کد خبر : 46143

کوییک R پلاس چه تفاوتی با کوییک R معمولی دارد؟

کوییک R پلاس چه تفاوتی با کوییک R معمولی دارد؟

اواخر هفته گذشته سایپا از نسخه جدید کوییک رونمایی کرد. خودرویی که حالا با نام کوییک R+ (آر پلاس) شناخته می‌شود. فیس‌لیفت R این خودرو هنوز جای خود را در بازار باز نکرده است و حالا مشتریان با نسخه جدیدی روبرو هستند که فارغ از تغییرات ظاهری، قیمتی بیشتری را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش خودروتک ، اواسط اسفند ماه سال 95 بود که سایپا طی مراسمی از جدیدترین محصول خود موسوم به Quik با تلفظ ایرانی کوییک با حضور رئیس وقت مجلس و وزیر وقت صنعت پرده‌برداری کرد.

چندی بعد در پاییز سال 98 بود که سایپا فیس‌لیفت جدیدی از این خودرو با پسوند R را رونمایی کرد. این خودرو بدون تغییر در مشخصات فنی شامل ترکیب‌بندی دو رنگ می‌شد.

دست آخر پارس خودرو به مناسبت سالروز ۶۴ سالگی خود، صبح روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه عضو جدید خانواده کوییک را تحت عنوان "کوییک R پلاس" معرفی کرد و قرار است که با تغییرات جدید و امکانات بیشتر به مشتریان عرضه شود.

مشخصات کوییک استاندارد

موتور به کار رفته در کوییک همان موتوری است که سایپا پیش از این در تیبا و ساینا مورد استفاده قرار داده بود. البته این موتور هم خود یک مدل بهبودیافته از موتور پراید است که اکنون حجمی معادل 1.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و قادر است 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده دستی و یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.

کوییک هرچند پاسخ دیرهنگام سایپا برای 206 ایران خودروست، اما از ارتفاع بیشترش نسبت به تیبا هاچ‌بک، اضافه‌شدن باربند، زه پلاستیکی گلگیرها و حک‌شدن لوگوی CROSS در زیر آینه‌هایش، می‌توان فهمید که سایپا اصرار دارد تا کوییک را در سگمنت کراس‌اورهای کوچک قرار دهد.

مشخصات کوییک R

کوییک R همان پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ خانواده تیبا و ساینا را به عنوان قلب تپنده به همراه خود دارد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی معادل با 87 اسب بخار و گشتاوری 128 نیوتن متری را تولید کند. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. شتاب 0 تا 100 حدود 14 ثانیه‌ای و مصرف ترکیبی 7.2 لیتری در هر صد کیلومتر از دیگر مشخصات فنی کوییک R هستند.

کوییک R در واقع همان کوییک معمولی است ولی اندکی زیباتر! در بخش بیرونی خودرو، سه قسمت کوییک R حالا با یکدیگر همرنگ شده‌اند. اولین قسمت، سقف خودروست، دومین قسمت قاب آینه بغل و سومین قسمت نیز ناحیه داخلی مه‌شکن‌ها و همچنین ناحیه زیرین سپر جلوست.

مشخصات سایپا کوییک R پلاس

از تغییرات اصلی سایپا کوییک R پلاس نبست به مدل های قبلی، می توان رینگ های جدید آلومینیومی، شیشه های دودی شده (بدون برچسب)، دوربین دید عقب با سیم کشی استاندارد، فرمان D-Cut با روکش چرمی و کنترل مولتی مدیا، روکش های چرمی بر روی صندلی ها، کفپوش سه بعدی و همچنین ست کردن رنگ سقف با رنگ تجهیزات داخل کابین (کمربند، مولتی مدیا و فرمان) اشاره داشت.

کوییک آر پلاس به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند.جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز توان این موتور را به چرخ های جلوی کوییک آر پلاس می رساند.

از امکانات اضافه شده مدل پلاس نسبت به مدل معمولی می توان به سیستم مالتی‌مدیا، فرمان دی‌تایپ، سنسور و دوربین دنده عقب و سیستم تهویه هوای اتوماتیک اشاره کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها