کد خبر : 18368

تویوتا راو4 بهتر است یا کیا اسپورتیج؟

تویوتا راو4 بهتر است یا کیا اسپورتیج؟

در این مقاله شما کاربر گرامی مقایسه تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج را مطالعه خواهید کرد.

به گزارش خودروتک ، مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج را با معرفی راو4 آ غاز می کنیم .

تویوتا راو4 یک کراس اور کمپاکت اسپرت است که توسط شرکت تویوتا تولید می‌شود. این شرکت ژاپنی برای اولین در سال 1994 از خودرو جدید خود رونمایی و آن را به بازارهای ژاپن و اروپا عرضه کرد. تا کنون 5 نسل از این خودرو به بازارهای جهانی عرضه شده و حدود 10 سال است که در بازارهای ایران هم به فروش می‌رسد. این خودرو تنها برای رانندگی در جاده‌های آسفالت نیست، بلکه برای سفر به هر نقطه‌ای طراحی شده است.

از سوی دیگر، خودرو کیا اسپورتیج یکی از محصولات شرکت کیا موتورز است. این شرکت برای اولین بار اسپورتیج را در سال 1993 معرفی کرد و تولید آن همچنان ادامه دارد. درست است که محصولات شرکت تویوتا از محبوبیت خاصی در ایران برخوردارند، اما کیا اسپورتیج هم در میان ایرانیان طرفدار خودروهای شاسی بلند فروش و محبوبیت بالایی را تجربه کرده است.

مقایسه طراحی تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج

طراحی خارجی

مقایسه تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج را با ویژگی های طراحی آن اغاز می کنیم.ظاهر خارجی تویوتا راو 4 شخصیت خاصی به این خودرو می‌بخشد. عرض این خودرو در طراحی مدل 2019 آن مقداری افزایش یافته است و فاصله بیشتر میان محورها ظاهری تهاجمی‌تر به آن می‌بخشد. این در حالی است که سپر فشرده و طرح‌های تیز روی آن طراحی خارجی خودرو را خشن‌تر و ماجراجویانه‌تر می‌کند. واضح است که طراحی خارجی راو 4 با عملکرد آن در جاده‌های مختلف هماهنگ است. شما می‌توانید با این خودرو به هر مکانی که خواستید، سفر کنید.

طراحی خارجی لوکس اسپورتیج هم بر کسی پوشیده نیست. از نظر ما مقایسه تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج نشان می‌دهد که طراحی خارجی اسپورتیج شکیل‌تر و جذاب‌تر است. هماهنگی میان چراغ‌ها با خطوط روی کاپوت شخصیت ویژه‌ای به این خودرو بخشیده است. همچنین خطوط کناری خودرو بر ظاهر اسپرت آن افزوده است. شاید ظاهر خارجی راو 4 خشن‌تر به نظر برسد، اما از نظر مدرن بودن طراحی اسپورتیج دست کمی از رقیب خود ندارد. این خودرو یکی از کراس اورهای زیبا است که می‌تواند نظر جوانان را به خود جلب کند.

طراحی داخلی

طراحی داخلی تویوتا راو4

در واقع سقف پانورامای شیشه‌ای راو 4 نمای داخلی پر از مواد عالی را به روی شما می‌گشاید و توجه شما را به تمام جزئیات موجود جلب می‌کند. همچنین نورپردازی محیط داخلی از نظر روحی شما را برای رانندگی در هر جاده‌ای آماده می‌سازد. کار کردن با صفحه نمایش تویوتا راو 4 آسان است و شاهد تعدد بیش از اندازه دکمه‌ها نیستیم. به همین دلیل راننده در هنگام نشستن در کابین دچار سردرگمی نمی‌شود. شما می‌توانید از طریق صفحه نمایش جلو فرمان از وضعیت عملکرد تمام بخش‌های خودرو اطلاع کسب کنید.

طراحی داخلی کیا اسپورتیج

مقایسه فنی

مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج

مقایسه اسپورتیج و راو 4 نشان می‌دهد که محصول شرکت تویوتا یک سر و گردن از اسپورتیج کیا موتورز بالاتر است. قدرت 203 اسب بخار موتور تویوتا راو 4 در مقایسه با قدرت موتور اسپورتیج (181 اسب بخار)، تنومندی راو 4 را به رخ می‌کشد. از نظر مصرف سوخت هم می‌توان راو 4 را کم مصرف‌تر دانست (هرچند که اختلاف آن با اسپورتیج بسیار ناچیز است). اما وقتی که به شتاب گیری سریع‌تر و حدأکثر سرعت بالاتر راو 4 در مقایسه با اسپورتیج توجه می‌کنیم، قطعاً عاشقان سرعت و قدرت محصول شرکت تویوتا را انتخاب خواهند کرد.

مدل خودرو

اسپورتیج

تویوتا راو 4

پیشرانه

4 سیلندر خطی 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

2400 سی سی

2500 سی سی

حدأکثر قدرت

181 اسب بخار

203 اسب بخار

حدأکثر گشتاور

175 پوند بر فوت

184 پوند بر فوت

گیربکس

کنترل خودکار الکترونیکی 6 سرعته

کنترل خودکار الکترونیکی 8 سرعته

مصرف سوخت (ترکیبی)

3/8 لیتر در هر 100 کیلومتر

8 لیتر در هر 100 کیلومتر

شتاب صفر تا 100

8/11 ثانیه

7/9 ثانیه

حدأکثر سرعت

180 کیلومتر در ساعت

209 کیلومتر در ساعت

مقایسه آپشن­ها و امکانات رفاهی

مقایسه فنی تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج

از نظر امکانات رفاهی، هر دو خودرو رقبای سرسختی برای یکدیگر هستند. مقایسه اسپورتیج و تویوتا راو 4 اختلافات قابل توجهی را نشان نمی‌دهد. برای مثال می‌توان صفحه نمایش کوچک 5 اینچی اسپورتیج را یکی از نقاط ضعف این خودرو در برابر راو 4 (با صفحه نمایش 7 اینچی) دانست. از نظر سیستم تهویه مطبوع نیز راو 4 یک قدم پیشی گرفته است و فیلتر گرد و خاک آن هوای داخل کابین را برای سرنشینان مطبوع‌تر و دلپذیرتر خواهد کرد. همچنین چراغ‌های عقب و ترمز LED و روشن شدن نور بالای راو 4 یک مزیت به حساب می‌آید.

تجهیزات

اسپورتیج

تویوتا راو 4

چراغ

چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های جلوLED

چراغ‌های جلو مولتی LED با نور بالای خودکار، چراغ‌های روشنایی در روز LED، چراغ‌های عقب و ترمز LED

سیستم­های مولتی مدیا

سیستم صوتی شامل ورودی‌های AM/FM،MP3، بلوتوث، وایرلس، با قابلیت هندرفری و دارای 6 اسپیکر

سیستم صوتی شامل 6 اسپیکر، AM/FM، ورودیUSB، با قابلیت هندزفری، بلوتوث، وایرلس،WiFi، سیستم متصل تویوتا

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی 5 اینچی

صفحه نمایش لمسی 7 اینچی

رینگ­ها

فلزی 17 اینچی

فولادی 17 اینچی

آینه

آینه‌های کناری برقی قابل تنظیم و همرنگ بدنه، آینه وسط با قابلیت برای روز و شب

آینه‌های کناری برقی با ویژگی تا شدگی، آینه وسط با قابلیت تنظیم برای روز و شب

تهویه مطبوع

سیستم تهویه هوا با کانال تهویه صندلی‌های عقب

سیستم کنترل آب و هوا با فیلتر گرد و خاک

صندلی

6 روش تنظیم صندلی راننده، تنظیم ارتفاع صندلی‌های جلو،

6 روش تنظیم صندلی راننده، 4 روش تنظیم صندلی سرنشین جلو

شیشه

شیشه‌های دودی و برقی

شیشه‌های دودی تمام طرفین

سیستم­های هشدار دهنده

سیستم هشدار دهنده نقاط کور، دوربین دید عقب

سیستم هشدار دهنده نقاط کور، ترافیک پشت خودرو، سیستم دزدگیر

سایر امکانات

سنسورهای رول اور، سیستم مدیریت پایداری خودرو، کنترل پایداری الکترونیک، سیستم کمکی پارک از جلو و عقب، سیستم کنترل سربالایی و سراشیبی، سیستم نظارت بر فشار لاستیک‌ها

سیستم نظارت بر فشار لاستیک‌ها، سیستم کنترل سربالایی، سیستم روشن و خاموش کردن موتور، حالت‌های رانندگی sport، ECO و normal

مقایسه ایمنی تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج

مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج

از نظر ایمنی هر دو خودرو اسپورتیج و تویوتا راو 4 موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی مؤسسه معتبر یورو NCAP شده‌اند. وجود کیسه هواهای متعدد و سیستم ترمز مدرن این خودروها را در میان ایمن‌ترین خودروهای مدرن قرار داده است.

تجهیزات ایمنی و حفاظتی

اسپورتیج

تویوتا راو 4

کیسه هوا

کیسه‌ هواهای راننده و سرنشین جلو، کناری، پرده‌ای تمام سرنشینان

8 کیسه هوا: راننده و سرنشین جلو، کناری، زانوی راننده، پرده‌ای کناری، سیستم پیشرفته کیسه هوا

سیستم ترمز

ترمزهای جلو و عقب دیسکی با سیستم ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

ترمزهای جلو و عقب دیسکی با سیستم ایمنی ستاره دار

تجربه رانندگی

مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج

تویوتا راو 4 یک خودرو کاملاً اسپرت است. این خودرو در زمان مناسب 7/9 ثانیه می‌تواند از صفر به 100 کیلومتر برسد، که در مقایسه با کیا اسپورتیج رکورد مطلوبی است. همچنین سرعت بالای 209 کیلومتر در ساعت مزیت سرعت آن نسبت به رقیت خود را به رخ می‌کشد. کابین راو 4 بی صدا و احساس امنیت را حتی در جاده‌های خاکی و صعب العبور به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. در کل رانندگی با این خودرو احساس آرامش و اقتدار را در جاده‌های مختلف به همراه دارد.

اما مقایسه اسپورتیج و راو 4 کم آوردن اسپورتیج در برابر محصول شرکت تویوتا را نمایش می‌دهد. با این حال لازم به ذکر است که شتاب گیری و حدأکثر سرعت اسپورتیج هم برای یک کراس اور خانوادگی شایسته است. این خودرو هرچند سرعت و قدرت تویوتا راو 4 را ندارد، ولی کابین نسبتاً آرام و ایمن آن تجربه رانندگی خوبی را برای‌تان رقم خواهد زد.

تحلیل شرایط بازار

مقایسه تویوتا راو 4 و کیا اسپورتیج

با شرایط کنونی بازار ارز و دلار و همچنین وابستگی کامل قیمت خودروهای وارداتی به این بازار، نمی‌توانیم قیمت دقیق خودروهای وارداتی را ارائه دهیم. بازار خودروهای وارداتی هم تحت تأثیر قیمت‌های لحظه‌ای دلار قرار گرفته و ارزش خودروها در لحظه مشخص می‌شود. به همین دلیل شاید بهتر است قیمت این خودروها را در بازارهای جهانی و به همان دلار در نظر بگیریم. شایان ذکر است که قیمت مدل‌های مختلف تویوتا راو 4 در بازارهای جهانی در بین 25500 تا 29500 دلار است. در حالی که قیمت مدل‌های مختلف کیا اسپورتیج 23750 تا 33100 دلار است.

نتیجه گیری

انتخاب خودرو تا اندازه زیادی با سلیقه فردی اشخاص در ارتباط است. امروزه هم در ایران خودروهای شاسی بلند از محبوبیت فراوانی برخوردارند. این خودروها ضمن ارائه یک تجربه رانندگی متفاوت، از پرستیژ اجتماعی بیشتری هم برخوردارند. ولی اگر می‌خواهید یک خودرو اسپرت، قدرتمند و با سرعت بالا را داشته باشید، تویوتا راو 4 را پیشنهاد می‌دهیم. شما با این خودرو می‌توانید با خیال آسوده وارد هر نوع جاده‌ای شوید و حس ماجراجویی خود را با آن ارضاء کنید. ولی اگر فقط خواهان شاسی بلندهای خانوادگی هستید و به سرعت بالا چندان اهمیت زیادی نمی‌دهید، کیا اسپرتیج گزینه مناسبی است. هرچند که مقایسه اسپرتیج و راو 4 حاکی از مزایای محصول شرکت تویوتا است، لیکن اسپرتیج هم خودرویی شایسته و با شخصیت است.


منبع: همراه مکانیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها