کد خبر : 51968

جیپ رنگید 2021 یک بیراهه نورد تمام عیار

جیپ رنگید 2021 یک بیراهه نورد تمام عیار

جیپ در میان آفرود سازان دنیا موقعیت منحصربه‌فردی دارد و کمتر برندی مانند جیپ فقط خودرو برای بیراهه نوردی می‌سازد. در ایران نیز انواع جیپ برای آفرودسوارهای قدیمی خودرو خاطره انگیزی به حساب می آید

به گزارش خودروتک، قرار گرفتن در صدر لیست آفرود سازی برای چندین دهه آن هم در بازار پر رقابت امروزی کار بسیار دشواری است. جیپ برای سال 2021 در کنار بروز رسانی مدل‌های قبلی، در رابطه با رنگید هم اقدامات اساسی و مهم انجام داده است تا رضایت طرفداران جیپ رنگید را به دست آورد.

جیپ برای رنگید مدل 2021 انتخاب‌های متعددی برای مشتریانش در نظر گرفته است که تفاوت‌هایی با هم دارند. درواقع مشتریان می‌توانند 6 مدل مختلف رنگید را انتخاب کنند که تفاوت قیمت چشمگیری ندارند.

برخی مدل‌ها فقط چهارچرخ محرک هستند و برخی در دو حالت FWD و چهارچرخ محرک هستند که تفاوت قیمتشان فقط 2000 دلار است. قیمت پایه در مدل رنگید اسپرت 2021 معادل 24330 دلار است و در مدل رنگید لیمیتد 2021 قیمت پایه 24330 دلار است و گران‌ترین مدل هم رنگید Trailhawk است که 28330 دلار قیمت دارد. 

جیپ رنگید مدل 2021

عملکرد جیپ رنگید 2021

جیپ از دو موتور 2.4 لیتری و 1.3 لیتری برای این مدل‌ها استفاده می‌کند که در نوع اول 180 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 تولید می‌شود که توسط جعبه‌دنده 9 سرعته و اتوماتیک به چرخ‌های جلو و یا در مدل چهارچرخ متحرک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. تعداد سیلندرها در رنگید 4 و خطی است.

جیپ رنگید مدل 2021

مصرف این موتور در شهر 11 لیتر در هر صد کیلومتر است و در حالت رانندگی استاندارد در بزرگراه 8 لیتر و در حالت ترکیبی 8/9 لیتر در هر صد کیلومتر است که به توجه به وزن، ابعاد و قدرت خودرو تقریباً مناسب به نظر می‌رسد. وزن جیپ رنگید در مدل‌های مختلف اندکی با هم فرق دارد ولی در محدوده 2 هزار کیلوگرم است.

موتور 1.3 لیتری رنگید هم مجهز به توربوشارژر است و هم یک موتور الکتریکی دارد.

طراحی داخلی

جیپ برای رنگید در داخل خودرو معجزه عجیبی رقم نزده است و از سبک طراحی داخلی ساده، شیک و نسبتاً مطابق با فضای آفرود استفاده کرده است.

امکانات داخل خودرو لوکس و تجملی نیست اما هر آنچه سرنشینان برای یک سفر بیراهه نوردی نیاز دارند در این خودرو گرد هم آمده است. خبری از برف‌پاک‌کن‌های اتوماتیک و حساس به باران نیست و حتی فرمان خودرو هم به‌صورت دستی تنظیم می‌شود. سان روف قابلیت جدا شدن دارد و این موضوع به افزایش حس ماجراجویی هنگام بیراهه نوردی بسیار کمک می‌کند. 

طراحی خارجی

بین مدل‌های مختلف رنگید 2021 تفاوت‌های ظاهری کمی وجود دارد. به‌طور کلی قابلیت‌های جیپ در تمام محصولاتش دیده می‌شود. جدا شدن راحت درها برای حس بیشتر آفرود و بی‌راهه نوردی ازجمله این موارد است. سپر جلو یکی از گزینه‌هایی است که در مدل‌های مختلف متفاوت است. چراغ‌های گرد همچنان در این مدل دیده می‌شوند ظاهر خودرو تا حدی عضلانی است و می‌توان بخش های ریز و برجسته‌ای را در آن پیدا کرد. جیپ تلاش کرده است نمای جلوی خودرو را خشن و قدتمند طراحی کند. 

جیپ رنگید مدل 2021

ایمنی

جیپ برای حفاظت از سرنشین‌ها تعداد کیسه‌های هوای زیادی را در بخش‌های مختلف خودرو نصب کرده است. سامانه حفظ پایداری و سامانه دستیار ترمز و سیستم ترمزهای ABS برای تمام چرخ‌ها کمک می‌کند تا خودرو در مسیرهای ناهموار پایداری بالایی داشته باشد.

جیپ رنگید مدل 2021

جیپ رنگید مدل 2021

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها