در آستانه هیبریدی شدن تمام عیار

نمایشگاه ژنو 2019 چند روز پیش در سوئیس میزبان خودروسازان مطرح از سراسر دنیا بود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای اتومبیل‌ها محسوب می‌شود که در آن شرکت‌های خودروسازی از محصولات آینده و استراتژی‌های پیش رویشان گفتند. پژو نیز یکی از همین شرکت‌ها بود که نکات مهمی را در خصوص محصولات اسپرت آینده خود مطرح کرد.

به گزارش خودروتک ، پژو فرانسه در نمایشگاه امسال ژنو از یک محصول مفهومی رونمایی کرد که در حقیقت نسخه‌ای هیبریدی از 508 اسپرت بود. پژو اعلام کرد که این اتومبیل تا پایان سال 2020 وارد خط تولید خواهد شد. در کنار معرفی این محصول که خود از سوی پژو اتومبیلی متمایز محسوب می‌شود برونو فامین رئیس بخش پژو اسپرت در گفتگو با سایت کاربایر (carbuyer) تایید کرد که در آینده تمام محصولات اسپرت این شرکت از موتورهای الکتریکی سود خواهند برد و دوران پژوهای تند و تیزی که تنها به  پیشرانه‌های درون‌سوز مجهز باشند به سر آمده است.

    این گفتگو نشان می‌دهد که سری محصولات GTi پژو که نمونه‌های قدرت‌مند و اسپرت آن‌ها هستند در آینده از سامانه‌های پلاگ-این هیبریدی استفاده خواهند کرد. برونو فارمین همچنین اعلام کرد برخی از مدل‌های آتی پژو اسپرت ممکن است از نوع اتومبیل‌های تمام‌الکتریکی باشند. همچنین مشخص شد که پژو به دنبال توسعه یک محصول اسپرت تمام‌الکتریکی است، اما به گفته برونو فامین این شرکت در حال حاضر مشغول بررسی قابل اجرا بودن چنین ایده‌ای و سودآوری آن است.

    مدل‌های تمام‌الکتریکی پژو 208 جی‌تی‌آی و 308 جی‌تی‌آی در آینده به خاطر باتری‌هایشان وزن زیادی خواهند داشت که به معنی از دست رفتن بخشی از فرمان‌پذیری آن‌ها نسبت به مدل‌های سنتی قبلی است. فارمین معتقد است که مردم در اتومبیل‌های اسپرت جدید به دنبال عملکرد سریع در خط مستقیم بدون از دست رفتن آسایش خود یا به دردسر افتادن اتومبیلشان هستند. او در این گفتگو با بیان این‌که "ما در مقابل وزن زیادی که باتری‌ها به اتومبیل اضافه می‌کنند به دنبال کاهش 20 تا 30 کیلوگرم وزن نیستیم." این کار را مفید نمی‌داند. همچنین اعلام می‌کند پژو تمرکز خود را برای اتومبیل‌های اسپرت آتی بر قدرت مانور آن‌ها در خط مستقیم قرار می‌دهد تا فرمان‌پذیری بالا و این را "عملکرد جدید" می‌خواند.

    اساس محصولات پلاگ-این هیبرید آینده پژو اسپرت بزرگ‌ترین پیشرانه موجود در خط تولید PSA است که یک نمونه 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر بوده و در حال حاضر در پژو 308 جی‌تی‌آی مورد استفاده قرار دارد. این پیشرانه همچنین در 508 هیبرید که در آینده عرضه خواهد شد. این 508 هیبرید در مجموع 177 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و تنها 42 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر بر جا می‌گذارد.

منبع: اتومبیل فارسی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها