کد خبر : 49592

انتشار مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT73

انتشار مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT73

AMG GT73 جدیدترین خودرو هیبریدی مرسدس بنز است که از عملکرد بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک پروتوتایپ (نمونه اولیه)جدید از نسخهٔ جدید مرسدس AMG GT73 در حال آزمایش رؤیت شده است. هرچند هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که این خودرو GT73e نام داشته باشد اما همهٔ گزارشات به این موضوع اشاره دارند که سوپرسدان جدید مرسدس پرفورمنس (عملکرد) بسیار بالایی را برای خودرویی لوکس با این اندازه ارائه خواهد کرد.

بنابراین اگر مرسدس قصد شکستن رکورد رقیب آلمانی خود در نوربرگ‌رینگ را داشته باشد، رکورد اخیری که پورشه با پانامرا در این پیست ثبت کرد با تهدید مواجه خواهد شد.

احتمال این موضوع زیاد است زیرا این پروتوتایپ GT73 که در تصاویر مشاهده می‌کنید در نزدیکی نوربرگ‌رینگ دیده شده است. این خودرو در ظاهر تقریباً مشابه GT63 کنونی به نظر می‌رسد اما سپر عقب آن استتار شده و احتمالاً درگاه شارژ آن‌هم زیر این پوشش‌ها مخفی شده است. طبق گزارش‌های متعدد، می‌دانیم که پرچم‌دار خانوادهٔ AMG GT4 به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کنونی به همراه یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که در عقب نصب می‌شود.

ادعا شده که این سیستم می‌تواند حداکثر ۸۰۵ اسب بخار قدرت داشته باشد که اگر این عدد واقعی باشد سوپرسدان مرسدس برتری قابل‌توجهی نسبت به پورشه پانامرا توربو S هیبریدی با ۶۸۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

AMG GT73 به لطف نیروی عظیم خود پرفورمنس خارق‌العاده‌ای خواهد داشت به‌گونه‌ای که گفته می‌شود شتاب صفرتاصد آن زیر ۳ ثانیه خواهد بود؛ اما قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی صرفاً منجر به پرفورمنس چشمگیر نمی‌شود بلکه امکان پیمودن مسافت محدودی به‌صورت تمام الکتریکی را هم برای خودرو فراهم می‌کند.

هنگامی‌که این سیستم پلاگین‌هیبریدی با تمام تجمل GT63 ترکیب شود، همهٔ چیزهای لازم برای کسانی که به دنبال سطح نهایی پرفورمنس در یک سدان لوکس هستند فراهم می‌شود. انتظار می‌رود مرسدس AMG GT73e تا پیش از پایان سال جاری معرفی گردد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها