کد خبر : 27779

همه چیز درباره تویوتا کرولا 2020

همه چیز درباره تویوتا کرولا 2020

تویوتا کرولا XSE نسخه ی کاملا بهبود یافته و چشمگیر نسبت به کرولای قدیمی است، حتی اگر صندلی عقب آن کوچکتر شده باشد .تویوتا کرولا در کلاس سدان از آخرین معماری جهانی تویوتا (TNGA) استفاده کرده است که سبب افزایش حساسیت بالاتری نسبت به دینامیک خودرو شده است. مدل ۲۰۲۰ سدانِ تویوتا کرولا را باید یکی از خودرو‌های ارزان قیمتِ بازار جهانی در کلاس سدان‌های متوسط و اقتصادی دانست.

به گزارش خودروتک به نقل از برترین ها ، نسخه‌های L، LE و XLE کرولا اساسا از همان پیشرانه قبلی تویوتا استفاده می‌کنند.

اما نسخه‌های اسپرت SE و XSE را باید خودرو‌هایی جدید دانست.

در مدل‌های مذکور از پیشرانه ۲ لیتری جدیدی استفاده شده و تویوتا به سراغ گیربکس CVT رفته است؛ بنابراین می‌توان گفت که در ظاهر و برروی کاغذ، همه چیز خوب و ایده‌آل به نظر رسیده و تویوتا مدل کرولا را بروز و جذاب نگاه داشته است.

اما بهتر است که برای آشنایی بیشتر با تویوتا کرولا XSE با برترین‌ها همراه شده و با یکی از اقتصادی‌ترین سدان‌های جهان آشنا شوید.

طراحی

چهره مدل ۲۰۲۰ تویوتا کرولا را باید در مجموع مردانه و با جذبه دانست. ظاهر بیرونی کرولا کمی مدرن به نظر رسیده و تویوتا به آرامی در حال افزایش جذابیت‌های بصری آن است. تویوتا از چراغ‌هایی L شکل استفاده کرده و ساختار گلگیر عقب را اصلاح کرده است. همچنین کمپانی تویوتا با توجه به کاهش ارتفاع کرولا، از سپری پهن و بزرگ استفاده کرده است. علاوه‌براین، جای جلو پنجره تویوتا کرولا نیز تغییر کرده و کاملا به سپر بزرگ کرولا متصل شده است.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

کرولا ۲۰۲۰ از نظر ظاهری زیباست و کمپانی تویوتا در نسخه‌های SE و XSE کرولا از چراغ‌های LED، اگزوز کرومی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و... استفاده کرده است. همچنین تویوتا برای بهتر کردن جذابیت‌های بصری کرولا از اسپویلر کوچکی استفاده کرده و ظاهری تهاجمی به مدل ۲۰۲۰ کرولا بخشیده است.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

به طور کلی اگر بخواهیم درباره ظاهر بیرونی تویوتا کرولا ۲۰۲۰ قضاوت کنیم؛ باید گفت که سپر و جلوپنجره کرولا، شبیه بیماری است که به دندانپزشکی رفته و دهانه خود را باز کرده است! در حقیقت ظرافتی که در طراحی سایر نقاط بدنه کرولا دیده می‌شود؛ در نمای جلوی آن وجود نداشته و تناسب کمی بین نمای جلوی و سایر نقاط بدنه وجود دارد.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

کابین کرولا ۲۰۲۰ چندان قابل قبول و شگفت آور نیست. در کابین کرولا از موادی سبک و با کیفیت استفاده شده؛ اما کابین کرولا را نمی‌توان با محصولاتی مانند مزدا ۳ جدید مقایسه کرد. متاسفانه باید گفت که محیط داخلی تویوتا کرولا در حدواندازه هوندا سیویک و کیا فورته (سراتو) است. اما همان گونه که ذکر شد؛ تویوتا از مواد با کیفیتی برای ساخت کابین کرولا استفاده کرده و طراحی کابین را می‌توان یکپارچه، جذاب و مناسب برای تمام سلیقه‌ها ارزیابی کرد.

آسایش

راحتی و آسایش شما در تویوتا کرولا به ارگونومی بدن شما بستگی دارد! در کرولا کسانی که قد کوتاهی داشته و بدن آن‌ها کوچک و لاغر اندام است؛ وضعیت بهتری دارند و آن‌ها می‌توانند به راحتی با تویوتا کرولا کنار بیایند. اما رانندگان بلند قد و درشت اندام وضعیت خوبی در تویوتا کرولا ندارند. در واقع صندلی‌های نسخه‌های SE و XSE تویوتا کرولا، بسیار بدتر از نسخه‌های LE، L و XLE هستند و اسپرت بودن آن‌ها هیچ فایده‌ای ندارد! صندلی‌ها در نسخه‌های SE و XSE امکانات محدودی مانند قابلیت تنظیم ارتفاع داشته و این ویژگی ساده و ابتدایی، به هیچ عنوان رضایت سرنشینان تویوتا کرولا ۲۰۲۰ را در پی ندارد.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

فضای صندلی‌های عقب هم تنها کمی کوچک‌تر از تویوتا کمری بوده و در حقیقت باید گفت که این فضا تنها ۲.۵ اینچ بزرگ‌تر از فضای سرنشینان عقب در خودرویی مانند میتسوبیشی میراژ G۴ است.

عملکرد

پلتفرم TNGA تویوتا، مدل کرولا را رقابتی‌تر کرده است؛ اما متاسفانه کرولا SE و XSE به دلیل استفاده از سیستم تعلیق سفت، لاستیک‌های ۱۸ اینچی و تمام فصل یوکوهاما و... از کیفیت سواری قابل قبولی برخوردار نیستند. با این وجود در کرولا SE و XSE شاهد فرمان‌پذیری خوب و چرخش‌های سریع هستیم.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

در کرولا SE و XSE از پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر خطی با توان ۱۶۹ اسب‌بخار استفاده شده است. این در حالی است که تویوتا در نسخه‌های L، LE و XLE کرولا از پیشرانه ۱.۸ لیتری با توان ۱۳۹ اسب‌بخار استفاده کرده است. پیشرانه ۲ لیتری تویوتا برای حرکت دادن سدان جمع‌وجور کرولا کافی است؛ اما خودرویی ساده مانند هوندا سیویک، از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر و با توان ۱۷۴ اسب‌بخار استفاده کرده و کرولا SE و XSE را به چالش می‌کشد.

تویوتا استفاده از گیربکس CVT را برای نسخه XSE مناسب تشخیص داده و در نسخه SE به شکل استاندارد از گیربکس شش سرعته دستی استفاده کرده است. گیربکس CVT نسخه XSE عملکرد قابل قبولی داشته و دنده‌ها به موقع تعویض می‌شوند.

فناوری

تکنولوژی به کرولا هم نفوذ کرده و در تمام نسخه‌های تویوتا کرولا می‌توان از اپل کارپلی، اتصال وایرلس و یک سیستم سرگرمی مناسب و مجهز به صفحه نمایشی لمسی و بزرگ استفاده کرد. در نسخه L کرولا می‌توان از صفحه نمایشی ۷ اینچی و یک درگاه USB استفاده کرد. اما سایر نسخه‌های تویوتا کرولا به صفحه نمایش ۸ اینچی و دو درگاه USB مجهز هستند. در نسخه‌های XLE و XSE می‌توان از سیستم ناوبری پیشرفته و شارژر بی‌سیم استفاده کرد.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

امکانات مذکور تنها بخشی از بسته ۱۷۱۵ دلاری تویوتا برای کرولا بوده و در صورت استفاده از آن شما می‌توانید از سیستم صوتی بی‌نظیر JBL استفاده کنید. البته سیستم صوتی JBL را می‌توان برای نسخه SE تویوتا کرولا هم سفارش داد.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

مانند سایر محصولات کمپانی تویوتا، در کرولا نیز از سیستم جدید سرگرمی تویوتا استفاده شده است. سیستم مذکور بسیار سریع بوده و کیفیت قابل ملاحظه‌ای دارد. تویوتا برای کاربردی شدن سیستم مذکور از تعدادی دکمه برروی داشبورد استفاده کرده و می‌توان با استفاه از آن‌ها سیستم سرگرمی تویوتا را بدون لمس صفحه نمایش کنترل کرد.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

در کرولا‌های معمولی از صفحه ۴.۲ اینچی به عنوان نمایشگر آمپر و اطلاعات خودرو استفاده شده است. اما در نسخه‌های XLE و XSE از نمایشگر ۷ اینچی استفاده شده و تویوتا خیال راننده را راحت کرده است.

ایمنی

تمام سدان‌های کرولا به نسخه دوم سیستم ایمنی تویوتا مجهز هستند. این سیستم شامل هشدار برخورد از روبرو، ترمز اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابرپیاده، هشدار خروج از مسیر حرکت، سیستم کمکی نگاهدارنده در خط حرکتی، چراغ‌های اتوماتیک جلو و کروز کنترل تطبیقی است. علاوه‌براین، تویوتا در کرولا از سیستم Lane centering استفاده کرده است. همچنین نسخه‌های XLE و XSE به سیستم تشخیص نقطه کور مجهز بوده و این قابلیت در مدل‌های SE و مجهز به گیربکس CVT در دسترس است.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

همه امکانات و ویژگی‌های مذکور باعث شده‌اند که موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، تویوتا کرولا را به دلیل ایمنی مناسب، یکی از بهترین خودرو‌های موجود در بازار آمریکا بداند. البته موسسه ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA)، آزمایش کاملی برروی کرولا ۲۰۲۰ انجام نداده و اظهار نظر کاملی در رابطه با کرولا ۲۰۲۰ نداشته است.

قیمت

نسخه L تویوتا کرولا را می‌توان با پرداخت ۱۹۵۰۰ دلار در ایالات‌متحده آمریکا خریداری کرد. اما قیمت نسخه XSE کرولا بیش از ۲۸۵۰۰ دلار بوده و بسیار گران قیمت به نظر می‌رسد. با پرداخت مبلغ مذکور بسته‌های ویژه تویوتا با قیمت ۱۷۱۸، ۴۵۰ و ۹۴۵ دلار را دریافت می‌کنید؛ بنابراین اگر بسته‌های تویوتا را کنار بگذاریم؛ قیمت کرولا XSE حدود ۲۵ هزار دلار خواهد شد. ولی باید توجه داشت که هوندا سیویک تورینگ و مزدا ۳ پریمیوم به ترتیب ۲۸۲۳۰ و ۲۸۱۴۵ دلار قیمت دارند.

با تویوتا کرولا XSE ۲۰۲۰ آشنا شوید

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها