کد خبر : 76867

کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ + جدول

کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟ + جدول

بازار خودرو این هفته را نیز همانند هفته گذشته به پایان برد؛ بازاری که در دو ماه ابتدایی سال با جهش قیمت های عجیب و غریبی همراه شده بود، حالا دو هفته ای است که روند نزولی در پیش گرفته است؛ هرچند که این کاهش قیمت ها نسبت به افزایش دو ماه گذشته، کم بوده است.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین ، در این میان و به گفته فعالان بازار خودرو، رکود در این بازار به ویژه در خودروهای میان رده و اقتصادی تشدید شده است.

در این میان پرسش اصلی این است که آیا روند کاهش قیمت، ادامه خواهد داشت؟ کارشناسان معتقدند که در صورت افزایش عرضه چه از مسیر واردات یا افزایش تولید، کاهش بیشتر قیمت ها ممکن است. البته با این پیش فرض که قیمت دلار در همین سطوح باقی بماند. در نقطه مقابل در صورت افزایش قیمت دلار و یا عدم افزایش عرضه، کاهش قیمت ها دور از انتظار خواهد بود.

پژو 207 دنده ای پانوراما که هفته گذشته را پس از چند روز ثبات با 5 میلیون کاهش به پایان برده بود و در نهایت 415 میلیونی تومانی شده بود، ابتدای هفته 8 میلیون تومان کاهش به ثبت رساند و در نهایت با ادامه روند با ثبات تا انتهای هفته، 407 میلیون تومان معامله می شد. 

 

1

پژو 206 جزو اولین خودروهایی بود که با شروع روند کاهشی قیمت ها، شروع به کاهش کرد و در هفته گذشته از 318 میلیون تومان تا 313 میلیون تومان کاهش داشت. این خودرو با حفظ همین روند کاهشی در ابتدای هفته 8 میلیون تومان کاهش به ثبت رساند و با ثبت قیمت 305 میلیون تومانی تا آخر هفته با همین قیمت معامله شد.

 

2

 
 

پژوپارس که از ابتدای سال بی وقفه مشغول افزایش بود و از قیمت 354 میلیون تا 388 میلیون تومان هم بالا رفته بود، از اواخر هفته گذشته و ابتدای هفته جاری با کاهش همراه بود و تا قیمت 380 میلیون تومان هم پایین آمد. پس از توقف روند کاهشی بازار این خودرو جزو خودروهای افزایشی بازار بود و در اواسط هفته با دو میلیون تومان افزایش به قیمت 382 میلیون تومانی رسید.

3

قیمت پژو 405 که از ابتدا روندی خلاف روند معمول بازار داشت و از ابتدای سال با حفظ روند با ثبات خود و ثبت کاهش های جزئی تنها با 17 میلیون تومان افزایش از ابتدای سال همراه بود، در اواخر هفته گذشته هم برخلاف روند کاهشی بازار با سه میلیون افزایش دیگر به 290 میلیون تومان رسید. این خودرو هفته را با 3 میلیون کاهش آغاز کرد و تا انتهای هفته نیز با همین قیمت پیش رفت و 287 میلیون تومان معامله شد.4

سمند هم که جزو خودروهایی بود که هفته گذشته برخلاف روند غالب بازار افزایشی بود و 5 میلیون تومان افزایش ثبت کرده بود، در این هفته تا آخرین روز بازار بدون تغییر بود و در آخرین روز با 1 میلیون کاهش به قیمت 304 میلیون تومان رسید.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سورن پلاس که هفته گذشته را با 10 میلیون افزایش و سپس 5 میلیون کاهش به اتمام رسانده بود این هفته هم با 4 میلیون کاهش به قیمت 376 میلیون تومان معامله شد.

6

پراید 111 که زمانی 207 میلیون تومان هم معامله می شد، این هفته در ادامه روند کاهشی 3 میلیون تومان دیگر کاهش قیمت را ثبت کرد و در ادامه یک میلیون تومان کاهش هفته گذشته به قیمت 203 میلیون تومانی رسید.

7

پراید 131 را می توان یکی از منفعل ترین خودروهای بازار نامید. این خودرو که از ابتدای سال تنها 11 میلیون تومان گران شده و اکثر سال را بدون تغییر قیمت سپری می کرد هفته گذشته تنها با یک میلیون کاهش همراه بود و این هفته هم بدون تغییر همان 182 میلیون تومان معامله شد.

8

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها