کد خبر : 60780

تسلا مدل 3 کم خرج تر است یا تویوتا کمری؟

تسلا مدل 3 کم خرج تر است یا تویوتا کمری؟

مقایسه پنج ساله دو خودرو تسلا مدل ۳ و تویوتا کمری این سوال را مطرح می‌کند که کدام خودرو در این مدت خرج بیشتری روی دست صاحب خود می‌گذارد؟

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، تنها راه مشخص شدن جواب این سوال مقایسه اعداد و ارقام است. این را همه می‌دانیم که قیمت خودروهای برقی گران است. در حقیقت مهم‌تر از قیمت به دو دلیل رغبت خرید خودروهای برقی میان مردم کمتر از خودروهای بنزین‌سوز است. اولی اضطراب پیمایش است، یعنی همیشه این ترس در دل صاحب خودروی برقی هست که نکند قبل از رسیدن به جایگاه شارژ، باتری خودرو خالی شود. در حال حاضر اکثر خودروهای برقی، پیمایش محدودی به ازای هر بار شارژ دارند. دوم نبود زیرساخت‌های شارژ خودرو است که همان دلیل اول را تشدید می‌کند. اما به هر حال قیمت بالای خودروهای برقی،‌ مهم‌ترین دلیل امتناع خریداران است. اما یک عامل مهم دیگر هم هست که باید در نظر گرفت. داشتن یک خودرو در بلندمدت هزینه‌های نگهداری دارد که در خودروهای مختلف با هم متفاوت است.

در بین خودروهای برقی با پیمایش بالا به ازای هر بار شارژ، ارزان‌ترین خودروی برقی، مدل۳ تسلا است. البته ۳۷,۹۰۰ دلار مبلغ کمی نیست اما بر اساس اطلاعات منتشر شده «کلی بلو بوک» Kelley Blue Book در سال ۲۰۲۰ قیمت متوسط خرید خودروی سواری در ایالات‌متحده ۳۷,۸۷۶ دلار بوده است. به بیانی دیگر مردم به طور متوسط ۴۰ هزار دلار برای خودروهای نویی می‌پردازند که هزینه‌های سوخت و نگهداری آن قابل مقایسه با خودروهای برقی نیست. یک مقایسه ساده بین مدل۳ تسلای حدود ۴۰ هزار دلاری با تویوتای کمری حدود ۳۰ هزار دلاری نشان می‌دهد انتخاب کدام یک در بلندمدت به صرفه‌تر است، حتی با توجه به این که کمری تویوتا بسیار کم‌مصرف است و مدل‌های هیبریدی آن هم در دسترس است.

برای مقایسه این دو خودرو فقط نباید به قیمت خرید خودروی نوی دست اول اکتفا کرد و باید ارزش باقیمانده خودرو هنگام فروش، مالیات، میزان مصرف سوخت در پنج سال، هزینه‌های نگهداری در پنج سال را در نظر گرفت. به‌عنوان مثال هزینه‌های تسلا مدل۳ در ماه ۱۳۳.۴۴ دلار است در حالی که تویوتا کمری حدود ۳۷۷.۱۸ دلار است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها