کد خبر : 25664

تویوتا هایلوکس 2016 چه مشخصاتی دارد؟ (جدول)

تویوتا هایلوکس 2016 چه مشخصاتی دارد؟ (جدول)

هایلوکس در برخی از مکان‌های کره‌ی زمین که زندگی کردن در آن بسیار سخت است به خوبی دوام آورده و بنابراین لقب جان‌سخت کاملاً برازنده‌اش است.

به گزارش خودروتک ، در سالیان اخیر بازار پیکاپ‌ها با رشد مواجه بوده و مدل‌های گوناگونی عرضه شده‌اند.

نیسان و فورد به تازگی پیکاپ‌های کاملاً جدید خود را به بازار فرستاده‌اند درحالی‌که فیات، رنو، جیپ و حتی مرسدس بنز نیز به زودی پای در این وادی خواهند گذاشت.

اما اگر تاریخچه را در نظر بگیریم، این تویوتا هایلوکس است که مهم‌ترین مدل لقب خواهد گرفت.بیش از ۱۸ میلیون تویوتا هایلوکس از سال ۱۹۶۸ تاکنون فروخته شده که آن را به پرفروش‌ترین تراک دنیا بدل نموده است. هایلوکس در برخی از مکان‌های کره‌ی زمین که زندگی کردن در آن بسیار سخت است به خوبی دوام آورده و بنابراین لقب جان‌سخت کاملاً برازنده‌اش است.

toyota-hilux-pick-up-2016-02

مدل جدید هنوز هم نیمرخ قابل شناسایی دارد اگرچه که جلوپنجره‌ی کرومی آن و چراغ‌های LED روز روشن نمایی شبیه شاسی بلند‌ها را به هایلوکس بخشیده است. این خودرو در تمامی ابعاد بزرگ‌تر از قبل است و مهم‌تر اینکه از محفظه‌ی بار بزرگ‌تر سود می‌برد که نسبت به هایلوکس قدیمی ۱۳۰ میلی‌متر عریض‌تر است. این خودرو همچنین می‌تواند تا ۳۲۰۰ کیلوگرم بار را نیز بکشد که اگرچه رقم بالایی است، اما در پس نیسان ناوارا قرار می‌گیرد.

toyota-hilux-pick-up-2016-03

داخل کابین شاهد بهبودی عظیم نسبت به مدل پیشین هستیم. پلاستیک‌های شل و ول و سوئیچ‌های از مد افتاده حذف شده و بجای آن از داشبوردی استفاده شده که نما و احساسی شبیه خودروهای مسافری تویوتا دارد.

toyota-hilux-pick-up-2016-05

هنوز هم پلاستیک‌های سخت زیادی وجود دارند که به شما یادآوری می‌کنند که در یک پیکاپ هستید، اما هم‌اکنون هایلوکس می‌تواند در بحث کیفیت کابین به نیسان ناوارا NP۳۰۰ تنه بزند. مدل حاضر در تست از لیست تجهیزات بالایی نیز سود می‌برد که صفحه لمسی ۷ اینچی، رادیو DAB و بلوتوث، کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع و استارت بدون کلید از آن جمله‌اند.

toyota-hilux-pick-up-2016-06

موقعیت رانندگی و نشیمنگاه بالاتر باز هم یادآوری می‌کنند که در یک خودروی کاری نشسته‌اید اگرچه که فضای معقولی برای چهار سرنشین بالغ در مدل دوکابین وجود دارد. هایلوکس با پیشرانه‌های ۲.۴ و ۲.۸ لیتری دیزل در دسترس است. گشتاور خوب ۴۰۰ نیوتون متری پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری ۶۰ نیوتون متر بیشتر از گشتاور ارائه شده توسط پیشرانه‌ی ۳ لیتری قدیمی است، اما این مقدار کمتر از رقبای سرسختی، چون L۲۰۰ و ناوارا بوده و بنابراین خیلی نمی‌تواند در برابر آن‌ها قوی عمل کند.

toyota-hilux-pick-up-2016-09

گیربکس ۶ سرعته خودکار نیز کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند. این گیربکس در شهر به حد کافی نرم است، اما برای معکوس کشیدن سست و بی‌حال بوده و در دنده‌ی مناسبی که باید باشد قرار نمی‌گیرد و اغلب باعث می‌شود تا دور پیشرانه در بالا حفظ شود. این گیربکس اتوماتیک آلایندگی بیشتری را هم نسبت به نسخه‌ی دستی تولید می‌کند.

بررسی فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ + مشخصاتبررسی فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ + مشخصاتبررسی فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ + مشخصاتبررسی فنی تویوتا هایلوکس ۲۰۱۶ + مشخصات

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها