کد خبر : 67887

مقایسه تویوتا کمری سولارا و لکسوس GS250

مقایسه تویوتا کمری سولارا و لکسوس GS250

مشخصات فنی تویوتا کمری سولارا و لکسوس GS۲۵۰ در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 است.

تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا کمری سولارا:

تویوتا کمری سولارا، خودرویی ساخت کشور زاپن است که در سال ۲۰۰۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۳۱۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۱۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۹۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با مرسدس بنز CLS350 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۷.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با مرسدس بنز CLS350 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سنسور عقب، کروز کنترل، شیشه‌های برقی، فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با مرسدس بنز CLS350 + مشخصات فنی

معرفی لکسوس GS250:

لکسوس GS۲۵۰، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۹ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار ECT،i استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به  روکش چرمی غربیلک فرمان ، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان ، صفحه کیلومتر اپتیترونیک ، فرمان برقی تلسکوپی و قابل نتظیم، سیستم اتوماتیک سوار و پیاده شدن آسان ، آینه داخلی الکتروکرومیک ، Heads up (قابیلت نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو) ، سیستم مانیتور عقب ، سیستم آنالوگ لکسوس ، تهویه اتوماتیک با دریچه‌های دوتایی ، کنترل مستقیم دما برای صندلی‌های جلو ، تنظیم برقی در ۱۰ حالت با حافظه ثبت تنظیمات برای راننده اشاره کرد.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی

این خودرو در نوع سفارشی دارای امکاناتی مانند تنظیم برقی در ۱۸ حالت دارای حافظه برای راننده و سرنشین جلو، محافظ ساق پای سرنشین جلو) ، سیستم تهویه اتوماتیک و کنترل مستقل دمای صندلی‌های جلو و عقب ، روکش چرم نرم پرفراژدار ، روکش چرم نیمه آنیلین با پرفراژ ، عملکرد قفل شدن اتوماتیک درب‌ها به هنگام حرکت ، کاهنده جراحت بر اثر ضربه حاصل از بسته شدن ناگهانی کمربند ایمنی (WIL) ، کمربند‌های ایمنی پیش کشاننده و محدود کننده نیرو است.

همچنین این خودرو دارای کمربند صندلی کودک برای صندلی‌های عقب با استاندارد ISOFIX ، سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده ، سیستم هوشمند هشدار قبل از برخورد به مانع با رادار موج کوتاه ، سیستم تثبیت سرعت (کروزکنترل) ، سیستم کمکی پارک از نوع ماوراء صوتی، سنسور‌های پارک عقب و جلو ، سیستم کمکی تعویض لاین با تشخیص نقاط کور (Blind Spot) ، سیستم هشدار حرکت بین خطوط جهت جلوگیری از منحرف شدن خودرو ، سیستم ورود به خودرو با کارت هوشمند است.

مقایسه تویوتا کمری سولارا با لکسوس GS250 + مشخصات فنی

خودرو
لکسوس GS250 تویوتا کمری سولارا
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2013 2003
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
2499سی سی 3310سی سی
حداکثر قدرت
207 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه 210 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
254 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه 298 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار ECT،i 5 سرعته خودکار
شتاب 0 تا 100
8.6 ثانیه 7.2 ثانیه
حداکثر سرعت
229 کیلومتر در ساعت 210 کیلومتر در ساعت
وزن
1640 کیلوگرم 1553 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4849 طول ، 1839 عرض ، 1455 ارتفاع 4890 طول ، 1816 عرض ، 1425 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2850 میلیمتر 2720 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
12.9 لیتر در هر صد کیلومتر 11.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.9 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
8.9 لیتر در هر صد کیلومتر 10.5 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
65 لیتر 70 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 3
ترمز و پایداری
ترمز دیسکی خنک شونده (ventilated disc) ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) با سیستم توزیع نیروی الکترونیکی ترمز(EBD) ، سیستم کمکی ترمز (BAS) چهار چرخ دیسکی، مجهز به ABS
کیسه هوا
10 ایربگ: راننده و سرنشین جلو با قابلیت بازشدن در دو مرحله، پرده ای جلو و عقب، زانویی راننده و سرنشین جلو، جانبی برای راننده و سرنشین جلو ، ایربگ های جانبی صندلی های عقب سفارشی راننده و سرنشین جلو، پرده ای
سیستم صوتی
کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان ، 12 بلندگو با سیستم پریمیوم سوراند WMA، MP3، /AM/FM/DVD پورت USB و iPodو Audio Mini،jack ، به صورت سفارشی: 17 بلندگو، برند مارک لوینسون با سیستم پریمیوم سوراند و قابلیت LPD&ASL ، بلوتوث ، هندزفری ، سیستم مسیریابی با صفحه نمایش چندمنظوره پخش صوت CD با شش بلندگو

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها