کد خبر : 58939

مشخصات فنی فورد ماستنگ Mach-E مدل 2021 منتشر شد

مشخصات فنی فورد ماستنگ Mach-E مدل 2021 منتشر شد

فورد ماستنگ Mach-E ۲۰۲۱ یک وسیله نقلیه کاملاً جدید است، این اولین وسیله نقلیه الکتریکی است که به صورت اختصاصی از باتری فورد (BEV) استفاده می کند و بر روی یک پلت فرم کاملاً جدید الکتریکی (EV) ساخته شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،   Mach-E از پلاک موستانگ استفاده می‌کند که اصولا برای کوپه‌های ورزشی اختصاص داده می‌شود، فناوری که در این خودرو به کار گرفته شده است، برای گسترش راحتی و ایمنی است. 

 رابرت ایوریو، مدیر مهندسی خودروی Mustang Mach-E معتقد است، انتظارات مشتریان این است که ما یک تلفن همراه روی چرخ داشته باشیم. مشتری انتظار اجرای بی عیب و نقص نرم افزار‌های یکپارچه را دارد، موستانگ یک شاسی بلند است که بر روی  BEV سوار شده است. 

موستانگ Mach-E یک شاسی بلند ۵ سرنشین ۴ در است که با پیشرانه عقب یا چهار چرخ متحرک (AWD) در دسترس است. الکتریکی بودن این خودرو کاملاً نوید دهنده این است که هزینه باتری در این خودرو کم است و به همین دلیل محبوبیت خواهد داشت.

موستانگ Mach-E اولین خودرو برقی فورد نیست، فورد Escape هیبرید خود را در سال ۲۰۰۴ و پلاگین هیبریدی آن را با نام Fusion Energi در سال ۲۰۱۳ روانه بازار کرد. این یکی از اولین تولیدکنندگانی است که به طور کامل از فناوری باتری لیتیوم یون استقبال می‌کند، در نسل چهارم از سیستم انتقال قدرت هیبریدی Power Split استفاده می کند و به تازگی موتور ترکیبی MHT برای کامیون‌ها و شاسی بلندها را راه اندازی کرده است.

آغاز تحویل اولین موستانگ Mach-E 2021 تمام برقی

سو هونگ، مدیر مهندسی در بخش انتقال قدرت فورد توضیح داد: ما در بین هزار مهندسی که داریم، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ حق ثبت اختراع فعال داریم. موتور‌های ما از Gen-۱ به Gen-۴ هر سال کوچکتر می‌شوند تا بسته بهتری را در خودرو ارائه دهند. با توجه به آموخته‌های ترکیبی، باتری یک سلول کیسه‌ای است که ما آن را بهینه سازی کرده ایم تا از انرژی بیشتری برخوردار شود و مسافت پیموده شده را فراهم کند. ما برای تأمین توانایی‌های Mach-E، بهینه سازی را دنبال کردیم و با تأمین کنندگان خود کار کرده ایم. 

یک سیستم عامل اختصاصی برای این خودرو الکتریکی در نظر گرفته شده است که از مزایای آن به شمار می رود.  سو هونگ گفت: در نسل قبلی، ما مجبور بودیم باتری‌های خود را مانند فیوژن در صندوق عقب بگذاریم، این کار باعث می شد مقدار زیادی از فضای بار استفاده شود. اکنون باتری در این خودرو جدید بخشی از سیستم عامل شده است، بنابراین اکنون دیگر فضای زیادی در صندوق عقب، قسمت بار و جلو وجود دارد. این‌ها آموخته‌هایی است که از ترکیب  BEV به سبک Focus تا موستانگ Mach E گرفته شده است.

آغاز تحویل اولین موستانگ Mach-E 2021 تمام برقی

موستانگ Mach-E ۲۰۲۱ از موتور‌های آهنربای دائمی با تنظیمات RWD یا AWD استفاده می‌کند که با استاندارد باتری (۷۵.۷ کیلووات ساعت) یا دامنه گسترده ( ۹۸.۸ کیلووات ساعت) باتری لیتیوم یون کار می‌کنند. بسته باتری ضد آب است و به منظور بهبود زمان شارژ و عملکرد در شرایط آب و هوایی بسیار خنک، مایع خنک می‌شود.

 Mach-E در کارخانه فورد Cuautitlan، مکزیک درست در شمال مکزیکو سیتی مونتاژ می‌شود و این شرکت انتظار دارد در ۱۲ ماه اول تولید ۵۰۰۰۰ دستگاه از خودرو‌های الکتریکی را تولید کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها